جدیدترین محصولات سایپا

جدیدترین محصولات سایپا؛ ساینا هاچ بک و سایپا SP100 به زودی عرضه می‌شوند

یکی از اصلی‌ترین مشکلات بازار خودروی ایران، عدم تنوع و وجود خودروهای قدیمی و از رده خارج است. در سال‌های اخیر و با هجوم خودروهای چینی به ایران، تنوع بهتری را در این صنعت شاهد بوده‌ایم؛ اما دو خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا و ایران خودرو نیز سعی کردند تا علاوه بر عرضه‌ی خودروهای چینی، محصولات قبلی خود به‌روز کرده و فیس لیفت آن‌ها را در قالب محصولات جدید روانه‌ی بازار کنند. در این مطلب قصد داریم جدیدترین محصولات سایپا را معرفی کنیم و به زودی نیز در یک مطلب جداگانه به سراغ محصولات آینده‌ی ایران خودرو خواهیم رفت.

معرفی جدیدترین محصولات سایپا

ساینا هاچ بک

یکی از محصولات جدید سایپا، ساینا نام دارد که در واقع فیس لیفت خودروی تیبا است. البته این فیس لیفت نه تنها آن را زیباتر نکرده بلکه ظاهری ناهمگون به آن بخشیده است. با این وجود شرکت خودروسازی سایپا قصد دارد تا پس از محبوبیت نسبی تیبا هاچ بک، نسخه‌ی هاچ بک ساینا را نیز عرضه کند. ساینا هاچ بک با کد 212 شناخته شده و تصاویر اندکی از آن منتشر شده است. با توجه به این تصاویر به نظر می‌رسد که قسمت جلوی ساینا هاچ بک کاملا مشابه مدل سدان آن خواهد بود و فقط تغییراتی را نسبت به تیبا هاچ بک در آن می‌بینیم. مهم‌ترین این تغییرات، تغییر چراغ‌ها و منتقل شدن جای پلاک به روی در صندوق است و همان‌طور که گفته شد، این تغییرات ظاهری نتیجه‌ی چندان خوبی نداشت.

شرکت خودروسازی سایپا تصمیم دارد تا نسخه‌ی اتوماتیک این خودرو را نیز روانه‌ی بازار کند. بر اساس شنیده‌ها قرار است تا گیربکس CVT بر روی ساینا هاچ بک اتوماتیک قرار بگیرد اما ارائه‌ی گیربکس AMT نیز برای آن غیرمحتمل نیست. قرار است دو مدل ساینا هاچ بک و ساینا هاچ بک اتوماتیک تا پایان سال 95 وارد بازار شوند و گفته می‌شود که بین نسخه‌ی اتوماتیک و دنده دستی، تفاوت قیمت چندان زیادی وجود نخواهد داشت. به احتمال زیاد این خودرو با قیمت 32 یا 33 میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود و در صورت تحقق این امر، ساینا هاچ بک اتوماتیک به ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک بازار ایران تبدیل خواهد شد.

جدیدترین محصولات سایپا جدیدترین محصولات سایپا جدیدترین محصولات سایپا

سایپا SP100

در زمستان سال 93، سایپا در دومین جشنواره‌ی طراحی خود از یک ماکت خودرو که در ابعاد واقعی ساخته شده بود رونمایی کرد. این ماکت، یکی از جدیدترین محصولات سایپا به نام SP100 را برای نخستین بار به نمایش درآورد که قرار بود بر روی پلتفرم جدید سایپا یعنی X300 ساخته شود. سایپا SP100 خودرویی از کلاس C بود که خوشبختانه بر خلاف اکثر خودروهای تولید داخل، طراحی نسبتا خوب و زیبایی داشت و کمی به طراحی‌های روز دنیا نزدیک شده بود.

این خودرو از امکاناتی مانند فرمان برقی، سیستم کنترل پایداری، چراغ‌های روشنایی در روز، سیستم ناوبری و ایربگ‌های جانبی بهره می‌برد. سایپایی‌ها مدعی شده‌اند که SP100 را برای آزمایش ایمنی به سازمان یوروانکپ خواهند برد اما با توجه به سابقه‌ی خودروسازان داخلی، این وعده‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسند. این‌ها تنها اطلاعات موجود از خودروی جدید سایپا بودند و فعلا مشخص نیست که این پروژه در چه مرحله‌ای قرار دارد. طبق آخرین گزارش‌ها، SP100 به عنوان سومین خودروی ملی سایپا پس از تیبا و ساینا، تا دو سال آینده به بازار عرضه می‌شود. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پیش از این اظهار کرده بود که خودروهای تولیدی بر روی پلتفرم SP100 با قیمت 30 میلیون تومان به بالا وارد بازار خواهند شد.

جدیدترین محصولات سایپا جدیدترین محصولات سایپا جدیدترین محصولات سایپا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بنظرم شرک سایپا داره بهتر از ایران خودرو کار میکنه اکر این جوری ادامه بده و طرح های جدید تری ارائه بده و به جای مونتاژ تولد کنه و هر ماشینی رو ۱۰۰ بهش گیر نده هر چهار سال. طرح خودرو رو عوض کنه میتونه با خودرو ساز های خارجی رقابت کنه