گوشی موبایل هواوی آنر مجیک - Huawei Honor Magic : مشخصات فنی و امکانات

گوشی موبایل هواوی آنر مجیک معرفی شد ؛ زیبا و خیره‌کننده

چندی پیش، هواوی طرحی مفهومی از اسمارت‌ فون بعدی خود، گوشی موبایل هواوی آنر مجیک (Honor Magic) منتشر کرده بود. ساعاتی پیش نیز این گوشی با امکاناتی خیره‌کننده معرفی شد.

اول یک خبر بد: گوشی موبایل هواوی مجیک جهت فروش در کشور چین تولید شده و از همین امروز در برخی فروشگاه‌های منتخب این کشور قابل پیش‌خرید است. تا لحظه نوشتن این مقاله، هنوز قیمت آن مشخص نیست اما به محض انتشار قیمت، آن را به اطلاع شما کاربران گجت نیوز می رسانیم. ممکن است گوشی آنر مجیک را در دیگر فروشگاه‌ها نیز ببینیم، اما این مساله به صورت رسمی از سوی هواوی اعلام نشده است.

گوشی موبایل هواوی آنر مجیک ؛ مشخصات و نرم افزار

صفحه نمایش5.09 اینچی AMILED رزولوشن 2560×1440 پیکسل 577 پیکسل در اینچ
پردازنده2.3 گیگاهرتز – هشت هسته‌ای – هواوی کایرین 950
رم4 گیگابایت
حافظه داخلی64 گیگابایت
دوربینعقب: 12 مگاپیکسل با لنز دوگانه و گشودگی دریچه f/2.2جلو: 8 مگاپیکسل و گشودگی دریچه f/2.0
باتری2900 میلی‌آمپر ساعتغیر قابل جابجایی
شبکه ارتباطیوای فای 802.11b/gn/acبلوتوث نسخه 4.2جی پی اس / AGPS / سیستم ماهواره‌ای BeiDou
حسگرهاسنسور هال افکتسنسور اثر انگشتسنسور مجاورت

سنسور نور محیط

قطب نما

شتاب‌سنج

شناسایی وضعیت گوشی

ژیروسکوپ

نرم افزاراندروید 6.0 مارشمالو
آنر مجیک لایو
رنگمشکی طلاییسفید چینی
ابعاد و وزن146.1 در 69.9 در 7.8 میلی‌متر145 گرم

در نگاه اول، بیشتر این مشخصات و امکانات کاملا استاندارد هستند. حتی می‌بینیم که هواوی از پردازنده هواوی آنر 8 (Huawei Honor 8) در گوشی موبایل هواوی مجیک استفاده کرده است. با این حال، با نگاهی به برخی امکانات جانبی، جذابیت این گوشی دوچندان می‌شود.

برجسته‌ترین امکانات گوشی موبایل هواوی آنر مجیک

گوشی جدید هواوی علاوه بر مشخصات ذکر شده در جدول بالا، امکانات دیگری نیز در پس پرده دارد. شاید یکی از برترین امکانات این گوشی نسبت به سایر محصولات هواوی، هوش مصنوعی پیشرفته آن باشد. در این گوشی سنسوری به نام سنسور WiseScreen یا صفحه نمایش هوشمند به کار رفته که وظیفه آن ترکیب سنسور قاب گوشی و سنسور مادون قرمز دوربین سلفی است. زمانی که صاحب گوشی، موبایل خود را برمی‌دارد، سنسور قاب و سنسور مادون قرمز دوربین جلو، چهره و دست صاحب خود را تشخیص داده و پس از آن اقدام به روشن کردن صفحه نمایش می‌کنند. از دیگر کاربردهای این سنسور، خاموش کردن سریع صفحه نمایش گوشی است زمانی که به صورت رو به پایین و یا در جیب قرار گرفته می‌شود.

یکی دیگر از امکانات جدید گوشی موبایل هواوی آنر مجیک ، سنسور تشخیص هوشمند FaceCode است. با استفاده از این سنسور، اعلان‌های گوشی تنها برای چهره ثبت‌شده در گوشی موبایل نشان داده می‌شوند. در این صورت، شما دیگر نگران دیده شدن پیام‌هایتان برای اشخاصی که گوشی در دست آنها قرار دارد، نیستید.

این امکانات هوش مصنوعی آنر مجیک در قالب نرم افزاری تحت عنوان آنر مجیک لایو (Honor Magic Live) گنجانده شده‌اند. شرکت هواوی برخی از کاربردهای این تکنولوژی هوش مصنوعی به کار رفته در گوشی هواوی آنر مجیک را ذکر کرده است:

  • زمانی که شما با دوستتان در ویچت در حال گفتگو درباره یک فیلم هستید، گوشی آنر مجیک پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته را به شما اعلام می‌کند.
  • زمانی که در جاده هستید، آنر مجیک تشخصی می‌دهد که شما رانندگی می‌کنید. در این حال، به شما اعلام می‌کند تا گوشی خود را در حالت رانندگی تنظیم کنید.
  • قابلیت DeepThink : با فشردن و نگه داشتن دکمه هوم، گوشی موبایل آنر مجیک اطلاعاتی درخصوص صفحه اینترنتی که در حال بازدید از آن هستید را به شما ارایه می‌دهد.
  • زمانی که به محل تئاتر می‌رسید، گوشی آنر مجیک به صورت اتوماتیک شماره بلیت شما را نشان می‌دهد.

گوشی موبایل هواوی آنر مجیک امکانات خاص دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، زمانی که به اتاق تاریکی وارد می‌شوید، چراغ قوه گوشی شما به صورت اتوماتیک روشن می‌شود. امکان دیگری نیز به نام My Pocket در این گوشی وجود دارد؛ شما با کشیدن انگشت خود از پایین به بالا، به گزینه‌های ذخیره و به‌اشتراک‌گذاری دسترسی خواهید داشت. در این حالت می توانید نوشته، فیلم و یا آهنگ مورد نظر خود را ذخیره کرده و یا share کنید.

گوشی موبایل هواوی آنر مجیک - Huawei Honor Magic : مشخصات فنی و امکانات

طراحی گوشی موبایل هواوی آنر مجیک

علاوه بر هوش مصنوعی این گوشی ، طراحی آن نیز منحصربه‌فرد است. صفحه نمایش گوشی هواوی آنر مجیک 5.06 اینچی با رزولوشن 2K و AMOLED با لبه‌های خمیده است. دکمه هوم این گوشی به گونه‌ای طراحی شده که عمل دکمه‌های عقب (Back) و تنظیمات (Overview) را به خوبی انجام دهد. کاربران می‌توانند با دو بار ضربه زدن، کشیدن انگشت و لمس کردن دکمه هوم به عملکرد مورد نظر خود برسند. این کار باعث شده تا صفحه نمایش گوشی بزرگتر از حالت عادی به نظر برسد. سنسور اثر انگشت نیز در زیر همین دکمه هوم قرار گرفته است.

باتری گوشی موبایل هواوی آنر مجیک از گرافیتی با ساختار مولکولی ویژه ساخته شده است. با استفاده از این تکنولوژی، باتری گوشی هواوی آنر مجیک قادر است با 10 دقیقه شارژ تا 40 درصد و با 20 دقیقه شارژ تا 70 درصد شارژ شود. این گوشی دوربینی با لنزهای دوگانه و سنسور 12 مگاپیکسلی دارد. یکی از این لنزها جهت عکاسی سیاه و سفید و دیگری برای عکس‌های رنگی به کار برده می‌شوند. تصاویر گرفته شده با این دوربین، دارای جزییاتی واضح‌تر و رنگ‌هایی زنده‌تر نسبت به سایر دوربین‌هاست.

نتیجه گیری

کاملا واضح است که هواوی قصد داشته گوشی موبایل آنر مجیک را به گونه‌ای بسازد تا پیشگام در طراحی خلاقانه و امکانات جدید باشد. بر روی کاغذ، به نظر می رسد گوشی موبایل هواوی آنر مجیک توانسته به این هدف برسد. اما نکته ناامیدکننده درباره این گوشی این است که تنها برای بازار چین طراحی شده است. در هر صورت، امیدواریم که هواوی این گوشی هوشمند را به زودی برای دیگر کشورهای جهان نیز عرضه کند.