معرفی رسمی محصولات ایسر در ایران

گزارش گجت نیوز از اولین مراسم رسمی معرفی محصولات ایسر در ایران

ایسر (Acer) شرکتی چند‌ملیتی است که قلب آن در تایوان قرار داشته و در زمینه‌های مختلف تکنولوژی اعم از تولید رایانه‌ رومیزی، لپ‌ تاپ، تجهیزات واقعیت مجازی، سرور و ذخیره‌سازی، گوشی‌‌ هوشمند و تبلت فعالیت می‌کند. در سال 2000 این شرکت رویه خود را به طور کلی تغییر داد تا از یک سازنده عادی همانند بسیاری از شرکت‌ها، تبدیل به یک طراح در حوزه‌های یاد شده شود. ایسر توانست در سال 2010 رتبه دوم و در سال 2015 رتبه ششم را در بازار تولید رایانه شخصی در جهان به‌ دست‌ بیاورد، پس ما با یک برند قدرتمند و سرشناس طرف هستیم. اگرچه دستگاه‌های دیجیتال تحت این برند مدت‌ها است در کشور ما توزیع می‌شوند، اما در جربان معرفی رسمی محصولات ایسر در ایران در بیست و چهارم آذر ماه، این روال توزیع با مشخص کردن گارانتی اصلی محصولات و همچنین برنامه آتی برند در کشورمان شکل واضح‌تری به خود گرفت.

در مراسم معرفی رسمی محصولات ایسر در ایران چه گذشت؟

ایسر در سال 1976 در تایوان تاسیس شد، به این معنی که در سال 2016 چهلمین سال فعالیت خود را جشن گرفته اکنون و با کوله باری از تجربه و دانش در صنعت الکترونیک و کامپیوتر، به استقبال سال جدید میلادی می‌رود. به اعتقاد دفتر مسئول توزیع محصولات این برند در ایران، از جمله قسمت‌های اصلی یک مسیر رو به جلو، برخورد با شکست‌هایی کوچک و بزرگ موقت است. ایسر تمامی این پستی و بلندی‌ها را پشت سر گذاشته و اکنون می‌بینیم که در رده‌های نخست بازار داغ کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ می‌ایستد. در مراسم معرفی رسمی محصولات ایسر در ایران، این برند تقریبا برای نخستین بار تحت چنین همایشی اهداف خود در بازار ایران را بیان کرد.

بعد از نمایش چندین تیزر از دستاوردهای ایسر در راستای تسهیل روش‌های ارتباط کاربران با یکدیگر، آقای سعید فرازمند به عنوان مدیر کل فروش ایسر در ایران، به معرفی اجمالی این برند و بررسی میزان موفقیت آن در بازارهای مختلف پرداخت. به گفته وی ایسر اکنون در برخی کشورها به عنوان یک لیدر مارکت شناخته شده و در صدر جدول پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته است.

معرفی رسمی محصولات ایسر در ایرانایسر در سال 1976 با هدف تحقیق و توسعه در دنیای الکترونیک و دیجیتال تاسیس شد و طی این 40 سال در زمینه‌های مختلف به عنوان یک پیشرو شناخته شده است. در سال 2015 این برند با 7 میلیارد دلار سرمایه، سال را تمام کرده و به 2016 پای گذاشت و با توجه به پیشرفت روزافزون آن پیش‌بینی می‌شود با مهاجرت به 2017، شاهد افزایش این رقم باشیم. کسب حدود 60 میلیون دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی برای یک برند موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود و ایسر توانسته به این مهم دست پیدا کند.

کسب رتبه اول نوت بوک‌های دو کاره و رتبه سوم نوت بوک‌های عادی و متداول در خاورمیانه را باید دیگر نکاتی دانست که سعید فرازمند به منظور روشن‌کردن اهمیت برند ایسر در خاورمیانه به آن‌ها اشاره کرد. در کنار کیفیت، باید به فعالیت بالای این شرکت در توزیع کمی محصولات الکترونیک اشاره کرد، به این نحو که هر دو ثانیه یک بار یک کالا از کارخانه به سمت بازارهای جهانی عرضه می‌شود. این محصولات در حدود 95 هزار فروشگاه در سراسر دنیا عرضه شده و از لحاظ نقاط دسترسی به محصولات ایسر هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

ایسر البته همیشه به دنبال کسب سود نبوده و به عنوان نمونه‌ای بارز از فعالیت‌های جانبی آن، باید به صرف هزینه 100 میلیون دلاری به منظور تحقیق و توسعه اشاره کرد. با توجه به تمرکز بر روی تحقیق و توسعه و همچنین فراتر رفتن از یک سازنده عادی و تبدیل شدن به یک طراح و نوآور در عرصه الکترونیک و دیجیتال، تاکنون 419 مورد اختراع به نام این برند ثبت شده است تا به این وسیله در زمینه فعالیت خود رتبه چهارم ثبت اختراع را کسب کند.

معرفی رسمی محصولات ایسر در ایراندر طی این 40 سال ایسر کمپانی‌های مختلفی را تحت تملک درآورده و شرکت‌های مختلفی را برای توسعه دانش خود تصاحب کرده است. به عنوان نمونه‌ای از پیشرفت‌های آن می‌توان به ورود به بازار تبلت در سال 2011 اشاره کرد. با وجود فعالیت‌ در زمینه‌های مختلف، در مراسم معرفی رسمی محصولات ایسر در ایران تنها به معرفی جدیدترین نوت بوک‌ها و همچنین سیستم‌های دسکتاپ پرداخته شد. دلیل این امر، میزان فروش بالای محصولات این حوزه است. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، ایسر در حوزه‌های بسیار مختلفی در دنیای الکترونیک و دیجیتال فعالیت می‌کند، اما 59 درصد بازار آن را نوت بوک‌ها تشکیل می‌دهند. ذکر این رقم فوق‌العاده نشان‌دهنده پرچمداری این برند در عرصه یاد شده است. کوله باری از محصولات مختلف دیگر روی هم رفته 41 درصد بازار ایسر را تشکیل می‌دهند.

نرخ فروش نوت بوک‌های ایسر در مناطق مختلف متفاوت است. به عنوان نمونه، 89 درصد فروش در منطقه خاورمیانه به نوت بوک‌ها اختصاص پیدا می‌کند، چنان که می‌بینیم حتی در کشور خودمان نیز کمتر محصولی از ایسر به اندازه نوت بوک‌ها و لپ تاپ‌های آن محبوبیت دارند. با توجه به این آمار، سعید فرازمند اساس تجارت و کسب و کار ایسر را نوت بوک‌ها اعلام کرد. البته این ادعا بی‌اساس باقی نماند، چنان که در ادامه برنامه با معرفی جدیدترین محصولات این حوزه، قدرتمندی شرکت تایوانی در عرصه طراحی و ساخت نوت بوک اثبات شد.

با توجه به این تمرکز، کسب رتبه چهارم فروش تعجبی نیست. در بررسی سه برندی که در بالای سر ایسر قرار دارند، نکته جالبی یافت می‌شود. با بررسی میزان فروش این کمپانی‌ها در مدت زمان اخیر، افت فروش با پیش رفتن در زمان مشاهده می‌شود. این در حالی است که در بازه زمانی یکسان، ایسر توانسته 3.2 درصد نسبت به آمار فروش پیشین خود رشد داشته باشد. با ادامه پیدا کردن این روال و صعود ایسر موازی با سقوط سه برند برتر دنیای نوت بوک‌ها، بعید نیست تا به زودی شاهد کسب یکی از مقام‌های اول تا سوم توسط آن باشیم.

در جریان معرفی رسمی محصولات ایسر در ایران، به فعالیت در دنیای بازی با توجه به بازار پر سود سیستم‌های مختص گیم اشاره شد. جدیدترین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسر تحت سری پریدیتور (Predator) عرضه شده و تاکنون توجه بسیاری از طرفداران دنیای بازی را به خود جلب کرده‌اند. به عنوان نمونه باید به کسب 21 درصد بازار فروش لپ تاپ‌های گیمینگ در کشور امارات اشاره کرد. در جریان نمایشگاه IFA سال جاری، شاهد ارائه یک محصول خارق‌العاده در دنیای گیمینگ از سوی ایسر بودیم. پریدیتور 21 ایکس (Predator 21X) دارای نمایشگر خمیده 21 اینچی با دقت 2560 در 1080 پیکسل بوده و از تراشه نسل ششمی Core اینتل و سنسور ردیاب چشم Tobii بهره می‌برد. از دیگر مشخصه‌های این محصول حیرت‌آور می‌توان به کارت گرافیک قدرتمند GeForce GTX 1080 انویدیا، اسپیکرهای SoundPound 4.2 با قابلیت پخش صدای سه جهته و تکنولوژی صدای دالبی، پنج فن خنک کننده و کیبورد کاملا مکانیکی با سوییچ Cherry MX اشاره کرد. این سخت افزار روی هم رفته 6 کیلوگرم وزن دارد. گفتنی است این محصول نخستین لپتاپ گیمینگ با این بازه صفحه نمایش محسوب می‌شود.

معرفی رسمی محصولات ایسر در ایرانمانیتور 27 اینچ پریدیتور زد 271 تی (Predator Z271T) و دارای سنسور ردیابی چشم، دیگر محصول توانمند ایسر برای گیمرها محسوب می‌شود که با اندازه بسیار بسیار بزرگ خود کاربر را غرق در دنیای بازی خواهد کرد. تکنولوژی ردیابی چشم سبب می‌شود تا بتوان حتی بدون استفاده از ماوس و کیبورد دستوراتی را برای پیشبرد جریان بازی صادر کرد. ایسر مفتخر است که در دنیای وسیع گیم تنها به تولید لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی بسنده نکرده و در مقایسه با رقبای خود، تنها برندی است که تمامی تجهیزات مرتبط با دنیای بازی، از ماوس و کیبورد گرفته تا پروژکتور و دیگر تجهیزات را ارائه می‌کند.

سعید فرازمند در ادامه به بازار دیگری اشاره کرد که ایسر در سال‌های گذشته در آن به طور جد خوش درخشیده است. دستگاه‌های تغییر پذیر (Convertible) این برند از دیگر محصولاتی بودند که در IFA سال 2016 خوش درخشیده و توجه زیادی را به سوی خود جلب کردند. این دستگاه‌ها در حالت کلی دو کاره و یا حتی سه کاره بوده و می‌توانند هم در نقش یک نوت بوک کوچک و هم در نقش یک تبلت بزرگ و خوش دست برای کاربران ظاهر شوند. لزوم همراه داشتن وسایل دیجیتال و امکان استفاده از آن‌ها حتی بدون وجود فضایی خاص، از دیگر دلایلی هستند که اهمیت استفاده از دستگاه‌های تغییر پذیر را دو چندان می‌کنند.

محصولات ایسر در حدود هزار مرکز فروش در کشور امارات قابل دسترسی و خرید هستند، اما متاسفانه تعداد این مراکز در کشور ما با این وسعت جغرافیایی و جمعیت کمتر از این مقدار است. برای چنین برند موفقی تعداد مراکز دسترسی موجود پایین‌تر از حد استاندارد بوده و انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک بر تعداد فروشگاه‌های عرضه‌کننده محولات ایسر در ایران افزوده شود. ایسر موفقیت خود را مدیون فعالیت در عرصه‌های مختلف بوده و هرگز به چند زمینه انگشت‌شمار محدود نشده است، به همین دلیل انتظار می‌رود تا به زودی به حق خود در کشور ما برسد.

طراحی و ساخت دستگاه‌های فوق‌العاده نازک با اندازه‌های 13 و 14 اینچ از دیگر زمینه‌های است که ایسر فعالیت در آن‌ را در پیش گرفته است. در راستای این تلاش، ایسر مفتخر است که نازک‌ترین لپ تاپ دنیا را به نام خود ثبت کرده و این مورد را نیز به دفتر تجارب و سابقه کاری خود بیفزاید. این دستگاه سوئیفت 7 (Swift 7) نام داشته و کمتر از یک سانتی‌متر ضخامت دارد. جلوتر به بررسی این لپ تاپ 9.9 میلی‌متری خواهیم پرداخت.

معرفی رسمی محصولات ایسر در ایرانادامه برنامه معرفی رسمی محصولات ایسر در ایران را آقای بهروز اصلاحی، مدیر بخش نوت بوک و تبلت شرکت سازگار ارقام در دست گرفت. وی تنوع محصول و همچنین قیمت را موضوعی مهم برای ایسر عنوان کرد تا به این ترتیب هر شخص بتواند بسته به بودجه خود، بهترین تکنولوژی روز را در اختیار داشته باشد. نام‌های تجاری اسپایر (Aspire) سوئیفت (Swift) و اسپین (Spin) از جمله مواردی هستند که لپ تاپ‌های جدید، تحت نام آن‌ها به بازار عرضه شده و بازار بسیار خوبی را در این مدت از آن خود کرده‌اند.

معرفی رسمی محصولات ایسر در ایرانمعرفی چند مورد از دستگاه‌های جدید این کمپانی با مدل سوئیفت 1 (Swift 1) آغاز شد. این دستگاه یک الترابوک بوده و برای کسانی که به دنبال تهیه یک دستگاه سبک، نازک و شیک با قیمتی مناسب هستند ارائه شده است. همانطور که می‌دانید همواره داشتن یک دستگاه با چنین ویژگی‌هایی ارزان نبوده است، اما لپ تاپ‌های مختلف سری سوئیفت تصمیم دارند تا به این مهم دست پیدا کنند. این محصولات بسیار نازک (معمولا کمتر از 2 سانتی‌متر) طراحی شده و وزنی کمتر از 1.5 کیلوگرم دارند. بیشتر الترابوک‌ها به هارد اس اس دی (SSD) مجهز شده‌اند تا علاوه بر داشتن صدای کمتر، سریع‌تر عمل کرده و در کاهش وزن نهایی محصول نقشی اساسی ایفا کنند. این دستگاه‌ها معمولا دی‌وی‌دی درایو نداشته و برای کارهای روزانه و حتی بازی‌های سبک و معمولی مناسب محسوب می‌شوند.

از جمله ویژگی‌های اساسی سوئیفت 1 باید به ظرفیت بالای باتری آن با قابلیت 14 ساعت روشن ماندن بدون اتصال به برق، شارژ کردن دیگر دستگاه‌ها حتی در صورت آفلاین و خاموش بودن، یو اس بی نسخه سی (C)، صفحه نمایش 14 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی، پردازنده سلرون اینتل (Intel Celeron N3060)، چهار گیگابایت حافظه رم، یک و نیم کیلوگرم وزن و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی از نوع ای‌ام‌ام‌اس (eMMC) اشاره کرد. این میزان حافظه، با وجود بسیار سریع بودن همچون حافظه‌های اس اس دی، پایین بوده و حداقل 20 گیگابایت از آن توسط سیستم عامل گرفته خواهد شد. پس به نظر می‌رسد در کنار خرید آن باید به دنبال یک هارد اکسترنال خوب نیز باشید.

معرفی رسمی محصولات ایسر در ایرانسوئیفت 3 (Swift3) در مقایسه با مدل پیشین بدنه‌ای زیباتر داشته و در دو رنگ نقره‌ای و طلایی عرضه شده است. پشتیبانی از یو اس بی نسخه سی را باید از دیگر قابلیت‌های مهم این مدل دانست. از دیگر نکات بسیار حائز اهمیت سوئیفت 3، استفاده از پردازنده نسل کورای (Corei) شرکا اینتل است که توان پردازشی آن را نسبت به یک الترابوک عادی به مراتب افزایش می‌دهد. صفحه نمایش فول اچ‌دی 14 اینچی، پردازنده کورای 3 از سری کم مصرف یو (Core i3-6100U)، حافظه رم 4 و ظرفیت داخلی 128 گیگابایت از نوع اس اس دی به همراه ویندوز 10 اورجینال از دیگر مشخصه‌های این مدل هستند. البته این تنها نسخه سوئیفت 3 نبوده و نسخه‌ای دیگر نیز با رم 8 و ظرفیت داخلی 256 گیگابایت به همراه پردازنده کور آی 5 از سری کم مصرف یو (Core i5-6200U) موجود است.

دیگر شگفتی این سری را باید سوئیفت 5 (Swift 5) دانست که شاهکاری را طراحی به نمایش می‌گذارد. صفحه نمایش 14 اینچی این مدل در یک پنل 13 اینچی با حذف لبه‌های پایینی جای داده شده که در نوبه خود بی‌نظیر است. از دیگر مشخصه‌های آن باید به پردازنده کور آی 5 از سری کم مصرف یو (Core i5-7200U)، حافظه رم 8 و ظرفیت داخلی 256 گیگابایت از نوع اس اس دی و ویندوز 10 اورجینال اشاره کرد. نسخه دیگر آسوئیفت 5 دارای مشخصه‌های یکسانی است، با این تفاوت که به پردازنده کور آی 7 از سری کم مصرف یو (Core i7-7500U) مجهز شده است.

معرفی رسمی محصولات ایسر در ایراندر ادامه معرفی رسمی محصولات ایسر در ایران به آخرین هنرنمایی این کمپانی می‌رسیم. سوئیفت 7 (Swift 7) تنها 9.9 میلی‌متر ضخامت داشته و لقب نازک‌ترین نوت بوک دنیا را به خود اختصاص داده است. صفحه نمایش ضدخش و صدای عالی از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر این دستگاه فوق‌العاده سبک هستند. نسل پنجم پردازنده‌های اینتل به همراه 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع اس اس دی، 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، پورت‌ یو اس بی 3.1 نوع C و باتری قدرتمند با عمر شارژدهی 9 ساعت از دیگر مشخصات سوئیفت 7 هستند. باید توجه داشت نسخه دیگری از این مدل نیز با پردازنده Core i7 وجود دارد.

دستگاه‌های تغییر پذیر یا همان Convertible ایسر تحت نام اسپین (Spin) عرضه شده و دارای قابلیت چرخش 360 درجه‌ای هستند تا به این وسیله کیبورد در پشت صفحه نمایش قرار گرفته و همانند یک تبلت بتوان از آن‌هال استفاده کرد. این سری نیز همانند سری سوئیفت چهار مدل داشته و با کانفیگ‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌ است. در مدل‌های این سری پردازنده سلرون و همچنین پنتیوم اینتل به عنوان مغز متفکر دستگاه مشاهده می‌شوند، مگر آن که به بررسی اسپین 7 بپردازیم. این دستگاه تغییر پذیر دارای نسل جدید پردازنده اینتل بوده و به حافظه از نوع اس اس دی، یو اس بی نسخه سی، باتری با قابلیت نیرودهی برای 8 ساعت کار، صفحه نمایش ضدخش و اسپیکرهای دالبی قوی مجهز شده است. وزن اسپین 7 تنها یک کیلو و 200 گرم است. در ادامه برنامه، مدل‌هایی از سری اسپایر (Aspire) معرفی شدند.

معرفی رسمی محصولات ایسر در ایراندر بخش بعدی معرفی رسمی محصولات ایسر در ایران به بررسی دستگاه‌های دو کاره می‌رسیم. به عقیده بهروز اصلاحی با توجه به ورود دو غول بزرگ دنیای تکنولوژی یعنی مایکروسافت و اینتل به دنیای دستگاه‌های 2in1، می‌توان آینده خوبی برای آن‌ها متصور شد. فلسفه آن‌ها ساده است؛ به جای خرید و در ادامه حمل چند دستگاه، یک دستگاه چند منظوره تهیه کنید. به عنوان نمونه‌ای موفق از این محصولات می‌توان به اسپایر سوئیچ 10 وی (Aspire Switch 10 V) اشاره کرد. این مدل دارای صفحه نمایشی 10 اینچی و فول اچ‌دی با قابلیت جداسازی از کیبورد بوده و تنها یک کیلو و صد و هشتاد گرم وزن دارد. پردازنده اتم اینتل (Intel Atom) و دو گیگابایت حافظه رم را باید از دیگر مشخصه‌های این دستگاه برشمرد.

انتهای برنامه معرفی رسمی محصولات ایسر در ایران باز هم به سعید فرازمند، مدیر کل فروش ایسر در ایران، اختصاص پیدا کرد تا یک جمع‌بندی از برنامه داشته باشد. وی کنترل بازار را اولویت اصلی دانسته و با وجود تقاضای بالای فروشندگان برای دریافت محصولات بیشتر، نمایندگی ایسر گهگاه از توزیع خودداری می‌کند تا به این روش تعادل بازار حفظ شود. در نهایت وی نشانه رسمی بودن محصولات ایسر در ایران را به طور واضح و صریح اعلام کرد. از نظر وی ملاک برای رسمی بودن محصولات، خریداری آن‌ها با گارانتی سازگار ارقام است و فعلا هیچ نشانه دیگری برای تشخیص محصول مورد تایید از محصول تاییدنشده به جز این مورد وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*