نقشه برداری سه بعدی

نقشه برداری سه بعدی از خیابان‌های ژاپن برای افزایش ایمنی خودروهای خودران

15 خودروساز و قطعه‌ساز ژاپنی در پروژه‌ی بزرگ نقشه برداری سه بعدی از خیابان‌های این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این نقشه‌ها با جزئیات بالا و با هدف افزایش ایمنی خودروهای خودران تهیه خواهد شد. شرکت میتسوبیشی مدیریت این طرح را بر عهده خواهد داشت.

دولت ژاپن از اجرای طرح نقشه برداری سه بعدی از خیابان‌ها حمایت کرد و از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای این موضوع خبر داد. این پروژه با چشم‌اندازی چهار ساله تا زمان آغاز المپیک 2020 توکیو انجام خواهد شد.

شرکت صنایع الکترونیک میتسوبیشی، مدیریت پروژه‌ی نقشه برداری سه بعدی از خیابان‌های توکیو و شهرهای مهم ژاپن را بر عهده دارد و قرار است تا ابزارهای دقیق نقشه‌برداری در این طرح را تولید کند. بر اساس محاسبات انجام شده، در این پروژه چیزی حدود 30 هزار کیلومتر از خیابان‌های توکیو با جزئیات کامل نقشه‌برداری خواهد شد و سپس تمامی اطلاعات، مورد پردازش قرار گرفته و در رایانه‌ی خودروهای خودران بارگذاری می‌شود.

نقشه برداری سه بعدی

سیستم نقشه برداری سه بعدی یا MMS به همراه سامانه‌های کمکی دیگر مانند رادار، لیدار، دوربین و GPS، اطلاعات عظیمی را از متغیرهای موجود در محیط در اختیار رایانه‌ی خودروهای خودران قرار می‌دهد و به این ترتیب این اتومبیل‌های هوشمند می‌توانند بدون هیچ مشکلی در خیابان‌های شلوغ ژاپن تردد کنند.

دقت خودروهای خودران با استفاده از نقشه برداری سه بعدی چند برابر خواهد شد

این سامانه از دقت فوق‌العاده‌ای برخوردار است به طوری که می‌تواند با متعلقات اضافی مانند حسگر لیزری، بیش از 27 هزار داده را در هر ثانیه جمع‌آوری و بررسی کند. سخنگوی شرکت صنایع الکترونیک میتسوبیشی در خصوص دقت سیستم جدید ناوبری خودروهای خودران عنوان کرد که کل سخت‌افزارهای این سیستم در یک محفظه‌ی کوچک بر روی سقف خودرو قرار می‌گیرد و تمامی متغیرهای موجود در مسیر بر اساس نقشه‌های سه بعدی در مغز خودرو محاسبه شده و با دقت 10 سانتی‌متر شناسایی می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*