ماشین خودران اپل

کلیات پروژه ماشین خودران اپل تایید شد؛ اما آینده آن به کجا می‌رسد؟

انتشار شایعات بسیار زیاد در رابطه با ماشین خودران اپل باعث شده تا حتی افرادی که میانه‌ای با دنیای تکنولوژی ندارند، از وجود برنامه‌های مخفی این شرکت مطلع باشند. اما براساس اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، احتمال ادامه فعالیت این پروژه در قالب توسعه سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری وجود خواهد داشت.

با این‌حال ،به‌نظر هنوز هم مدیران اپل برای تست اتومبیل‌های خودران برنامه‌هایی دارند. در نامه یکی از مدیران اپل، اسیتو کنر (Steve Kenner) به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) نیز ذکر جملاتی همچون “پتانسیل بالای اتومبیل‌های خودران در برخی زمینه‌ها همچون حمل و نقل” و “منفعت اجتماعی بالا”، تمایل شرکت برای ورود به این حوزه را نشان داده بودند.

به‌علاوه کنر از مسئولان درخواست کرده بود محدودیت‌های زیادی را برای آزمایش اتومبیل‌های خودران در نظر نگیرند. وی معتقد است هر چه قدر سخت‌گیری‌ها بیشتر باشد، ساخت خودروهای هوشمند نیز سخت‌تر می‌شود. به‌علاوه مسئولین باید شرایط یکسانی را برای شرکت‌های مشهور و تازه‌واردها فراهم کند.

سرانجام ماشین خودران اپل هنوز هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد

مورد دیگری که کنر در نامه خود به آن اشاره کرد، به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به تصادفات مربوط می‌شود. به‌گفته کنر، چنین اطلاعاتی باید در اختیار تمامی شرکت‌های فعال در زمینه تولید اتومبیل‌های خودران قرار بگیرد تا از وقوع تصادفات جلوگیری شود. درواقع استدلال او این‌گونه است که اطلاعات هیچ شرکتی به‌تنهایی نمی‌تواند ارزشمندتر از اطلاعاتی باشد که تمامی شرکت‌ها با هم به دست آورده‌اند. چنین تعاملی نیز نتیجه‌ای جز امنیت بالاتر خودروها نخواهد داشت. البته این سخن به معنای از بین رفتن امنیت شخصی کاربران و خودروهای هوشمند نخواهد بود و سازمان‌های مربوطه باید قوانین مناسبی را برای کنترل آن وضع کنند.

اگرچه این اولین باریست که ما شاهد صحبت‌ها یک مدیر نیمه‌رسمی در مورد ماشین خودران اپل هستیم، اما صحبت‌های کنر می‌تواند بسیاری از افراد را نسبت به وجود ماشینی خودران مشکوک کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*