گوشی ال جی جی 6 - LG G6

هر آنچه تاکنون درباره گوشی ال جی جی 6 می‌دانیم

هرچند طی چند وقت اخیر شایعات متعددی در رابطه با ویژگی‌ها و قابلیت‌های گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و آیفون 2017 به عنوان گل سرسبد گوشی‌های هوشمند سال 2017 منتشر شد، با این حال اخبار بسیار کمی پیرامون مشخصات پرچمدار بعدی ال جی به بیرون درز پیدا کرده است. شرکت کره‌ای ال جی در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای افزایش سهم خود از بازار موبایل کرده است، با این حال با توجه به عملکرد متوسط ال جی جی 5 و در راه بودن سامسونگ گلکسی اس 8، ال جی مبارزه سختی را در پیش خواهد داشت. در هر حال ما را در ادامه در گجت نیوز همراهی کنید تا با یکدیگر تمامی شایعات درز کرده در رابطه با ویژگی‌های گوشی ال جی جی 6 (LG G6) را مرور کنیم.

دسترسی سریع

مرور تمامی شایعات پیرامون گوشی ال جی جی 6

طراحی 

بسیاری از منابع نزدیک به ال جی بر این امر معتقدند که جی 6 بدون شک از یک طراحی سنتی برخوردار خواهد بود. دلیل کنار گذاشتن سبک طراحی ماژولار نیز فروش نه چندان بالای ال جی جی 5 در سالی که روزهای پایانی آن را در حال سپری کردن هستیم بوده است.

هرچند ال جی جی 5 یکی از محبوب‌ترین‌ گزینه‌ها برای خرید یک موبایل بالا رده 2016 است، با این حال قابلیت ماژولار نه چندان کارآمد آن باعث می‌شود تا طرفداران ال جی، کمی در خرید G5 تردید کنند. به هر حال هنوز هم به ضرس قاطع نمی‌توان در رابطه با ماژولار بودن یا نبودن گوشی ال جی جی 6 اظهار نظر کرد، با این حال بدیهیست که گاهی قرار دادن امکانی در گوشی‌های بالا رده باعث می‌شود فروش این گوشی‌ها بیشتر شود یا به عبارتی مهر تاییدی بر فروش مطلوب آن‌ها باشد.

همچنین شایعاتی نیز در رابطه با احتمال به کار گیری باتری غیر قابل تعویض در گوشی ال جی جی 6 به گوش می‌رسد، هر چند که عده‌ای نیز معتقدند ال جی پرچمدار بعدی خود را همچنان به باتری قابل تعویض تجهیز خواهد کرد؛ البته همچون جی 5 احتمالا کاربران توانند از طریق یک ماژول کمکی عمر شارژ باتری آن را افزایش دهند.

گوشی ال جی جی 6 - LG G6

گفتنیست که ال جی، گوشی وی 20 را هم با شعار باتری ایمن قابل تعویض، چندی پیش به بازار عرضه کرد تا بتواند افرادی که از خرید گلکسی نوت 7 سامسونگ منصرف شده‌اند را جذب کند. در حالی که اغلب کاربران عادی باتری قابل تعویض را ترجیح می‌دهند، با این حال برخی از منابع نزدیک به ال جی معتقدند که این شرکت کره‌ای پرچمدار بعدی خود را به باتری مهر و موم شده تجهیز می‌کند و واضح‌ترین دلیل آن نیز دارا بودن قابلیت مقاومت در برابر آب گوشی ال جی جی 6 است.

در سوی دیگر اگرچه سامسونگ از نوار عایق دور نمایشگر برای جلوگیری از ورود آب به گوشی‌های بالا رده خود استفاده می‌کند، با این حال اخبار درز کرده حاکی از آن است که شرکت ال‌جی در LG G6 به عنوان یک گوشی ضدآب از یک روش گران‌قیمت‌تر استفاده خواهد کرد که در آن برای پوشش منافذ از چسب به جای نوار استفاده می‌شود؛ روشی که پیش‌تر در گوشی‌های آیفون 7 و 7 پلاس نیز استفاده شده است. در حال حاضر، شرکت 3M نوارهای عایق گوشی‌های سامسونگ را تولید می‌کنند اما رقابت بین 3M، هیتاچی (Hitachi) و هنکل (Henkel) برای تولید نوار عایق گوشی ال جی جی 6 به شدت ادامه دارد.

گوشی ال جی جی 6 - LG G6

به هر حال اگر ال جی خواهان تجهیز گوشی‌های بالا رده خود به قابلیت مقاومت در برابر آب باشد، بدون شک استفاده از باتری غیر قابل تعویض می‌تواند این شرکت را در ابتدای راه پیش اندازد؛ هر چند که گوشی‌هایی همچون گلکسی اس 5، علاوه بر قابلیت مقاومت در برابر آب دارای باتری قابل تعویض نیز هستند.

ال جی در بحث طراحی بدنه گوشی‌های هوشمند خود با وسواس بسیاری عمل می‌کند، به طوری که هر یک از پرچمداران این شرکت با بدنه‌ای کاملا متفاوت به بازار عرضه شده‌اند. در همین حال نیز شنیده می‌شود این شرکت کره‌ای تلفیقی از شیشه و فلز را برای ساخت بدنه پرچمدار بعدی خود انتخاب کرده، هرچند که به کار گیری از فلز براق و صیقل دیده شبیه به بدنه آیفون 7 جت بلک هم در این گوشی دور از ذهن نخواهد بود.

نمایشگر

تقریبا مسجل شده که آیفون 2017 دارای نمایشگری با فناوری OLED خواهد بود. گوگل نیز از فناوری AMOLED در پنل سری پیکسل استفاده کرده و سامسونگ همچنان از نمایشگرهای AMOLED در محصولات بالا رده خود استفاده می‌کند. در این بین به نظر می‌رسد که ال جی سرانجام به کار گیری پنل‌های IPS LCD را کنار خواهد گذاشت و از نمایشگری با فناوری OLED در گوشی ال جی جی 6 استفاده کند.

علاوه بر این که از پنل‌های OLED در طیف وسعی از گجت‌های امروزی از تلویزیون‌های هوشمند گرفته تا اپل واچ استفاده می‌شود، گوگل نیز به تازگی حداقل سخت افزاری که گوشی‌های سال آینده برای کار با پلتفرم Daydream احتیاج دارند را منتشر کرده که دارا بودن پنل‌های اوال‌ای‌دی یکی از فاکتورهای آن است؛ از این رو نه تنها گوشی ال جی جی 6 بلکه بسیاری از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی سال آینده با تجهیز به این گونه نمایشگرها عرضه خواهند شد.

گوشی ال جی جی 6 - LG G6

همچنین از آنجا که جی 5 و وی 20 با نمایشگرهای QHD عرضه شدند، احتمال تجهیز گوشی ال جی جی 6 به نمایشگری با رزولوشن 4K دور از ذهن نیست. گفتنیست که طی چند وقت اخیر نیز در رابطه با احتمال تجهیز گوشی‌های سری گلکسی اس 8 به نمایشگری با وضوح تصویر 4K منتشر شده و حال آنکه حتی احتمال استفاده از پنل QHD با تراکم پیکسلی بیشتری نیز در این گوشی‌ها همچنان وجود دارد.

در سوی دیگر احتمال استفاده از نمایشگری‌های خمیده که این روزها مرسوم شده‌اند نیز در این محصول دور از ذهن نیست، با این حال برخی از منابع خبری معتقدند که ال جی همچنان به استفاده از پنلی فلت و صاف در پرچمدار بعدی خود اصرار دارد.

سخت افزار

قابل پیش‌بینی است که گوشی ال جی جی 6 نیز همچون دیگر پرچمداران 2017 به تراشه اسنپدراگون 830 و 6 گیگابایت حافظه رم تجهیز گردد. البته برخی نیز بر این باورند که شرکت سازنده برای جا نماندن از قافله حتی ممکن است نسخه‌ای پیشرفته‌تر این گوشی که به 8 گیگابایت حافظه رم مجهز شده را هم به بازار عرضه کند. از دیگر ویژگی‌های احتمالی سخت افزاری پرچمدار بعدی شرکت ال جی می‌توان به 32 گیگابایت حافظه داخلی در کنار قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و برخورداری از درگاه یو اس بی_سی اشاره کرد.

سیستم صوتی

اگر به خاطر داشته باشید، ال جی با همکاری B&O در جی 5 از چیپست Hi-Fi استفاده کرد که قابلیت اتصال به ماژول‌های جانبی دوستداران ال جی را به ارمغان می‌آورد. در ادامه این راه ال جی وی 20 نیز با فناوری Hi-Fi Quad DAC به بازار عرضه شد. این تکنولوژی توسط شرکت ESS که طراح محصولات صوتی بسیار پیشرفته است توسعه داده شده است. ویژگی Quad DAC گوشی V20 صدای واضحی را به‌وسیله کاهش 50 درصدی صداهای مزاحم و سر و صدای محیط انتقال می‌دهد.

گوشی ال جی جی 6 - LG G6

همان‌طور که مشاهده می‌شود، ال جی سرمایه گذاری بسیاری بر روی سیستم صوتی پرچمداران خود انجام داده و از آنجا که به احتمال زیاد جی 6 بدون قابلیت ماژولار بودن به بازار عرضه خواهد شد، شرکت کره‌ای از فناوری دیگری به جای Hi-Fi برای ارتقا سیستم صوتی این گوشی استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، اعلام شده است که جک 3.5 میلی‌متری صدا همچنان در گوشی آینده ال جی وجود دارد و بنابراین، نیازی به استفاده از هدفون‌های بی‌سیم و یا هدفون‌های منطبق با درگاه یواس‌بی Type-C برای گوش دادن به موسیقی نیست.

اگر این شایعات به حقیقت تبدیل شوند، شاهد آن هستیم که شرکت ال جی برخلاف اپل و موتورولا که جک 3.5 میلی‌متری را در گوشی‌های هوشمند امروزی یک قابلیت نه‌چندان ضروری می‌دانند، همچنان به تعبیه این درگاه در گوشی پرچمدار بعدی خود اعتقاد دارد. علاوه بر این حتی امکان به کار گیری فناوری Quad DAC (مبدل دیجیتال به آنالوگ) های-فای 32 بیت و سه میکروفن در گوشی ال جی جی 6 دور از ذهن نخواهد بود.

دوربین و سنسور بیومتریک

اگرچه ال جی سابقه طولانی مدتی در به کار گیری دوربین‌های دوگانه در گوشی‌های پرچمدار خود داشته، با این حال به نظر می‌رسد به یک فناوری انحصاری دست یافته که قابلیت‌های این‌گونه دوربین‌ها را می تواند در لنز واحد تعبیه کند. هردو گوشی جی 5 و وی 20 در قاب پشتی به دوربین دوگانه 8 + 16 مگاپیکسلی تجهیز شده‌اند، با این حال منابع نزدیک به ال جی گزارش داده‌اند که اوضاع در جی 6 به گونه دیگری رقم خواهد خورد.

گوشی ال جی جی 6 - LG G6

در سوی دیگر ال جی به دنبال انقلابی در دوربین‌های سلفی است، به طوری که احتمالا این شرکت کره در پرچمدار بعدی خود از ماژول جدیدی استفاده خواهد کرد که در آن لنز دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره ادغام شده‌اند و عملیات سوئیچ میان این دو به وسیله مادون قرمز صورت خواهد گرفت.

پلتفرم و قابلیت‌های جانبی

بدون شک گوشی ال جی جی 6 با بهره گیری پیش‌فرض از اندروید 7 نوقا به بازار عرضه می‌شود و حال آنکه تاکنون اطلاعاتی در رابطه با رابط کاربری به کار گرفته در آن اطلاعاتی منتشر نشده است. در سوی دیگر گوشی ال جی جی 6 به تکنولوژی شارژ بیسیم و پشتیبانی از سیستم پرداخت موبایلی ال جی پی (LG Pay) مجهز شده است. ال جی پی خدمات پرداخت موبایلی مخصوص شرکت ال جی است؛ مانند سامسونگ پی (Samsung Pay)، ال جی پی نیز از هر دو تکنولوژی NFC و MST (تراکنش امن مغناطیسی) برای شناسایی کارت‌خوان استفاده ‌می‌کند. تکنولوژی MST به کاربر این امکان را می‌دهد تا در بیش از 90 درصد فروشگاه‌های جهان و با استفاده از گوشی موبایل، مبلغ خرید خود را پرداخت کند؛ حتی در فروشگاه‌هایی که فاقد امکان خرید با استفاده از NFC هستند.

زمان عرضه و قیمت احتمالی ال جی جی 6

پیش از پرداخت به شایعات قیمت و زمان عرضه احتمالی این محصول، بهتر است نگاهی داشته باشیم که جدول زمان‌بندی معرفی پرچمداران قبلی شرکت ال جی :

  • ال جی جی 2 در اوت سال 2013 معرفی و عرضه آن نیز از ماه سپتامبر همان سال آغاز شد.
  • ال جی جی 3 در ماه می سال 2014 معرفی و فروش رسمی آن نیز از ماه ژوئن همان سال آغاز شد.
  • ال جی جی 4 در آوریل سال 2015 معرفی و فروش رسمی آن نیز از می همان سال آغاز شد.
  • ال جی جی 5 در فوریه سال 2016 معرفی و فروش رسمی آن نیز از ماه آوریل همان سال آغاز شد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید ال جی از قاعده زمانی خاصی برای رونمایی پرچمداران خود پیروی نمی‌کند، با این حال منابع وابسته به این شرکت کره‌ای معتقدند که جی 6 به احتمال زمان در ماه فوریه سال 2017 و هم زمان با برگزاری کنگره جهانی موبایل بارسلون (MWC 2017) معرفی خواهد شد؛ جایی که بدون شک گوشی‌های بالا رده دیگری همچون گلکسی اس 8 نیز پرده برداری می‌شود.

اگر به خاطر داشته باشید، گوشی جی 5 سال گذشته با برچسب 650 دلاری به بازار عرضه شد، از این رو هرچند که انتظار داریم گوشی ال جی جی 6 با قابلیت‌های به مراتب بیشتر نسبت به نسل قبلی خود از راه برسد، با این حال قیمت نهایی آن مطمئنا زیر 700 دلار تعیین شده است، زیرا شرکت کره‌ای همیشه فاکتور قیمت مناسب را در ارزش‌گذاری گوشی‌های پرچمدار خود لحاظ کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این مشخصات میتواند انقلابی جدید از تولید کوشیهای همراه باشد