نظرسنجی: آیا حاضرید یک گوشی دست دوم بخرید؟

نظرسنجی: آیا حاضرید یک گوشی دست دوم بخرید؟

گران بودن گوشی های هوشمند مساله ای انکارناپذیر است. مخصوصا اگر این گوشی هوشمند سخت افزاری قوی و دوربینی حرفه ای داشته باشد. به همین دلیل، بسیاری از کاربران به سمت خرید گوشی دست دوم می روند. این گوشی ها ممکن است کمی خط و خش داشته باشند یا جعبه آنها سالم نباشد، اما یک مزیت مهم دارند؛ شما با هزینه‌ای پایین، گوشی موبایل دلخواهتان را خواهید داشت!

آیا خرید یک گوشی دست دوم به‌صرفه است؟

برخی از کاربران حساسیت زیادی نسبت به این موضوع داشته و فقط از گوشی های نو و دست اول استفاده می‌کنند. برخی دیگر درجه حساسیت پایین‌تری دارند و به داشتن یک گوشی دستکاری نشده با گارانتی معتبر راضی هستند. این افراد خیالشان تا حدود زیادی آسوده خواهد بود. برخی از کاربران نیز ترجیح می‌دهند یک گوشی دست دوم با چند روز کارکرد را بخرند. دلیل آنها نیز این است که می‌توانند تجربه استفاده از این گوشی را از صاحب قبلی آن پرسیده و اطلاعات کافی نسبت به گوشی کسب کنند. بعضی از کاربران وسواسی نیز تمایلی به دست زدن به صفحه نمایش گوشی هوشمندی که توسط شخص دیگری لمس شده یا به گوش کاربر دیگری نزدیک شده ندارند. آنها به هیچ وجه حاضر به خرید یک گوشی دست دوم نیستند.

بسیاری از کاربران نیز تمایل دارند استدلال بقیه کاربران را در خصوص خرید یک گوشی دست دوم بدانند و پس از دانستن این موضوع، اقدام به خریدن یا نخریدن یک گوشی کارکرده کنند. در بازار ایران حجم زیادی از معاملات گوشی های هوشمند مربوط به موبایل های دست دوم است. بسیاری از کاربران تنوع‌طلب، به محض ورود گوشی پرچمدار جدید، اقدام به فروش گوشی قبلی خود کرده و بدین ترتیب، بقیه کاربران قادر خواهند بود با قیمتی کمتر، یک گوشی رده‌بالا داشته باشند.

شما جزو کدام دسته‌اید؟ با شرکت در نظرسنجی امروز گجت نیوز، به این سوال پاسخ دهید و استدلال خود را نیز با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اگه تمیز باشه و اختلاف قیمت داشته باشه چرا که نه….چون بحث دست دو فقط زمانی پیش میاد که طرف پول نداره(کشورخودمون) وگرنه آدم دلیلی نداره دست دو بگیره…من وقتی میتونم با پول نداشتم،یا نوت 4 نو بخرم یا نوت پنج دست دو..یا اس شش بخرم یا اس هفت دست دو..خب کارجدیدتر بهتره دیگه…تقریبا همه گوشیها همینجورند

  2. اگه گوشی دسته دوم خوب بود هیچوقت طرف یا نمی فروخت یا به غریبه نمی فروخت ، کلا ریسک بالایی داره اصلا کار عاقلانه ای نیست

  3. به قول یکی از دوستان خدا کنه آیفون 7 معرفی بشه تا آیفون 6 قیمتش افت کنه تا من بتوانم آیفون 5 بخرم
    اما من ترجیح میدم گوشی نو بخرم

  4. گوشی جی ال ایکس می خرم، دسته دوم نمی خرم

  5. نکنه قراره نوت 7 بیاد من که میخرم