سوراخ کنار دوربین آیفون برای چه کاری ساخته شده است؟

سوراخ کوچک کنار دوربین آیفون برای چیست؟

اگر صاحب یک گوشی آیفون هستید، پس احتمالا تاکنون سوراخ کنار دوربین آیفون نظر شما را به خود جلب کرده است. آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید این سوراخ کوچک به چه دلیل ایجاد شده است؟ با گجت نیوز همراه باشید تا با هم به جواب این سوال برسیم.

سوراخ کنار دوربین آیفون یکی از سه میکروفون گوشی است

آیفون شما یک سوراخ کوچک کنار دوربین دارد. جالب است بدانید این سوراخ ، هیچ ربطی به دوربین نداشته و در واقع، یکی از سه میکروفون کوچک به کار رفته در گوشی آیفون است. اصلی‌ترین کاربرد این میکروفون کوچک، آنالیز صداهای مزاحم در پس‌زمینه صدای اصلی و حذف آنهاست. زمانی که شما در حال صحبت کردن با کسی باشید، با فیس تایم ارتباط تصویری برقرار کرده‌ و یا در حال ضبط کردن صدای خود و اطرافیان هستید، این سوراخ کنار دوربین آیفون وظیفه حذف صداهای مزاحم را بر عهده می‌گیرد. اگر در جای شلوغی باشید و بخواهید با دستیار صوتی اپل ، سیری (Siri)، صحبت کنید و به او دستوراتی دهید، اینجاست که این میکروفون کوچک بهترین کمک به شما برای رساندن صدایی شفاف به سیری است.

سوراخ کنار دوربین آیفون برای چه کاری ساخته شده است؟

دو میکروفون دیگر نیز در گوشی های آیفون استفاده می‌شوند. اولی، میکروفون اصلی است و در لبه پایینی گوشی قرار داده شده است. میکروفون اصلی گوشی آیفون وظیفه دارد صدای شما را به مخاطب انتقال دهد. همچنین، با این میکروفون می‌توانید صدایتان را ضبط کنیدنید و یا با سیری به گفتگو بپردازید. میکروفون دومی، در زیر قسمت شبکه‌ای گوشی مخفی شده است و در هنگام برقراری تماس، به صورت خودکار غیر فعال می‌شود. وظیفه اصلی این میکروفون، تقویت و استریو کردن صدای محیط در هنگام ضبط ویدیو با دوربین است.

ویدیوی زیر به صورت ملموس‌تری محل قرارگیری میکروفون های گوشی آیفون و چگونگی عملکرد آنها را به شما نشان خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. سلام وقتتون بخیر .
    ی سوال دارم در رابطه با همین مطلب اگه امکانش هست بهم پاسخ بدید لطفا
    من موزیسین هم و گوشی ایفون دارم رکورد زیاد میگیرم با این گوشی مطلع بودم که قابلیت نویز گیری داره گوشی های ایفون و سه تا میکروفن داره …میخواستم بدونم ایا گوشی های اندرویدی مثل سامسونگ و دیگر کمپانی ها هست که مثل گوشی های ایفون این قابلیت ارو داشته باشه ؟؟؟خیلی تحقیق کردم اما اطلاعات درستی نتونستم پیدا کنم ممنون میشم اگه اطلاع دارید راهنماییم کنید سپاس

  2. سلام یه آیفون 6s plus دارم متاسفانه صدای من تو video call نمیره تو imo یا whats app مشکل از چی میتونه باشه و این که گوشی رو هم ریستور کردم و بازم حل نشد

  3. سلام
    آیا یکی از دوتا اسپیکری هم که تو قسمت پایینیه آیفون 8 پلاس قرار داره میکروفونه!؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدید

  4. ممنون مفید بود
    ولی به همه ی این استفاده ها + “شنود و جاسوسی” هم اضافه کنید

  5. مرسی، پست جالبی بود. خدا قوت