خودرو الکتریکی لوسید ایر

لوسید ایر ؛ خودرو الکتریکی لوکس و گران با توان پیمایش 640 کیلومتر

شرکت لوسید موتورز هفته گذشته از یک خودرو الکتریکی جدید به نام لوسید ایر (Lucid Air) رونمایی کرد. این خودرو که دارای ظاهری بسیار لوکس و جذاب است، همراه با یک موتور الکتریکی با توان خروجی 600 اسب بخار و یک باتری 100 یا 130 کیلووات ساعتی، قادر به پیمایش 640 کیلومتر خواهد بود. گفتنیست که این خودرو در سال 2018 میلادی و با قیمت بسیار بالای 100 هزار دلار به فروش خواهد رسید.

اضطراب از محدوده مجاز، یکی از عمده نگرانی‌هایی است که در خصوص وسایل نقلیه الکتریکی وجود دارد. این بدان دلیل است که یک ماشین برقی عملا وقتی در وسط یک جاده باتری خالی می‌کند، بسیار دردناک است؛ چرا که شما نمی‌توانید مانند زمانی که شما یک خودرو سوخت فسیلی دارید، اتومبیل خود را در گوشه‌ی خیابان پارک کرده و با یک سطل به دنبال سوخت بروید. هرچند با توجه به وضعیت خودروهای کنونی، وضعیت محدوده پیمایش تغییر کرده و به مراتب طولانی‌تر از گذشته شده است.

شرکت لوسید موتورز اخیرا از خودرو الکتریکی جدیدش به نام لوسید ایر (Lucid Air) رونمایی کرده است که می‌تواند همانند خودروهای تسلا و بر خلاف دیگر خودروهای الکتریکی بازار، محدوده پیمایش بسیار جذابی را معادل 640 کیلومتر به مصرف کنندگان خود ارائه کند. با این حال، تنها نکته منفی که در خصوص خودرو لوسید ایر وجود دارد، عرضه آن تا سال 2018 میلادی است. بنابراین اگر شما هم علاقه‌مند به خرید این اتومبیل شده‌اید، باید تا 1 سال دیگر صبر کنید تا بتوانید سواری با آن را تجربه کنید.

خودرو الکتریکی لوسید ایر

لوسید ایر با توان خروجی 600 اسب بخاری موتور الکتریکیش، 0 تا 100 را در 2.5 ثانیه طی می‌کند

حال سوالی که پیش می‌آید این است که ما باید برای داشتن چه امکاناتی این خودرو را خریداری کنیم؟ به نقل از کمپانی لوسید موتورز، اتومبیل الکتریکی لوسید ایر با یک باتری 100 کیلووات ساعتی همراه خواهد بود؛ هرچند یک مدل قدرتمندتر با باتری 130 کیلووات ساعتی نیز در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت که به طبع از قیمت بالاتری برخوردار است. این خودرو کاملا لوکس است؛ اگر چه لوسید موتورز ادعا می‌کند که نه تنها جوان‌ها، بلکه علاقه‌مندان به خودروهای معمولی نیز در یک نگاه این ماشین را می‌پسندند. موتور الکتریکی Lucid Air قادر به خرج بی‌پروای 600 اسب بخار بوده و 0 تا 100 را در 2.5 ثانیه می‌پیماید.

خودرو الکتریکی لوسید ایر

این خودرو دارای سنسورها، دوربین‌ها و یک سیستم شناسایی Lidar داخلی است تا قابلیت‌های یک اتومبیل خودمختار را داشته باشد؛ اما ما مطمئن نیستیم که این قابلیت، قابل مقایسه با اتومبیل‌هایی باشد که در حال حاضر در بازار موجود هستند.

خودرو الکتریکی لوسید ایر

قیمت خودرو الکتریکی لوسید ایر

با تمام این  تفاسیر اتومبیل برقی لوسید ایر به هیچ عنوان یک وسیله نقلیه ارزان قیمت نخواهد بود. این خودرو قرار است با قیمت 100 هزار دلار به فروش برسد. البته شرکت خودروسازی لوسید موتورز عنوان کرده است که به زودی یک مدل ارزان قیمت‌تر 65 هزار دلاری از این خودرو نیز به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*