ربات انسان نما گوگل

ربات انسان نما گوگل راه رفتن بر روی سطوح ناهموار را به خوبی یاد گرفته است!

ربات‌ها روز به روز پیشرفته‌تر شده و به دایره قابلیت‌های آنان افزوده می‌شود. با فراهم‌شدن قابلیت رویاپردازی در ربات‌ها به نظر می‌رسد این چهار چوب در حال گسترده‌تر شدن است، تا جایی که بعید نیست روزی هوش مصنوعی قادر به گرفتن هر تصمیمی باشد، حتی حمله به انسان! به عنوان آخرین دستاورد علم رباتیک باید به توانمندسازی ربات انسان نما گوگل برای حرکت بر روی سطوح ناهموار اشاره کرد. این پیشرفت بسیار تامل‌برانگیز است چرا که بیشتر ربات‌های انسان نما اکثر اوقات حتی حین راه رفتن بر روی صاف‌ترین سطوح تعادل خود را از دست می‌دهند.

توان بالای ربات انسان نما گوگل در راه رفتن

ربات انسان نما گوگل با نام اطلس (Atlas) با هر آپدیت جدید خود، راهی متفاوت برای شگفت‌زده کردن ما پیدا می‌کند. طی آخرین مبحثی که سازنده به ربات خود آموخته، Atlas یاد گرفته تا چگونه بر روی سطوح غیر صاف حرکت کند. طی چند سری از جلسات آزمون و خطا و تست روش‌های مختلف، مهندسین شیوه‌ای را برای آموزش یک مهارت خارق‌العاده به ربات انسان نما گوگل پیدا کردند، مهارتی که تعداد انگشت‌شماری ربات قادر به انجام آن بوده و حتی برخی انسان‌ها نیز در انجام آن با ضعف رو به رو هستند؛ اطلس با مهارت تمام قادر است تا بر روی موانع سخت بدون سقوط بر روی صورت خود راه برود.

ربات انسان نما گوگلبرای رسیدن به این دستاورد و فراهم ساختن پای شبیه به انسان برای اطلس، تیم مسئول به این ربات آموختند تا چگونه یک نقطه بر روی یک سطح ناهموار را احساس کرده و وزن خود را مطابق با میزان پستی یا بلندی آن به منظور جلوگیری از زمین‌خوردن تقسیم کند.

این دقیقا همان کاری است که انسان‌ها حین راه رفتن بر روی سطوح غیر صاف انجام می‌دهند، اگرچه برخی در انجام آن مهارت کافی داشته و برخی دیگر آن را به سختی انجام می‌دهند. بر خلاف انسان، ربات‌ها بالاخره یک دستور را با انجام هزاران محاسبه در کسری از ثانیه به طور استادانه یاد می‌گیرند. بعد از یاد گرفتن، دیگر این موضوع فراموش نشده و هرگز پسرفت نمی‌کند، بلکه به مرور زمان و با تکرار، انجام آن دقیق‌تر و دقیق‌تر می‌شود.

ربات انسان نما گوگلالبته منظور از این حرف، رسیدن ربات‌ها به نقطه‌ای از خودآگاهی و روی برگرداندن از اربابان خود نیست. اما اگر روزی این اتفاق بیافتد، تنها ربات‌ انسان نما گوگل و معدود ربات‌هایی شبیه به آن مایه نگرانی خواهند بود. اکنون Atlas قادر است تا در هر مسیری که فرار کنیم به تعقیب ما بپردازد و دیگر رفتن به نقاط با زمین ناهموار، نقطه ضعفی برای سو استفاده نخواهد بود. بهتر است تا محض احتیاط، از هم‌اکنون یک نقشه فرار برای خود ترسیم کنیم!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اونقدر فرار میکنیم تا باتریش تموم بشه