محبوبیت بالای گلکسی نوت 7

نمودار استفاده از پرچمداران اندرویدی، محبوبیت بالای گلکسی نوت 7 را نشان می‌دهد

اگرچه بسیاری از کارشناسان، عرضه ناموفق گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) را شکستی جبران‌ناپذیر برای سامسونگ می‌دانند، اما نباید فراموش کرد کره‌ای‌ها، یک تلفن هوشمند فوق‌العاده قدرتمند و محبوب را روانه بازار کرده بودند. هنوز هم بسیاری از کاربران نمی‌خواهند گوشی قدرتمند و دوست‌داشتنی خود را با هیچ گوشی موبایل دیگری عوض کنند که این موضوع، محبوبیت بالای گلکسی نوت 7 را نشان می‌دهد.

براساس یکی از گزارشاتی که اخیرا منتشر شده، در شرایطی که امکان تعویض گلکسی نوت 7 معیوب و دریافت وجه کامل آن یا یک گوشی دیگر از سامسونگ وجود داشت، هنوز هم بسیاری از کاربران در حال استفاده از این گوشی خطرناک هستند. بنابر گزارشات، حتی مجموع کاربران گوشی‌های ال جی وی 20 (LG V20)، وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) و اچ تی سی بولت (HTC Bolt) نیز از گلکسی نوت 7 کمتر است!

این در حالی‌ست که پیش‌تر سامسونگ با عرضه آپدیتی نرم افزاری، شارژ باتری را تا حداکثر 60 درصد محدود کرده بود. علاوه بر آن، اخیرا آپدیتی جدید برای این فبلت قدرتمند منتشر شده که از اتصال به اینترنت با شبکه تلفن همراه جلوگیری می‌کند. سامسونگ تمام تلاش خود را کرده تا کاربران را مجبور به تحویل دادن دستگاه خود کند، اما به‌نظر هنوز هم افرادی هستند که جایگزین مناسبی برای نوت 7 پیدا نکرده‌اند.

محبوبیت بالای گلکسی نوت 7

محبوبیت بالای گلکسی نوت 7 مانع جمع‌آوری کامل آن شده است

نوت 7 اولین محصول ضد آب از خانواده گلکسی نوت با استاندارد IP68 بود. به‌علاوه، سازندگان برای اولین بار از سنسور اسکنر عنبیه چشم و طراحی بسیار باریک برای این گوشی هوشمند بهره برده بودند. براساس چارت مربوط به میزان استفاده کاربران از پرچمداران اندرویدی که در نیمه دوم سال 2016 معرفی شدند، نوت 7 حتی بعد از فراخوان سامسونگ هم فاصله‌ای قابل توجه با دیگر محصولات بازار داشته تا اینکه اواسط اکتبر، تعداد کاربران سونی اکسپریا ایکس زد (Sony Xperia XZ) از نوت 7 پیشی می‌گیرد.

هرچند شاید نگاه ما با نگاه مدیران سامسونگ متفاوت باشد، چراکه ما از محبوبیت بالای گلکسی نوت 7 سخن می‌گوییم و آنها به فکر از دست دادن سود 5 میلیارد دلاری خود هستند. شاید بتوان نوت 7 را یکی از موفق‌ترین و بهترین محصولاتی دانست که تاکنون وارد بازار تلفن های همراه شده است. اما عرضه ناموفق آن، تمام معادلات را به هم ریخت. هرچند ویژگی‌های بسیار خوب این گوشی هوشمند می‌تواند تقاضا برای گلکسی نوت 8 را افزایش دهد و سال آینده و زمانی‌که این گوشی هوشمند پیش روی کاربران قرار بگیرد، عرضه ناموفق گلکسی نوت 7 فراموش خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*