شیائومی می نوت 2

نخستین تجربه کار با شیائومی می نوت 2 ؛ جانشین گلکسی نوت 7، باوقار و زیبا

شیائومی پس از معرفی گوشی های می 5 (Xiaomi Mi5) و می 5 اس (Xiaomi Mi 5s)، در ماه اکتبر امسال بود که از آخرین دستاورد خود، گوشی شیائومی می نوت 2 (Xiaomi Mi Note 2) رونمایی کرد. این تلفن، در واقع نخستین گوشی هوشمند شرکت شیائومی است که از نمایشگری با دو لبه خمیده بهره می‌برد و ارائه کننده قابلیت اتصال به میدان‌های LTE جهانی به جز کشور چین است. با توجه به شکست شیائومی از رقبای سرسختی نظیر اوپو و ویوو در بازار موبایل چین، این شرکت بر روی دستگاه های قدرتمندی نظیر شیائومی می نوت 2 حساب ویژه‌ای را باز کرده است که بار دیگر بتواند به سهم خود در این بازار بیفزاید.

در نگاه اول این گوشی همراه با دو لبه منحنی، طراحی متقارن و شیشه‌ای شما را به یاد بمب ساعتی سامسونگ، گلکسی نوت 7 می‌اندازد؛ اما این مهم است بدانید که این گوشی نسبت به می نوت که سال گذشته عرضه شد، کاملا متفاوت است.

می نوت از یک قاب پشتی برجسته شیشه‌ای و منحنی بهره می‌برد که در دست گیری گوشی را برای کاربران آسان می‌کرد. حال می نوت 2 علاوه بر استفاده از این قاب پشتی، یک شیشه خمیده را نیز در قسمت جلویی پرچمدار جدید خود جای داده است. این شیشه نمایشگر کاملا شبیه به چیزی که شما در گوشی گلکسی اس 7 اج سامسونگ می‌بینید نیست؛ اما به نظر می‌رسد کمی مقهور آن شده است. بنابراین باید گفت که شیائومی می نوت 2 به نوعی جایگزینی مناسب برای گوشی گلکسی نوت 7 خواهد بود. هر چند راه این دو متفاوت و مجزا از هم است.

شیائومی می نوت 2

کیفیت ساخت این گوشی در بهترین درجه ممکن قرار می‌گیرد و تیم طراحی شیائومی نیز کاملا متفاوت از گذشته برای ساخت آن کار کرده است. من (نویسنده این مطلب) با تمامی گوشی های عرضه شده شیائومی در امسال کار کردم اما این گوشی واقعا یک سر و گردن از بقیه آن‌ها قدرتمندتر و جذاب‌تر است. قاب پشتی و پنل جلویی هر دو حاوی لبه هایی خمیده هستند و یک فریم فلزی نیز به آن جلا و زیبایی بخشیده است. تنها مشکلی که من با طراحی شیائومی می نوت 2 دارم دقیقا مشابه تمامی گوشی هایی است که از پنل پشتی شیشه‌ای برخوردارند؛ جای انگشتان دست شما خیلی زود بر روی این پنل می‌ماند و شما را مجبور می‌کند تا زود به زود اقدام به تمیز کردن آن کنید.

اگرچه می نوت 2 از یک نمایشگر اولد همراه با دو لبه خمیده (ساخت شرکت ال جی) بهره می‌برد؛ اما متاسفانه وضوح آن فول اچ دی است. تراکم پیکسلی این نمایشگر 386ppi است که شاید معقول و مناسب باشد، اما وقتی آن را با گوشی هایی نظیر گلکسی اس 7 اج و یا گوگل پیکسل مقایسه می‌کنیم، نمایشگر می نوت 2 تنها کمی متفاوت عمل می‌کند.

شیائومی می نوت 2

به جز این قضیه، گوشی جدید شیائومی تماما از سخت افزاری قدرتمند تشکیل شده است. چیپست اسنپدراگون 821 با سرعت کلاک 2.35GHz، رم 4 گیگابایتی، حافظه 64 گیگابایتی (که البته یک مدل گران‌تر مجهز به رم 6 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایت نیز وجود دارد)، دوربین اصلی 22.5 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، کیت NFC، وای فای و حتی مادون قرمز، همگی برای داشتن یک گوشی پرچمدار بی‌نقص کافی هستند. علاوه بر تمام این‌ها، نکته جذابی که در خصوص نسخه جهانی این گوشی به چشم می‌خورد، همانطور که گفته شد پشتیبانی از 37 شبکه LTE جهانی خواهد بود تا مطمئن شوید در کشور شما هم می‌توان از اتصال 4G با این گوشی لذت برد.

با اینکه ضخامت این گوشی تنها 7.6 میلی‌متر است، اما Mi Note 2 در زیر قاب خود از یک باتری با ظرفیت عظیم 4.070 میلی‌آمپری میزبانی می‌کند. من در طول سه روزی که از این گوشی استفاده کردم، تنها یک بار مجبور شدم تا آن را به شارژ بزنم. حتی اگر شما از آن دست کاربران پر استفاده هم باشید، بدون شک یک روز کامل و بی‌دردسر را با این باتری قدرتمند سپری خواهید کرد.

شیائومی می نوت 2

یک دوربین 22.5 مگاپیکسلی (لنز Sony IMX318) همراه با اپرچر f/2.0، فلش دوگانه ال ای دی و فوکوس خودکار تشخیص فاز در قسمت پشتی این گوشی خودنمایی می‌کند. این دوربین در شرایط نوری خوب، تصاویری بسیار مناسبی را تهیه می‌کند؛ اما با توجه به اندازه پیکسل µm1.0 آن، برای عکاسی در شرایط نوری بد شما باید با چالشی جدی دست و پنجه نرم کنید. در زیر می‌توانید مجموعه تصاویر گرفته شده توسط دوربین اصلی شیائومی می نوت 2 (Xiaomi Mi Note 2) را مشاهده کنید.

گالری تصاویر دوربین شیائومی می نوت 2

در بخش نرم افزاری، می نوت 2 مجهز به رابط کاربری اختصاصی این شرکت به نام MIUI 8 مبتنی بر نسخه 6.0.1 مارشمالو سیستم عامل اندروید است. این رابط کاربری نسبت به نسخه گذشته خود به مراتب بهتر و کاربردپسندتر است. در حالی که سایه نوتیفیکیشن‌ها نیازمند تغییراتی اساسی بود، چهارچوب مالتی تسکینگ همچنان بدون تغییر مانده و همچنین مانند اکثر رام های چینی، شما هیچ راهی برای پیدا کردن یک اپ دراور نخواهید داشت.

شیائومی می نوت 2

در این جا، قابلیت‌های جدیدی به MIUI 8 آمده است که پستی جنجالی را می‌طلبد، اما یکی از برجسته‌ترین آن‌ها، اپلیکیشن های دوگانه یا “Dual Apps” است. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید یک اپلیکیشن را دوبار به اجرا درآورید؛ به عنوان مثال می‌توانید دو تلگرام را اجرا کرده و به طور مجزا از آن‌ها با حساب‌های کاربری مختلفی استفاده کنید.

جمع بندی

در مجموع شیائومی می نوت 2 ، یک فبلت بسیار عالی با نمایشگر 5.7 اینچی است. طراحی این گوشی شما را سربلند خواهد کرد و در حالی که وضوح نمایشگر آن ایده آل نیست، رنگ‌ها دقیق و متراکم هستند. عملکرد این دستگاه دقیقا همان چیزی است که شما از یک گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 821 انتظار دارید و من در تست‌های انجام داده هیچ نقطه ضعفی ندیدم.

با تمام این اوصاف در حال حاضر این گوشی به طور گسترده تنها در کشور چین عرضه می‌شود و در سایر کشورها نظیر ایران، Xiaomi Mi Note 2 یک گوشی بسیار کمیاب است. در حال حاضر، قیمت نسخه 128 گیگابایتی فاقد گارانتی این گوشی در ایران 2.150.000 تومان است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به تصویر دومی در بالای صفحه بدقت کنید وجود حاشیه 3 میلیمتری در لبه های صفحه نمایش برای این گوشی بالای دو میلیونن تومانی که ادعای جانشینی نوت 7 را دارد ضایع نیست بنظر شما؟ حالا بگذریم از ایراد تخلیه باطری , ناسازگاری نسخه های جهانی رام با سخت افزار و ایرادات ریز و بعضا نامحسوس دیگر که همه گوشی های شائومی بدان مبتلا هستند