دخالت مستقیم پوتین در انتخابات آمریکا

سازمان‌های امنیتی مدعی دخالت مستقیم پوتین در انتخابات آمریکا شدند

همانطور که در جریان هستید انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حواشی بسیاری همراه بود و طی آن شاهد سرقت بخشی از ایمیل‌های حزب دموکرات توسط هکرهای ناشناس بودیم. حال بعد از گذشت نزدیک به 2 ماه از پایان این جریان، خبرگزاری ان بی سی (NBC News) از دخالت مستقیم پوتین در انتخابات آمریکا خبر داده و رییس جمهور کشور روسیه را محکوم کرده است.

به‌گفته خبرگزاری ان بی سی، منابع رسمی اطلاعاتی آمریکا با اطمینانی بالا، دخالت مستقیم پوتین در انتخابات آمریکا را تایید کرده‌اند. درواقع پوتین با استفاده از ایمیل‌های هک‌شده بر علیه حزب دموکرات و هیلاری کلینتون (Hilary Clinton)، نتیجه نهایی را به سوی دونالد ترامپ (Donald Trump) تغییر داده است.

همزمان با انتشار این خبر، بسیاری از افراد چنین اتهامی به پوتین را نوعی انتقام جویی از کلینتون برای نقش او در محکوم کردن انتخابات پارلمان 2011 روسیه می‌دانند. 5 سال پیش بود که گروهی از منتقدان غربی نسبت به نتیجه انتخابات پارلمان روسیه واکنش نشان داده و پوتین را به تقلب محکوم کردند. در آن زمان هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه کشور آمریکا و سخنگوی همین گروه معترض بود. حال خبرگزاری ان بی سی مدعی شده که پوتین برای انتقام گرفتن از کلینتون، با از بین بردن اتحاد میان مردم و نامزدهای ریاست جمهوری، چهره آمریکا برای مدیریت کشورها را خراب کرده است.

دخالت مستقیم پوتین در انتخابات آمریکا

بسیاری از منابع مختلف، روسیه و هکرهای این کشور را مسئول هک شدن کمیته ملی حزب دموکرات و سرقت اطلاعات ایمیل جان پودستا (John Podesta)، رییس کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون می‌دانند. هرچند اینکه پوتین چنین کاری را برای کمک به پیروزی ترامپ انجام داده یا هنوز مشخص نیست و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نیز به صورت کامل آن را تایید نکرده‌اند.

حامیان ترامپ خواستار ارائه سندی عمومی برای دخالت مستقیم پوتین در انتخابات آمریکا شدند

به‌علاوه این اولین باری نیست که خبرگزاری‌های مختلف از دخالت مستقیم پوتین در انتخابات آمریکا انتقاد کرده‌اند و جمعه گذشته نیز خبرگزاری وانشگتن پست (The Washington Post) با استناد به صحبت‌های سازمان سیا (CIA)، از برنامه‌های دولت روسیه برای خراب کردن موقعیت انتخاباتی کلینتون و ترامپ سخن گفته بود. غروب همان روز نیز خبرگزاری نیویورک تایمز (New York Times) خبر هک شدن کمیته ملی حزب جمهوری خواه و کمیته ملی حزب دموکرات توسط هکرهای روسی را تایید کرد. همین موضوع نیز باعث شد تا روسیه، ایمیل‌های سرقت‌شده از حزب دموکرات و جان پودستا را در اختیار وب‌سایت ویکی لیکس (WikiLeaks) قرار دهد. هرچند به‌عقیده پلیس فدرال آمریکا (FBI) هدف اصلی روسیه از انجام حملات سایبری، خراب کردن وجهه سیاسی کشور آمریکا در مقیاس وسیع بوده است.

به هر صورت این اتفاقات هیچ نتیجه‌ای جز افزایش تنش میان روسیه و آمریکا ندارد. حتی اخیرا ترامپ و حامیان او نیز نسبت به انتشار این اخبار واکنش نشان داده و آن را نمایش جدید حزب دموکرات خوانده‌اند. به‌علاوه آنها خواستار ارائه یک سند عمومی برای اثبات ادعای دخالت روسیه در حملات اخیر سایبری شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*