تلسکوپ جیمز وب

راه‌اندازی تلسکوپ جیمز وب در سال 2018؛ عمیق‌ترین نقاط کهکشان کشف خواهد شد

دانشمندان ناسا با راه‌اندازی تلسکوپ جیمز وب قصد دارند تا عمیق‌ترین و دست نیافتنی‌ترین نقاط جهان را رصد کنند. ستاره شناسان پیش از این برای مشاهده‌ی فضا از تلسکوپ هابل استفاده می‌کردند.

ساخت تلسکوپ جیمز وب از نزدیک به 20 سال پیش آغاز شد و حدود 9 میلیارد دلار برای آن هزینه شده است. اکنون ناسا اعلام کرد که این تلسکوپ در سال 2018 آماده به کار خواهد شد. این تلسکوپ جدید قرار است در کنار تلسکوپ هابل برای مشاهده‌ی فضا مورد استفاده قرار بگیرد. دانشمندان امیدوارند که با تلسکوپ جیمز وب بتوانند دورترین و عمیق‌ترین نقاط جهان فیزیک را که پیش از این دست نیافتنی بود، مشاهده کنند. در واقع ستاره شناسان می‌توانند با استفاده از این تلسکوپ اطلاعاتی را از دوران آغازین جهان به دست بیاورند.

تلسکوپ جیمز وب

تعمیرات تلسکوپ جیمز وب بدون دخالت انسانی انجام می‌شود

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد که راه‌اندازی تلسکوپ جیمز وب به معنای کنار گذاشتن هابل نیست بلکه تلسکوپ هابل کماکان در فاصله‌ی نزدیک زمین باقی می‌ماند و برای تصویربرداری از فضای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تلسکوپ جیمز وب به دلیل قدرت بیشترش در فاصله‌ی دورتر از زمین قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر، تلسکوپ هابل به حضور انسان برای انجام تعمیرات نیاز دارد اما جیمز وب به گونه‌ای ساخته شده که به دخالت انسانی برای تعمیرات و امور این چنینی نیازی ندارد.

تلسکوپ جیمز وب

کارشناسان ناسا بر این باورند که تلسکوپ جیمز وب توانایی مطالعه‌ی تمامی مراحل تاریخ جهان را خواهد داشت. از جمله‌ی این مراحل می‌توان به ظهور اولین اشعه‌های درخشان بعد از انفجار بزرگ یا بیگ بنگ اشاره کرد. علاوه بر آن، به وسیله‌ی این تلسکوپ می‌توان برخورد کهکشان‌ها و چگونگی تشکیل منظومه شمسی را نیز مشاهده و بررسی کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*