ساخت اولین هواپیمای خورشیدی برای سفر به اتمسفر زمین

هواپیمای SolarStratos، اولین هواپیمای خورشیدی است که برای سفر به اتمسفر زمین ساخته شده و قرار است تا در سال 2018 میلادی به فضا سفر کند. این هواپیما پروازهای موفقیت‌آمیزی را در سراسر جهان انجام داده و به زودی برای سفرهای فضایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پیش از این برای سفر به اتمسفر زمین به مقدار زیادی انرژی یا هلیوم نیاز بود، اما هواپیمای خورشیدی Stratosphere برای این سفرها از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند. تاثیر این موضوع بر جو زمین به همان اندازه‌ای است که مصرف برق یک خودروی الکتریکی بر محیط زیست می‌گذارد.

هواپیمای خورشیدی

رافائل دومیان (Raphael Domjan)، سازنده‌ی این هواپیماست و هدف خود از این طراحی را استفاده از سوخت غیر فسیلی برای سفرهای فضایی اعلام کرد. به گفته‌ی دومیان، وسایل حمل و نقل برقی و خورشیدی از چالش‌های مهم قرن بیست و یکم محسوب می‌شوند و اکنون این فناوری فرصتی را فراهم می‌کند تا برای هواپیماهای فضایی نیز از سوختی به غیر از منابع فسیلی استفاده شود.

این هواپیمای خورشیدی دو نفره تا ارتفاع 25 هزار متری پرواز می‌کند

این هواپیمای خورشیدی توانایی پرواز تا ارتفاع 25 هزار متری از سطح زمین را دارد و همین موضوع فرصت‌های بسیاری را برای صنعت هوانوردی در جو با استفاده از انرژی خورشیدی فراهم خواهد کرد. هواپیمای SolarStratos نخستین هواپیمای خورشیدی تجاری دو نفره است که به جو زمین سفر می‌کند.

هواپیمای خورشیدی

این هواپیما توسط شرکت PC-Aero ساخته شده و 8.5 متر طول دارد. هواپیمای خورشیدی مذکور به وسیله‌ی یک موتور الکتریکی 32 کیلوواتی و باتری لیتیوم یونی 20 کیلووات ساعتی پرواز خواهد کرد. علاقه‌مندان به سفرهای فضایی می‌توانند از سال 2018 با هزینه‌ی حدودی 58 هزار دلار، یک پرواز در ارتفاع بالا را تجربه کنند.

هواپیمای خورشیدی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام
    بنده دنبال مشخصات هواپیماهای خورشیدی هستم
    میشه لطفا راهنماییم کنید از کجا میتونم پیداشون کنم
    مرسب