هواوی میت 9 در ایران

فروش گوشی هواوی میت 9 در ایران با قیمت نجومی و فاقد گارانتی!

اواسط آبان ماه بود که چینی‌ها از گوشی موبایل هواوی میت 9 (Huawei Mate 9) رونمایی کردند. این فبلت 5.9 اینچی با امکاناتی در سطح بهترین‌های بازار و البته سخت‌افزاری قدرتمند به عنوان پرچمدار جدید گوشی‌ های میت هواوی معرفی شد و اینک پس از گذشت حدود یک ماه شاهد حضور آن در بازار موبایلی کشورمان هستیم. هرچند که این عرضه توسط نمایندگی‌های شرکت هواوی به صورت رسمی نبوده و در حال حاضر، هواوی میت 9 در ایران با قیمت نجومی و بدون گارانتی به فروش می‌رسد.

در سال 2015، شرکت هواوی، گوشی 6 اینچی میت 8 را روانه‌ی بازار کرد که با استقبال نسبتا خوب کاربران مواجه شد. چینی‌ها پس از گذشت یک سال در آبان ماه از نماینده‌ی جدید خود در بازار فبلت‌ها رونمایی کردند. این گوشی از نظر ابعاد نسبت به نسخه‌ی قبلی خود خیلی تفاوتی نداشته و تنها شاهد این هستیم که صفحه نمایش آن از 6 اینچ در میت 8 به 5.9 اینچ تغییر کرده است. رزولوشن تصویر نیز تغییر چندانی نکرده و می‌توانیم تصاویر با کیفیت فول اچ دی را بر روی میت 9 مشاهده کنیم.

میت 9 در بخش سخت‌افزاری خود از چیپست قدرتمند کایرین 960 بهره برده است. چیپ 8 هسته‌ای این گوشی شامل 4 هسته 2.4 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی می‌شود که سرعت بسیار بالایی را در هنگام کار با گوشی ارائه خواهد کرد. پردازنده‌ی گرافیکی Mali G71 MP8 به همراه 4 گیگابایت حافظه‌ی اجرایی نیز از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری هواوی میت 9 است. همچنین، این گوشی قدرتمند از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل با نام Daydream VR پشتیبانی می‌کند و در کنار گوشی گوگل پیکسل، یکی از معدود گوشی‌هایی است که از این ویژگی بهره می‌برد.

هواوی میت 9 در ایران

حافظه‌ی داخلی پرچمدار جدید سری میت هواوی، 64 گیگابایت در نظر گرفته شده که امکان افزایش آن از طریق کارت میکرو اس دی فراهم شده است. البته این قابلیت تنها در مدل دو سیم کارته‌ی میت 9 وجود  دارد. باتری قدرتمند و حجیم 4 هزار میلی آمپری نیز برای این دستگاه ارائه شده که خیال کاربر را از این لحاظ راحت می‌کند.

بخش دوربین یکی از مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین قسمت‌های گوشی هواوی میت 9 است. این گوشی موبایل از دوربین دوگانه‌ی ساخت لیکا (Leica) برخوردار است که یکی از سنسورهای آن به صورت تک رنگ یا مونوکروماتیک تصویربرداری می‌کند. سنسور دیگر نیز قادر به ثبت تصویر با کیفیت 12 مگاپیکسل و با پوشش گستره‌ی وسیعی از رنگ‌ها خواهد بود. همچنین این گوشی از توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K بهره می‌برد. علاوه بر آن، قابلیت فوکوس خودکار و دیافراگم f/1.9 نیز برای دوربین سلفی هواوی میت 9 قرار داده شده است.

گوشی موبایل هواوی Mate 9 به طور پیش‌فرض دارای نسخه اندروید 7 موسوم به نوقا است که با رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی Emotion UI اجرا می‌شود. این گوشی به صورت رسمی در ماه نوامبر وارد بازار جهانی شد و پس از آن شاهد رونمایی از مدل‌های دیگری شامل میت 9 پرو و میت 9 لایت نیز بوده‌ایم.

آغاز فروش هواوی میت 9 در ایران با قیمت نجومی

بسیاری از طرفداران شرکت هواوی بی‌صبرانه در انتظار تجربه کار با این گوشی هوشمند پرچمدار بودند تا تازه‌ترین دستاوردهای سومین تولیدکننده برتر گوشی های هوشمند جهان را از نزدیک نظاره کنند. اکنون و پس از گذشت حدود یک ماه، فروش گوشی موبایل هواوی میت 9 در ایران آغاز شده است و این محصولات کم و بیش در بازارهای مهم موبایل تهران چشم‌نوازی می‌کنند. گفتنیست هواوی میت 9 در ایران با قیمت حدودی 2 میلیون و 460 هزار تومان تا 2 میلیون و 520 هزار تومان (البته فاقد گارانتی) به فروش می‌رسد. این گوشی به زودی به صورت رسمی و با گارانتی معتبر وارد بازار کشور خواهد شد و احتمالا در آینده‌ی نزدیک شاهد کاهش قیمت محصول جدید هواوی در ایران خواهیم بود. البته هنوز مشخص نیست که آیا مدل‌های دیگر میت 9 یعنی میت 9 پرو، میت 9 لایت و میت 9 پورش دیزاین هم در ایران عرضه خواهند شد یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*