7 راهکار ساده برای شارژ آیفون در کمترین زمان ممکن

7 راهکار ساده برای شارژ آیفون در سریع‌ترین زمان ممکن

اگر گوشی آیفون شما به طور ناگهانی خاموش نمی شود، به این معنی است که عمر باتری گوشی شما هنوز به پایان خود نرسیده است. اگر فکر می کنید که زمان شارژ شدن گوشی شما طولانی است، این مطلب را بخوانید و با رعایت راهکارهای آن زمان کمتری برای شارژ آیفون خود صرف کنید.

از کامپیوتر خود برای شارژ آیفون استفاده نکنید

7 راهکار ساده برای شارژ آیفون در کمترین زمان ممکن

اگر سرعت شارژ شدن برای شما در اولویت است، با شارژرهای معمول یا باتری های اکسترنال (مثل پاوربانک) آیفون خود را شارژ کنید و از پورت USB لپتاپ خود کمتر استفاده کنید. شاید این کار خیلی راحت نباشد، اما باعث می شود که میزان آمپر بیشتری در آن واحد به گوشی شما انتقال یابد و در نتیجه سرعت شارژ شدن آیفون شما بیشتر شود.

شارژر خود را عوض کنید

7 راهکار ساده برای شارژ آیفون در کمترین زمان ممکن

باید توجه کنید که در بازار شارژرهای تقلبی فراوان یافت می شوند و به هرجایی نمی توان اعتماد کرد. به خاطر داشته باشید که در بعضی مواقع شارژ شدن سریع تر به معنای نابودی گوشی شما خواهد بود.

شرکت های مختلفی وجود دارند که اقدام به ساخت لوازم جانبی می کنند؛ اما شما می توانید شارژرهای خود را از میان برندهای مشهور و شناخته شده ای مانند Anker، Monoprice و AmazonBasics انتخاب کنید که هم قابل اعتماد هستند و هم آیفون شما را سریع تر شارژ می کنند. اگرچه آن ها خیلی ارزان قیمت نیستند ولی ایمنی و سلامت آیفون شما، ارزشش را دارد. در هنگام خرید شارژرها (و سایر لوازم جانبی) آیفون باید دقت کنید که حتما گواهینامه MFi (ساخته شده برای آیفون/آیپد/آیپاد) را داشته باشند.

البته به میزان جریان مصرفی این وسایل نیز بستگی دارد. شارژرهای پیش‌فرض اپل معمولا دارای خروجی 1 آمپر هستند؛ اگرچه قابلیت شارژ شدن با شارژهایی تا خروجی 2.1 آمپر را نیز دارا هستند.

قاب گوشی خود را بردارید

7 راهکار ساده برای شارژ آیفون در کمترین زمان ممکن

علت آن بسیار ساده است. جنس باتری گوشی شما لیتیومی است و به عنوان یک قطعه سخت افزاری نسبت به گرما حساس است. برخی قاب های گوشی که کاملا گوشی شما را می پوشانند، قاب مناسبی نیستند.

بنا به اعلام شرکت اپل، اگر باتری در دمای اتاق نگهداری شود، بیشترین طول عمر را خواهد داشت.

کمی گوشی خود را سبکتر کنید

7 راهکار ساده برای شارژ آیفون در کمترین زمان ممکن

درحالی‌که به نظر می رسد این یک راهکار در مورد شارژ کردن نباشد، اما باید بدانید که هر کاری که گوشی شما انجام می دهد در عملکرد و طول عمر باتری شما موثر است.

شما می توانید صفحه نمایش آیفون خود را خاموش کنید. (یا حداقل نور آن را کم کنید.) یا می توانید نوتیفیکیشن برنامه های غیرضروری را خاموش کنید. همچنین می توانید ویدئو یا آهنگ های مورد علاقه تان را دانلود کنید به جای اینکه به صورت آنلاین تماشا کنید. از دیگر راهکارها این است که سرویس های مکان یابی یا دیتای موبایلتان را در مواقع غیر ضروری، خاموش کنید.

به عنوان یک نکته در نظر داشته باشید که اپلیکیشن های زیادی ساخته شده اند که به وای فای، بلوتوث و جی پی اس احتیاج دارند؛ اما لازم نیست شما با اپلیکیشن های غیرضروری گوشی خود را سنگین کنید یا همیشه در حالت فعال قرار داشته باشند.

گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید

7 راهکار ساده برای شارژ آیفون در کمترین زمان ممکن

اگر موارد بالا برای شما کافی نبودند و هنوز می خواهید کمی سریعتر آیفون خود را شارژ کنید، بهتر است از حالت پرواز گوشی خود استفاده کنید. اگرچه به ظاهر این حالت فقط برای مواقعی است که شما سوار هواپیما هستید، اما در واقع دیتا، وای فای و بلوتوث گوشی شما را خاموش می کند. شارژ کردن آیفون در این حالت باعث صرفه جویی چند دقیقه ای در زمان شارژ آیفون خواهد شد.

پیداست که یکی از معایب این روش این است که برای مدتی از دسترس خارج می شوید و از قابلیت ابتدایی گوشی برای برقراری تماس محروم خواهید شد.

شرکت اپل در آی iOS9 یک ویژگی شبیه این حالت با نام حالت کم مصرف «Low Power Mode» فراهم کرده است البته با گستره‌ی کمتر. این ویژگی در مواقع ضروری کمک حال شما خواهد بود؛ اگرچه آیفون شما در حالت بی صدایی قرار می گیرد.

نگران شارژ وایرلس نباشید

7 راهکار ساده برای شارژ آیفون در کمترین زمان ممکن

اوایل امسال برای باتری های آیفون نوعی کاور معرفی شد که به راحتی و به صورت وایرلس باتری های گوش را شارژ می کنند. اپل قصد دارد تا از آنها در آیفون های بعدی خود استفاده کند.

البته سرعت شارژ آیفون با این کاورها کند است و حدودا یک ساعت بیشتر از حالت معمول زمان می برد تا گوشی آیفون شارژ شود. بنابراین اگر عجله ای برای شارژ شدن گوشی خود ندارید، می توانید از این روش استفاده کنید.

نبودن گرد و خاک بر روی پورت برق

7 راهکار ساده برای شارژ آیفون در کمترین زمان ممکن

احتمالا خودتان نیز حدس زده اید، وجود پشم و کرک قالی، گرد و خاک و دیگر غبارها بر روی پورت برق گوشی، باعث می شود تا شارژ آیفون با کیفیت و حداکثر توان خود انجام نگیرد. بنابراین با هر ابزاری که می توانید (مانند خلال دندان و …) با دقت پورت برق گوشی خود را تمیز کنید.

کمی بیشتر: امیدواریم اپل راهکاری برای شارژ سریع تر آیفون های بعدی بیاندیشد

7 راهکار ساده برای شارژ آیفون در کمترین زمان ممکن

اگرچه اپل در مورد ظرفیت باتری دستگاه های بعدی خود اطلاعاتی را فاش نکرده است. اما امیدواریم که اپل هم مانند خیلی از گوشی های اندرویدی قابلیت شارژ سریع را برای آیفون های خود فراهم آورد؛ تا کمتر نیاز باشد راهکارهای مختلف برای شارژ سریع آیفون رو بررسی کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*