سیانوژن مد 14.1

سیانوژن مد 14.1 بر پایه اندروید 7.1 نوقا برای بسیاری از گوشی‌ها در دسترس خواهد بود

به تازگی باخبر شدیم که گوشی نکسوس 4 به کمک سیانوژن مد 14 به اندروید 7.1 آپدیت شده است. حالا خبرهایی از به‌روز‌رسانی دیگر گوشی های هوشمند به اندروید 7.1 نوقا به وسیله سیانوژن مد 14.1 (CyanogenMod 14.1) به گوش می‌رسد. اما چه گوشی‌هایی قادر خواهند بود زودتر به این رام اختصاصی مجهز شوند؟ در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

یکی از خبرهای خوشحال‌کننده برای کاربرانی که از نسخه قدیمی یک گوشی هوشمند اندرویدی استفاده می‌کند، آپدیت دستگاه خود به جدیدترین نگارش از سیستم عامل گوشی خواهد بود. به همین دلیل است که اخبار مربوط به نسخه‌های گوناگون سیانوژن مد برای این دسته از افراد بسیار جذاب هستند.

اخبار جدید در این زمینه حاکی از آن است که توسعه‌دهندگان این سیستم عامل متن‌باز، سیانوژن مد 14.1 را برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند آماده کرده‌اند. البته لازم به ذکر است که فعلا در اکثر بخش‌ها، نگارش Nightly (نسخه موقت که ممکن است دارای باگ‌ها و اشکالات کدینگ بسیار زیادی باشد) از این سیستم عامل در دسترس کاربران قرار گرفته است.

همان‌طور که احتمالا باخبر هستید، سیانوژن مد 14.1 بر پایه نسخه 7.1 سیستم عامل اندروید موسوم به نوقا ساخته شده است. به همین دلیل بسیاری از کاربران، اولین و آخرین شانس برای اجرای اندروید نوقا برای گوشی قدیمی خود را استفاده از این سیستم عامل می‌دانند.

در هر صورت لیست مربوط به گوشی‌های موبایلی که به تازگی نسخه Nightly سیانوژن مد 14.1 برای آنها ساخته شده است را می‌توانید در بخش زیر مشاهده نمایید:

گوشی‌های پشتیبانی‌کننده از نسخه Nightly سیانوژن مد 14.1:

  • BQ Aquaris M5
  • اچ تی سی وان A9 (نسخه GSM U.S)
  • اچ تی سی وان ام 8 (HTC One M8)
  • اچ تی سی وان ام 8 دو سیم کارت (HTC One M8 Dual SIM)
  • ال جی جی 3 بیت (LG G3 Beat)
  • ال جی جی 3 اس (LG G3 S)
  • شیائومی ردمی 1 اس (Xiaomi Redmi 1S)

مسلما در آینده نزدیک، نام گوشی‌های بیشتری به این لیست اضافه خواهد شد. هم‌اکنون توسعه‌دهندگان سیانوژن مد در حال تلاش به منظور ارائه نسخه Nightly برای دیگر دستگاه‌ها هستند. گوشی سامسونگ گلکسی اس 3 یکی دیگر از این نمونه‌ها‌ست که به زودی کاربران می‌توانند اندروید نوقا را بر روی آن نصب کنند؛ نکسوس 5 و دسته‌ای از گوشی‌های چینی نیز در صف انتظار قرار دارند.

اگر شما نیز از جمله کاربران گوشی‌های نسبتا قدیمی هستید و امیدی به جهت ارائه رسمی اندروید نوقا بر روی گوشی خود ندارید، می‌توانید به وب سایت سیانوژن مد مراجعه کرده و آخرین رام اختصاصی گوشی خود را بیابید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که نسخه‌ی Nightly ممکن است دارای مشکلات زیادی باشد، اما در هر صورت جدیدترین نسخه‌ها به حساب می‌آیند؛ نسخه‌های Snapshot مواردی هستند که تست‌های بسیار زیادی بر روی آنها انجام شده و کمتر دارای باگ و مشکلی خاص هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کسی بلده سیانوژن رو روی ال جی جی 3 بزنه اگه هست ممنون میشم به منم یاد بدید