پشتیبانی از Apple Pencil در آیفون 8

احتمال پشتیبانی از Apple Pencil در آیفون 8 وجود دارد!

اوایل سال جاری میلادی که روزهای واپسین آن را سپری می‌کنیم، شاهد درز شایعاتی مبنی بر تجهیز آیفون 7 (iPhone 7) به قلم استایلوس بودیم که سرانجام آن‌ها به حقیقت تبدیل نشد. حال در همین راستا امروز اسنادی از پتنت تازه ثبت شده شرکت اپل منتشر گردیده که نشان می‌دهد احتمالا پشتیبانی از Apple Pencil در آیفون 8 تعبیه شده است.

بر کسی پوشیده نیست که اگرچه هنوز هم از آیفون به عنوان پرفروش‌ترین گوشی همراه جهان یاد می‌شود، با این حال طی چند سال اخیر و با عرضه گوشی‌های به مراتب قدرتمند از این محصول توسط تولیدکنندگان اندرویدی، شیب آمار فروش گوشی همراه اپل روند نزولی پیدا کرده است.

همین امر نیز باعث شده ساکنین کوپرتینو به مناسبت دهمین سال عرضه گوشی آیفون، در نسل جدید این گوشی امکاناتی را تعبیه کنند که بار دیگر آیفون را در صدر لیست تمامی خبرگزاری‌ها قرار دهد. به هر حال بر کسی پوشیده نیست آیفون 8 (iPhone 8) با نمایشگر منحنی به مراتب باقیمت بیشتری نسبت به مدل‌های کنونی آیفون به بازار عرضه خواهد شد و دلیل این امر نیز هزینه بالای تأمین پنل‌های OLED نسبت به نمایشگرهای IPS LCD است؛ با این حال نظرات در رابطه  پشتیبانی از Apple Pencil در آیفون 8 چیست؟

هرچند که مدل مجهز به نمایشگر خمیده و یا پنل بدون حاشیه کناری آیفون بسیار جذاب است، با این حال پشتیبانی از Apple Pencil در آیفون 8 جذابیت دیگری به خصوص برای علاقه‌مندان به فبلت‌های بزرگ جثه دارد. علاوه بر این ظاهرا اپل برنامه استفاده از قلم را در یکی از مدل‌های آیفون 8 خیلی جدی دنبال می‌کند. این موضوع از طریق بررسی یکی از اسناد ثبت اختراع ساکنین کوپرتینو مشخص شده که به قابلیت‌های قلم اپل برای گوشی می‌پردازد.

پشتیبانی از Apple Pencil در آیفون 8 به گواه پتنت‌ها

این پتنت که با عنوان دستگاه‌ها و متدهای کار با قلم در سازمان ثبت اختراعات ایالات متحده به ثبت رسیده، نشان می‌دهد در دستگاه (آیفون یا آی‌پد) سنسوری تعبیه می‌شود که با نزدیک شدن Apple Pencil به نمایشگر آن، منوی رابط کاربری ویژه‌ای فعال خواهد شد؛ مشابه با آن چیزی که در سری گلکسی نوت سامسونگ مشاهده می‌شود.

در سوی دیگر این قلم قابلیت کار با اپلیکیشن‌های مختلف نوشتن و طراحی را حتی در صفحه لاک اسکرین دارد. به هر حال اگرچه در حال حاضر هم Apple Pencil سازگار با آیپد اپل به بازار عرضه شده، با این حال با توجه به ابعاد کوچک‌تر آیفون نسبت به تبلت این شرکت، احتمالا شاهد به کار گیری نسخه‌ای باز طراحی شده اپل پنسل در آیفون 8 خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*