بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل در سال 2016 چه بوده‌اند؟

بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل در سال 2016 چه بوده‌اند؟

ساعاتی پیش گزارشی را منتشر شد که در آن بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل در سال 2016 مشخص شد. از آنجا که این موتور جستجوی محبوب دارای بیشتری میزان کاربران در بین تمام سرویس‌های مشابه است، از این رو می‌توانیم آمار ارائه شده توسط گوگل را به نوعی موضوعات مورد علاقه‌‌ی تمام کاربران جهان در سال گذشته بدانیم.

اما بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل در سال 2016 کدام عبارات بوده‌اند؟ طبق این گزارش مشخص شده است که دسته‌های «موسیقی»، «پول» و »بلایای طبیعی» مواردی بوده‌اند که بیشتر از هر موضوع دیگری ذهن کاربران را درگیر خود کرده‌اند. از دسته‌ی پول و سرگرمی، این عبارت Powerball بوده است که بیشترین میزان سرچ موتور جستجوی گوگل سال ۲۰۱۶ را از آن خود کرده است. دو کلمه‌ی Prince و Hurricane Matthew نیز به ترتیب متعلق به دسته‌های موسیقی و بلایای طبیعی هستند که موفق به کسب مقاوم دوم و سوم این لیست شده‌اند.

اما آیا واقعا این کلمات لایق این همه توجه از سوی کاربران بوده‌اند؟ عبارت Powerball متعلق به جک پاتی با همین نام است که با اهدای جایزه‌ی ۱ میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلاری در ماه ژانویه‌ی سال گذشته، عنوان بزرگترین لاتاری در تمام جهان را به خودش اختصاص داد و همین موضوع باعث شد تا ماه‌ها کاربرانی از سراسر جهان برای شرکت و نحوه‌ی بردن جوایز آن به جستجو و ارسال مطلب بپردازند.

عبارت Prince که برای یافتن مطالبی درباره‌ی پرینس راجرز نلسون در موتور جستجوی گوگل وارد شده، از آنجایی آمار بالایی را به خود اختصاص داده است که این خواننده و هنرمند فوق محبوب در اواخر ماه آوریل فوت کرد و میلیون‌ها نفر از علاقه‌مندانش به دنبال علت مرگ و اطلاع از حقیقت خبر فوت این خواننده‌ی ۵۷ ساله به جستجو در گوگل پرداختند.

اما رتبه‌ی سوم بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل در سال 2016 متعلق به عبارت Hurricane Matthew می‌شود. طوفان متیو یکی از وحشتناک‌ترین بلایای طبیعی در چند سال اخیر بوده که با درنوردیدن مناطق حوزه‌ی آتلانتیک غربی، مجموعا ۱۶۰۰ انسان را به کام مرگ کشانده است و با وقوع در اواخر ماه سپتامبر و اوایل ماه اکتبر، حدود ۱۰.۵ میلیارد دلار خسارت را بر دوش مناطق آسیب‌دیده گذاشت.

سهم سیاست از بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل در سال 2016

بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل در سال 2016 چه بوده‌اند؟

شاید تصور می‌شد که با توجه به حواشی گسترده پیرامون این دوره از انتخاب ریاست جمهوری ایالات متحده‌ی آمریکا و حساسیت مردم سراسر جهان بر روی این موضوع، شاهد آمار بالاتری باشیم. اما گویا این انتخابات و حواشی پیرامون آن چندان هم مورد توجه قرار نگرفته و عبارات ترامپ، Election (به معنی انتخابات) و Hillary Clinton به ترتیب در جایگاه‌های هشتم، نهم و دهم این لیست قرار گرفته‌اند.

اما چه عباراتی از انتخاب برای کاربران گوگل مهم‌تر بوده‌اند؟ واضح است، پوکمون گو! عبارت Pokémon Go با قرارگیری در جایگاه چهارم، عبارت the Olympics با کسب مقام ششم، David Bowie (از خوانندگان فوق‌العاده مطرح که در ژانویه‌ی سال گذشته فوت کرد) با کسب مقام هفتم و در کمال تعجب، عبارت Slither.io با کسب مقام پنجم، دیگر رتبه‌های برتر لیست بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل در سال 2016 را تشکیل داده‌اند؛ بازی Slither.io یک بازی استراتژیک آنلاین بسیار اعتیادآور است که کاربران در آن کنترل یک کرم را بر عهده خواهند داشت و باید با پیشروی در محیط ساده‌ی بازی و خوردن دانه، طول خود را افزایش دهند. این بازی که دارای گیم پلی مشابه بازی خاطره‌انگیز مار در گوشی‌های نوکیا است، طرفداران بی‌شماری دارد و میلیون‌ها کاربرا از تمام کشورهای جهان به طور روزانه چندین ساعت در آن بازی می‌کنند.

لیست کامل بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل در سال 2016

به غیر از لیست ده کلمه‌ی برتر که بیشترین سرچ گوگل را به خود اختصاص داده‌اند، گوگل لیست‌های جداگانه‌ای نیز منتشر کرده است که بیشترین عبارات مد نظر کاربران در دسته‌بندی‌های مختلف را نیز مشخص کرده است. شما کاربران عزیز گجت نیوز در لیست‌های زیر می‌توانید این لیست‌ها را در دسته‌های مشخص، مشاهده کنید:

کلماتی که بیشترین سرچ در گوگل را به خود اختصاص داده‌اند

Powerball
Prince
Hurricane Matthew
Pokémon Go
Slither.io
Olympics
David Bowie
Trump
Election
Hillary Clinton

اخباری که بیشترین جستجو در گوگل را داشته‌اند

Olympics
Elections
Orlando shooting
Brexit
Zika virus
El Chapo
Brussels
Nice, France
Panama Papers
Aleppo

افرادی که نام آنها بیشتر از همه توسط کاربران جستجو شده است

Donald Trump
Hillary Clinton
Michael Phelps
Bernie Sanders
Steven Avery
Ryan Lochte
Simone Biles
Cam Newton
Usain Bolt
Kevin Durant

به نظر شما بیشترین کلمات جستجو شده توسط کاربران ایرانی در گوگل در سال 2016 کدام کلمات و موضوعات بوده‌اند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*