ترفندهای دوربین ال جی وی 20

بررسی تخصصی دوربین جدیدترین پرچمدار LG ؛ با قابلیت‌های دوربین ال جی وی 20 آشنا شوید

صفحه بعد ——–صفحه سوم ——– صفحه قبل

استفاده از دیافراگم را به نفع خود تمام کنید

بسیاری از قابلیت های تازه در دوربین ال جی وی 20 به لطف دیافراگم عریض F1.8 لنز آن ممکن شده که اجازه می‌دهد تا نور زیادی به سنسور برسد. این ویژگی نوری همچنین با ایجاد یک عمق اثر میدانی و مناسب برای عکس‌برداری از نمای نزدیک (Close-Up)، شدیدا خودنمایی می‌کند. به عبارت ساده‌تر، جسم در نقطه فوکوس بهتر و دقیق‌تر به نظر خواهد رسید، در حالی که دیگر چیزها در پشت و یا جلوی جسم به میزانی محو خواهند شد. البته، در حد دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای قادر به اعمال افکت بوکه (Bokeh) نیستید، اما به هر حال تاکید خاصی بر روی شی مورد نظرتان خواهید کرد. فراموش نکنید هر چه به نقطه فوکوس نزدیک‌تر باشید، پس‌زمینه مات و محو بهتری خواهید داشت. بد نیست بدانید “بوکه” افکتی بصورت مات یا اشکال هنری و زیباشناسانه به منظور ثبت تصاویر از محیط اطراف است که در نواحی خارج از فوکوس تصویر ایجاد می‌شود. در ادامه نمونه‌ای از تصاویر گرفته‌شده با اعمال افکت بوکه را مشاهده می‌کنید (برای تماشا در ساز اصلی بر روی آن‌ها کلیک کنید).

دوربین زاویه باز V20 و زمان صحیح استفاده از آن

همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد، دوربین دوم پشت گوشی تصاویری با زاویه فوق‌العاده باز ثبت می‌کند. در واقع به کمک این دوربین اشیا بیشتری را می‌توان در فریم در مقایسه با دوربین‌ها تک گانه و عادی جای داد. به کمک یکی از بهترین ویژگی های دوربین ال جی وی 20 قادر خواهید بود تا از مناظر طبیعی همچون کوه‌ها، چشم‌اندازهای وسیع، گروهی از افراد در کنار یکدیگر و در کل هرگونه منظره‌ای که پیشتر برای جا دادن آن در فریم مجبور به عقب‌تر رفتن بودید، عکس‌برداری کنید.

البته، دلیل خوبی وجود دارد تا استفاده همیشگی از دوربین زاویه باز را ممنوع کند. یک اعوجاج و تحریف قابل توجه در عکس‌های گرفته شده در زاویه بسیار باز وجود دارند که در اصطلاح عکاسی، دارای fish-eye look نام می‌گیرد. به عبارت دیگر منظره بسیار صاف به نظر رسیده و از حالت طبیعی خود خارج خواهد شد. همچنین در مقایسه با دوربین اصلی، دوربین ثانویه از نظر تکنیکی در درجه‌ای پایینتر قرار دارد، پس قادر نیست تا در نور کم قدرت خود را به خوبی نشان دهد. فراموش نکنید خبری از تثبیت کننده تصویر و یا فوکوس خودکار نیست.

ترفندهای دوربین ال جی وی 20

نمونه عکس گرفته شده از یک منظره طبیعی با LG V20

در نظر داشته باشید استفاده هوشمندانه از ترفندهای دوربین ال جی وی 20 سبب ثبت بهترین تصاویر خواهد شد و فعال‌ کردن تمامی قابلیت‌ها با یکدیگر هیچ کمکی به کیفیت عکس‌برداری نمی‌کند. شایسته است محل صحیح استفاده از هر یک از امکانات دوربین ال جی وی 20 را به خوبی بدانیم. به عنوان نمونه، دوربین زاویه باز زمانی کاربردی است که بخواهید یک صحنه را از چشم‌اندازی متفاوت ثبت کنید. مناسب‌ترین محل آپلود این گونه از تصاویر شبکه‌های اجتماعی اعم از فیس‌ بوک و اینستاگرام است. در ادامه تصاویر با زاویه باز گرفته شده توسط LG V20 را مشاهده می‌کنید.

 کنترل دستی دوربین: بیشترین بهره را از دوربین گوشی ببرید

تنظیمات دستی دوربین چیزی نیست که به ذائقه هر کاربری خوش بیاید، از همین رو اکثریت کاربران حتی حین استفاده از دوربین دیجیتال همواره تنظیمات قسمت‌های مختلف را بر روی حالت اتوماتیک قرار می‌دهند. خوشبختانه همواره با تنظیمات دستی دوربین سر و کار ندارید، اما در هر صورت حتی برای همین مواقع استثنایی نیز نیازی به نگرانی نیست، چرا که حالت اتوماتیک (Auto mode) دوربین LG V20 همه چیز را به طور خودکار برای شما پیش خواهد برد.

به هر حال اگر خواهان دست یافتن به افکتی مخصوص و یا برطرف کردن ایرادات حالت اتوماتیک هستید، تنطیمات دستی همیشه برای خدمت رسانی آماده‌اند. در این حال نیازمند تعیین‌کردن دستی بخش به بخش تنظیمات نیستید، بلکه می‌توانید برخی قسمت‌ها را شخصا مدیریت کرده و دیگر بخش‌ها را به دست حالت اتوماتیک بسپارید. در ادامه به بررسی دیگر امکانات دوربین ال جی وی 20 خواهیم پرداخت تا بدانید کدام یک از قسمت‌های تنظیمات به صورت دستی قابل کنترل هستند.

ترفندهای دوربین ال جی وی 20