گوشی گلکسی S8

اطلاعاتی جدید از گلکسی S8: حذف کلید فیزیکی هوم، جک 3.5 میلی‌متری و بیشتر

براساس اطلاعاتی که پیشتر منتشر شده، گوشی گلکسی S8 اواخر ماه فوریه (اوایل اسفند ماه) در کنگره جهانی موبایل 2017 معرفی می‌شود. هنوز نزدیک به 3 ماه تا رونمایی رسمی این گوشی هوشمند باقی مانده و حالا اطلاعاتی جذاب از پرچمدار آینده سامسونگ (Samsung) منتشر شده که می‌تواند ما را با برنامه‌های آینده چشم‌ بادامی‌ها آشنا کند.

ساعاتی پیش سه خبر بحث برانگیز در رابطه با گوشی گلکسی S8 منتشر شد: اول، خبری از جک 3.5 میلی متری در این اسمارت فون نخواهد بود تا علاوه بر تکیه به سیستم بی سیم، فضایی بیشتر برای دیگر اجزا یا حتی باتری بزرگ‌تر وجود داشته باشد. دوم، دکمه فیزیکی هوم جای خود را به سیستم تشخیص اثر انگشت نوری در صفحه نمایش خواهد داد. آخرین مورد، به‌لطف وجود رنگ‌های سنتی و قدیمی RGB، آرایش الماسی پنتایل (PenTile Diamond) پیکسل‌های صفحه نمایش تغییر خواهد کرد. درواقع صفحه نمایش گوشی گلکسی S8 با حفظ رزولوشن 1440×2560، جزئیات را با دقت بالاتری نمایش خواهد داد.

و همانطور که انتظار را دارید، گوشی گلکسی S8 به پورت USB Type-C برای شارژ و همگام‌سازی دستگاه مجهز می‌شود.

گوشی گلکسی S8

بهتر است نگاهی دقیق‌تر به اطلاعات منتشر شده داشته باشیم. خوشبختانه هیچ‌کدام از شایعات بی‌اساس در رابطه با صفحه نمایش 4K قرار نیست به حقیقت تبدیل شوند. اما دلیل خوشحالی ما چیست؟ به استثنای تکنولوژی واقعیت مجازی، واقعا هیچ نیازی به صفحه نمایش 4K برای یک گوشی موبایل وجود ندارد و همانطور که کاربران به‌سختی می‌توانند تفاوت‌های میان صفحه نمایش 2K و 1080p را از یکدیگر تشخیص دهند، نمایشگری با این وضوح بالا نمی‌تواند کاربردی باشد.

احتمال افزایش حجم باتری گوشی گلکسی S8 با حذف جک 3.5 میلی‌متری

اما چیزی که می‌تواند نقطه قوت گوشی گلکسی S8 محسوب شود، تعداد و آرایش جدید پیکسل‌هاست. پیش از این، گوشی های سری گلکسی با آرایش الماسی پیکسل‌ها و پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) در اختیار کاربران قرار می‌گرفتند. نتیجه چنین آرایشی در رزولوشن 2K، تعداد 7 میلیون و 372 هزار و 800 پیکسل بود. اما حالا می‌توانیم شاهد افزایش و رسیدن تعداد آنها به 11 میلیون و 59 هزار و 200 پیکسل باشیم، یعنی 50 درصد پیکسل بیشتر.

از سوی دیگر، حذف شدن جک هدفون موجب ناراحتی بسیاری از کاربران خواهد شد که سامسونگ باید برنامه‌ای مناسب برای حل این مشکل داشته باشد. به هر صورت حذف این جک می‌تواند به باریکتر شدن گوشی، افزایش حجم باتری و یا اسپیکرهای استریو منتهی شود. نهایتا پورت USB Type-C می‌تواند پرچمدار آینده سامسونگ را بیش از پیش با هدست واقعیت مجازی گیر وی آر (Gear VR) سازگار کند.

به هر صورت احتمال تغییر این اطلاعات وجود دارد و شاید نسخه نهایی گوشی گلکسی S8 با ساختاری متفاوت پیش روی کاربران قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. (جک 3.5 میلی‌متری و بیشتر) خدا به دادمون برسه اخه این بیچار جای کیو گرفته بهتر رو باتری هاشون بیشتر کار کنن تازه یه s6 هم ترکید.

  2. امیدوارم شایعات واقعیت داشته باشه. ولی هنوزم نمیفهمم چرا جک هدفون رو بر میدارن. مثلا آیفون برداشت چه استفاده ای ازش کرد.