از این به بعد سیستم عامل ویندوز بر روی موبایل نیز اجرا می شود

از این پس سیستم عامل ویندوز بر روی موبایل نیز اجرا می‌شود

برای بسیاری از افراد، کامپیوترها در دو دستگاه خلاصه می‌شودک یکی رایانه‌ها هستند، که یا لپتاپ اند و یا کامپیوتر شخصی. دیگری موبایل هر شخص است که با اتصال آن به رایانه خود به تبادل اطلاعاتشان می‌پردازند. شاید شما هم مانند خیلی از افراد آرزو داشته‌اید که فقط یک دستگاه داشته باشید و همه کارتان را با آن انجام دهید. مایکروسافت این آرزوی شما را تحقق می بخشد. از این به بعد شما می توانید ویندوز 10 مایکروسافت را بر روی موبایل خود نصب کنید و اپلیکیشن های رایانه ها را نیز بر روی موبایل اجرا کنید.

مایکروسافت اعلام کرده است که هم اکنون این امکان وجود دارد تا ویندوز 10 بر روی پردازنده موبایلی اسنپدراگون 835 اجرا شود (آنها ویندوز را با کدنویسی طوری تغییر داده اند که می تواند بر روی موبایل نیز اجرا شود) و همچنین تراشه ARM موبایل نیز باید به اندازه کافی سریع باشد تا ویندوز بتواند بر روی آن اجرا شود. این ویندوز 10 می تواند نرم افزارهای مختلفی مانند فتوشاپ، گوگل کروم و برنامه‌های اجرای ویدیوهای HD را پخش نماید و وقتی می‌تواند این برنامه‌ها را اجرا کند، یعنی می‌تواند هر برنامه‌ای را اجرا نماید.

با یک ویندوز ، هم رایانه داشته باشید و هم موبایل

این ویندوز که برای موبایل کدنویسی شده است با ویندوز RT فرق می‌کند. در ویندوز RT مایکروسافت دقیقا وارونه عمل می کرد، در واقع آن ها می خواستند یک سیستم عامل موبایلی را بر روی رایانه اجرا کنند که باعث می‌شد کارایی لازم را نداشته باشد. اما با تلاش‌های جدید، زمان آن رسیده است که شما در خانه گوشی خود را به یک مانیتور بزرگ وصل کنید و همانند قبل سیستم عامل ویندوز را مشاهده کنید و کارهای خود را انجام دهید.

فناوری منحصر‌به‌فرد

با توجه به اینکه فناوری‌های خانگی در حال پیشرفت هستند و جهان به سمت ارتباط‌های بی‌سیم پیش می رود، ما به فناوری بلوتوث بیش از پیش احتیاج داریم. خبر خوب در این زمینه این است که فناوری بلوتوث 5 در راه است تا ارتبازات راحت‌تر و سریع‌تری داشته باشیم. این ورژن نسبت به قبل، یعنی ورژن 4.2 بزرگتر و بهتر است. گستره پوشش ورژن 5، چهار بار بزرگتر است، سرعت آن دو برابر و ظرفیت ارسال اطلاعات در این نسخه 8 برابر شده است. همچنین میزان نویزپذیری آن به مراتب بهتر از قبل است.

انتظار می‌رود دستگاه هایی که سال آینده عرضه می‌شوند دارای بلوتوث نسخه 5 باشند. البته نگران دستگاه‌هایتان نباشید که بلوتوث‌شان قدیمی می‌شود، طبق معمول، نسخه‌های استاندارد جدید برای ابزار و دستگاه‌های قدیمی تر بلوتوثی عرضه خواهد شد.

گوشی های جدید با حاشیه بسیار کم

بسیاری از شایعاتی که این روزها در مورد دستگاه‌های جدید است، حول محور آیفون 8 اپل می‌چرخد. اگرچه محصولات سامسونگ نیز خارج از گود نیستند؛ درمورد گلکسی S8 نیز شایعات بسیاری وجود دارد و ظاهرا این گوشی بسیار جذاب خواهد بود. بزرگترین تغییر گلکسی S8 اینست که روند تغییر ظاهری گوشی‌ها را طی خواهد کرد و حاشیه‌های صفحه نمایش به مراتب کمتر از گذشته خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گوشی گلکسی S8 حاشیه بسیار کمی دارد، و این ویژگی به سامسونگ اجازه می‌دهد تا همچنان محصولات خود را با همان صفحه نمایش‌های بزرگ عرضه کند ولی اندازه آن‌ها کوچکتر از قبل باشد. باید اندکی صبر کنیم تا بدانیم سامسونگ می‌خواهد چگونه دوربین سلفی، کلید Home، میکروفون و پورت اسپیکر را در گوشی خود تعبیه کند.

هرچند سامسونگ اولین شرکتی نیست که دست به چنین اقدامی می‌زند. شرکت چینی Zow-me (سازنده گوشی‌های موبایل)، دستگاهی با نام Me-Mix عرضه کرده است که از بالا هیچ‌گونه حاشیه‌ای ندارد و صفحه گوشی تا بالای آن ادامه دارد، همچنین در پایین صفحه گوشی فقط یک حاشیه بسیار کوچک وجود دارد. بنابراین تمام این طراحی‌های صفحه نمایش قابلیت انجام دارند. اگر سامسونگ هم دست به چنین اقدامی بزند، آنگاه فقط شرکت اپل خواهد بود که باید چنین کاری کند (یا شاید هم توجیهی برای انجام ندادن آن داشته باشد). به هر حال باید منتظر گوشی های هوشمندی باشیم که یکی پس از دیگری در سال 2017 معرفی و عرضه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*