علت انفجار گلکسی نوت 7

طراحی نامناسب باتری، علت انفجار گلکسی نوت 7 بوده است

کمتر از 1 ماه دیگر سال 2016 میلادی به پایان می‌رسد و پس از انجام آزمایش‌ها و تحقیق‌های فراوان، به‌نظر حالا علت انفجار گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) مشخص شده است. کمپانی کره‌ای سامسونگ (Samsung)، طراحی نامناسب (بهتر است بگوییم خشونت آمیز) باتری را علت انفجار این گوشی قدرتمند می‌داند.

در طراحی باتری گلکسی نوت 7، برای جدا کردن قسمت مثبت باتری با جنس لیتیوم اکسید از لایه منفی آن با جنس گرافیت، از چند لایه پلیمری همراه با الکترولیت استفاده شده است که در صورت وجود هر ارتباطی میان این دو بخش، الکترولیت‌ها داغ شده و در نهایت باتری دستگاه منفجر می‌شود.

پس از گذشت چند ماه، سامسونگ بالاخره علت انفجار گلکسی نوت 7 را اعلام کرد

براساس اطلاعاتی که در این گزارش آمده، فشرده بودن بیش از حد باتری باعث تحت فشار قرار گرفتن بخش مثبت و منفی آن شده است. مدیران سامسونگ نیز طراحی نامناسب باتری دستگاه را قبول کرده‌اند. علاوه بر این، فشار آمدن به باتری از بیرون نیز در منفجر شدن نوت 7 تاثیرگذار بوده است (برای مثال با قرار دادن گوشی در جیب پشتی و نشستن روی صندلی).

همچنین همراه با کاهش ضخامت دستگاه تا حد ممکن، مهندسین سامسونگ حداکثر ظرفیت را برای باتری نوت 7 در نظر گرفته و ضخامت آن را نیز کاهش داده بودند. حال گزارش جدید نشان می‌دهد اگر مدیران سامسونگ این گوشی هوشمند را از سراسر جهان جمع‌آوری نمی‌کردند، می‌توانستیم شاهد جدا شدن بدنه‌ نوت 7 باشیم.

علت انفجار گلکسی نوت 7

اگرچه سامسونگ مدعی شده برخلاف دیگر تولیدکنندگان تلفن های هوشمند خود باتری محصولاتش را تست می‌کند، اما عدم انجام آزمایش‌های کافی باعث رخ دادن این اتفاق شده است. شاید مشکلی که حالا سامسونگ متوجه آن شده آنقدرها هم پیچیده نباشد اما این موضوع نمی‌تواند دیدگاه کاربران نسبت به بمب ساعتی این شرکت را تغییر دهد. این بخشی از گزارش وب‌سایت Instrumental است:

پروسه طراحی و تایید آن برای هر شرکتی چالش برانگیز است. اما در این مورد، آزمایش‌های اساسی بخش زیرساخت این شرکت باعث شکست سامسونگ شد و آنها محصولی خطرناک را روانه بازار کردند. نباید فراموش کنیم این موضوع می‌تواند حتی برای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا هم رخ دهد و شاید بهتر باشد سامسونگ از ابزار بهتری برای آزمایش محصولات خود استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. Saman
    انقدر تربیت خانوادگیتو پیش بقیه ب نمایش نزار!
    پای تمام پستای سامسونگ توهین کردی!
    یاد قلی سروش رضایی انداختیم!

  2. کم کاری و عجله کرد،انقدر چشم سامسونگ دنبال آیفون بود که رید تو نوت7