بسته های اینترنت همراه اول

لیست قیمت و راهنمای فعالسازی بسته های اینترنت همراه اول (به‌روزرسانی شهریور 97)

همانند سایر اپراتورها، همراه اول نیز با راه اندازی دکل‌های نسل سوم و چهارم خود سعی در افزایش کیفیت اینترنت خود دارد و تا حدودی توانسته رضایت مشترکان خود را جلب کند. با ما همراه باشید تا نگاهی به بسته های اینترنت همراه اول و روند توسعه اینترنت پر سرعت این اپراتور داشته باشیم.

همانطور که می‌دانید، رایتل به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده اینترنت نسل سوم در ایران شناخته می‌شود. به مرور زمان انحصار نسل سوم رایتل شکسته شد و کمپانی‌هایی نظیر همراه اول و ایرانسل نیز مجوز عرضه اینترنت 3 جی و 4 جی به مشترکان را گرفتند. جالب است بدانید اولین دکل اینترنت نسل سوم همراه اول در سال 89 راه اندازی و تست شد اما به دلیل فقدان مجوز و انحصارطلبی رایتل، اجازه فعالیت نداشت و خاموش شد. این روزها شنیده‌هایی درباره همکاری کمپانی مخابراتی هواوی با همراه اول جهت توسعه شبکه 3 جی و 4 جی اپراتور اول به گوش می‌رسد و انتظار می‌رود گسترش اینترنت پرسرعت همراه اول با سرعت بیشتری دنبال شود اما متاسفانه ظاهرا کیفیت فدای برند تجاری 3 جی و 4 جی شده و شاهد کیفیت مطلوبی از اینترنت پرسرعت اپراتور اول در همه جای ایران نیستیم. گرچه در برخی مناطق پایتخت و کلان‌شهرها سرعت بارگذاری اینترنت بالاست اما در شهرهای دیگر وضع بدین گونه نیست و کاستی‌های زیادی مشاهده می‌شود.

بسته های اینترنت همراه اول در چندین دسته طبقه بندی می‌شوند. به گفته همراه اول، بسته‌های آلفا + برای مشترکانی در نظر گرفته شده که قصد دارند از اینترنت پرسرعت 3 جی یا 4 جی استفاده کنند. این بسته‌ها محدودیت سرعتی ندارند و البته این مسئله مثل یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند؛ چرا که به هنگام شلوغی باند و در ساعات پیک، سرعت اینترنت افت محسوسی خواهد داشت اما در ساعات آف پیک شاهد سرعت بالایی هنگام دانلود یا آپلود هستیم.

همراه اول راه‌های متنوعی برای خرید و مشاهده بسته‌های اینترنتی خود پیش پای کاربران قرار داده است. شما می‌توانید با:

  1. ارسال عدد 32 لاتین به 8080
  2. ارسال عدد 32 لاتین به +9810
  3. شماره‌گیری #100*
  4. شماره‌گیری #10*

بسته‌های موجود را مشاهده و انتخاب کنید. همچنین از طریق درگاه ستاره اول (#1*) نیز می توانید به راحتی برای خود یا سایرین نسبت به خرید بسته های اینترنت همراه اول اقدام کنید.

نحوه پیگیری میزان باقی‌مانده از بسته‌های اینترنت اپراتور اول به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و می‌توانید با:

  1. ارسال عدد لاتین 0 به 8080
  2. ارسال عدد لاتین 320 به +9810
  3. شماره‌گیری #100*
  4. شماره‌گیری #320*10*

از میزان باقی‌مانده حجم و زمان بسته خریداری شده‌تان مطلع شوید.

پس از پایان یافتن حجم یا زمان استفاده بسته، سه حالت برای مشترکان پیش می‌آید:

  • تمدید خودکار بسته

این قابلیت مختص بسته‌های یک‌ماهه، سه‌ماهه، شش‌ماهه و یک‌ساله آلفا + هستند که به محض تمام شدن مدت زمان بسته، به صورت خودکار بسته مشابه خریداری می‌شود. غیرفعال‌سازی تمدید خودکار بسته‌ها با شماره‌گیری #8*100* امکان‌پذیر است.

  • تمدید خودکار حجمی

در صورت تمام شدن حجم شبانه ­روزی، تمامی بسته­‌های آلفا + به صورت خودکار تمدید حجمی خواهند شد. این ویژگی نیز با شماره‌گیری #8*100* قابل لغو است.

  • تعرفه عادی (خارج از بسته)

در صورتی که بسته به اتمام برسد و تمدید خودکار زمانی یا حجمی اتفاق نیافتد، مصارف آتی اینترنت مشترک طبق جدول زیر محاسبه خواهد شد:

بسته های اینترنت همراه اول

سایت‌های منتخب داخلی همان سایت‌های پرمخاطب ایرانی هستند که گجت نیوز هم جزو آن‌هاست. بدین ترتیب شما می‌توانید بدون خرید بسته و با پرداخت 0.2 ریال برای مشترکان دائمی و 0.3 ریال برای مشترکان اعتباری به ازای هر کیلوبایت، گجت نیوز را دنبال کنید.

بسته‌های جدید همراه اول (شهریور 97)

بسته های جدید اینترنت همراه اول با قیمت‌های جدید و حجم‌های متفاوت معرفی شده‌اند و در همین حین، بسته‌های پرطرفدار قدیمی نیز دیگر به چشم نمی‌خورند. بسته‌های اینترنت نسل 3 و 4 همراه اول تحت برند «نوترینو» به مشتریان عرضه می‌شوند. معمولا شرکت‌های مخابراتی با هدف ارائه سرویس‌دهی بهتر به مشتریان، میزان فروش بسته‌های اینترنتی و غیر اینترنتی خود را تحت نظر می‌گیرند و سعی دارند با معرفی بسته‌های مقرون به صرفه و در عین حال کاربردی، مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند. اما ظاهرا این اصل در بسته های جدید اینترنت همراه اول رعایت نشده و نه تنها شاهد معرفی بسته‌هایی با قیمت بالاتر و حجم‌های غیرکاربردی هستیم، بلکه بسته‌های پرطرفدار قدیمی نیز از لیست فروش بسته‌های این کمپانی حذف شده‌اند تا مشترکان به نوعی مجبور به خرید بسته‌های اینترنتی گران‌تر شوند!

بسته‌های ساعات مشخص همراه اول (صبحانت و شبانت)، گروهی از بسته‌های پرسرعت نوترینو هستند که در بازه‌های زمانی مشخصی از شبانه‌روز قابل مصرف می‌باشند. این بسته‌ها به طور همزمان با سایر بسته های اینترنت همراه اول قابل فعالسازی هستند.

بسته های اینترنت همراه اول بسته های اینترنت همراه اول بسته های اینترنت همراه اول بسته های اینترنت همراه اول بسته های اینترنت همراه اول بسته های اینترنت همراه اول بسته های اینترنت همراه اول

بسته های جدید اینترنت همراه اول – نامحدود

بسته‌های نامحدود شبانه، بسته های یک روزه، یک هفته و یک ماهه نوترینو با سرعت بدون مرز، با حجم نامحدود هستند که با قیمت مناسب فقط برای استفاده در ساعات مشخصی از شبانه روز ارائه می شوند.

بسته های اینترنت همراه اول