ساعت بدون صفحه نمایش مومنت

ساعت بدون صفحه نمایش مومنت ؛ گذر زمان با ویبره !

از دوران ساعت‌های آفتابی و آبی، این وسایل برای نشان دادن گذر زمان، همیشه متکی بر نشانه‌های بصری بوده‌اند. به‌غیراز اولین ساعت‌های مکانیکی که گذر زمان را با ناقوس نشان می‌دادند، این نشانه‌های بصری کم‌وبیش از آن دوران تا امروز بدون تغییر باقی مانده است. در حقیقت، با ظهور ساعت‌های هوشمند پوشیدنی در سال‌های اخیر، به فکر کسی خطور نمی‌کرد روزی ساعت‌های هوشمند بدون صفحه‌نمایش از راه برسد. چنین روزی با معرفی ساعت بدون صفحه نمایش مومنت فرارسیده است.

خیر، این مطلب درباره ساعت‌های چندگانه‌ ساده نیست. ساعت‌هایی که فقط چند ویژگی مانند قدم شمار و اعلام نوتیفیکیشن به آن افزوده‌شده ولی به‌صورت کلی، ساعت‌های سنتی هستند. در همین راستا، کمپانی به نام Moment از ساعتی رونمایی کرده که برخلاف انتظارات، به‌هیچ‌عنوان شبیه ساعت‌های هوشمند و حتی سنتی نیست.

ساعت بدون صفحه نمایش مومنت اعلان‌ها را با ویبره به کاربر منتقل می‌کند !

این ساعت نه‌تنها هیچ صفحه‌ی نمایشی ندارد، بلکه هیچ‌گونه عدد و حروفی هم بر روی آن‌ دیده نمی‌شود. در عوض، ساعت Moment به یک LED با چندرنگ مختلف و 4 موتور فناوری لمسی مجهز است. این موتورها با استفاده از ویبره‌هایی، شمارا از انواع اعلان‌ها آگاه می‌کنند و حتی در هنگام رانندگی به‌عنوان قطب‌نما، به شما در پیدا کردن مسیر یاری می‌رساند. همچنین در هنگام پخش آهنگ هم می‌توانند بیت‌های آهنگ را به شما منتقل کنند.

ساعت بدون صفحه نمایش مومنت (Moment) با کمک ویبره‌های کوچک، کاری می‌کند که گذشت زمان و ثانیه‌ها و دقایق را احساس کنید.

شرکت Somatic Labs، سازنده‌ ساعت‌های Moment، دراین‌باره وعده داده که سیستم فناوری لمسی این ساعت به‌قدری دقیق است که به‌راحتی می‌تواند برای جهت‌یابی مورداستفاده قرار گیرد. طبق اعلام سایت Somatic Labs، موتورهای لمسی با استفاده از الگوهای خاصی از ویبره می‌توانند در مسیریابی به کاربر، یاری برسانند. البته هنوز معلوم نیست چنین قابلیتی آن‌چنان برای راننده‌ها مفید باشد، اما این شرکت اعلام کرده که چنین قابلیتی برای دوچرخه‌سواران بسیار کارگشا خواهد بود.

ساعت بدون صفحه نمایش مومنت

البته همانطور که گفته شد، Moment نمایشگری برای نشان‌دادن نوتیفیکشن‌ها ندارد اما می‌تواند با استفاده از الگوهای خاص ویبره، شخص تماس‌گیرنده را به شما معرفی کند. نحوه عملکرد چنین قابلیتی به این شرح است که برای هر شخص می‌توانید الگوی خاصی از ویبره طراحی کنید. البته معلوم نیست کسی بتواند این تعداد از الگوهای مختلف را از یکدیگر تشخیص بدهد.

درهرصورت، چنین ایده‌هایی حداقل به‌صورت فرضی بسیار جذاب هستند. احتمال وارد شدن چنین ساعتی به بازار اصلی ساعت‌های پوشیدنی، بسیار کم است؛ بااین‌وجود Moment با ویژگی‌های جذابی که به همراه دارد، می‌تواند بازاری محدود اما ویژه‌ داشته باشد.

قیمت کنونی این ساعت 179 دلار برای پیش‌خرید و قیمت اصلی آن‌ که در ماه مارس سال آینده عرضه خواهد شد،229 دلار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*