ترفندهای دوربین ال جی وی 20

بررسی تخصصی دوربین جدیدترین پرچمدار LG ؛ با قابلیت‌های دوربین ال جی وی 20 آشنا شوید

صفحه بعد ——–صفحه دوم ——– صفحه قبل

ویژگی های جدید دوربین ال جی وی 20 در رابط کاربری

پیش از همه نباید فراموش کرد نه تنها در عکاسی با دوربین موبایل، بلکه حتی در عکاسی با دوربین دیجیتال حرفه‌ای نیز ثبت بهترین تصاویر مستلزم قرار داشتن در مکان مناسب در زمانی مناسب است. با توجه به این نکته، امکان دسترسی سریع به دوربین، کمک شایانی به از دست ندادن برخی سوژه‌های خاص خواهد کرد. یکی از امکانات دوربین ال جی وی 20 در رابط کاربری، امکان دسترسی سریع به دوربین در زمان قرارداشتن گوشی در حالت استندبای (قفل و خاموش بودن صفحه) است. با زدن دو مرتبه دکمه کاهش صدا به صورت پیاپی، سریعا به بخش دوربین برای ثبت عکس و یا ویدیو منتقل خواهید شد. این قابلیت اگرچه همواره به صورت پیشفرض فعال است، اما بد نیست بدانید برای فعال یا غیرفعال‌سازی آن باید به مسیر Settings > General > Shortcut Keys مراجعه کنید. قابلیت مرتبط دیگری که به طور پیشفرض فعال نیست، ثبت تصویر بلافاصله بعد از باز کردن دوربین با زدن دو بار دکمه کاهش صدا است. در این حالت باید همزمان با زدن دکمه، دوربین گوشی را به سمت سوژه مورد نظر بگیرید تا به سریع‌ترین روش ممکن عکس‌برداری انجام شود.

ترفندهای دوربین ال جی وی 20 از دیگر ویژگی های دوربین ال جی وی 20 که به صورت عادی مشخص نیست، امکان عکس‌برداری پشت سر هم (Burst Mode) است؛ به جای لمس یک‌باره دکمه شاتر، انگشت خود را بر روی آن نگه دارید تا دوربین مجموعه‌ای از تصاویر را خیلی سریع و به صورت پیاپی ثبت کند. در نور خوب، حدود 10 تصویر در هر ثانیه ثبت می‌شوند و کاربر قادر است تا هر کدام را به دلخواه از میان این تعداد ذخیره کند. از جمله کاربردهای Burst Mode ثبت لحظات حساس ورزشی و یا هرگونه جنبش و فعالیتی است که برای چند ثانیه در محلی خاص (مثلا جدا شدن از سطح زمین) اتفاق می‌افتد.

از دیگر کاربردهای عکس‌برداری پشت سر هم، عکس گرفتن از اتفاقاتی است که با سرعت بالایی صورت می‌گیرند. البته، زمینه کاربرد مهم دیگری نیز برای این حالت وجود دارد. همواره دیده‌اید در عکس‌برداری دست جمعی، هر چه تعداد نفرات در عکس بیشتر باشد، احتمال بسته‌شدن چشم حداقل یکی از آن‌ها نیز بالا می‌رود. با انداختن 10 عکس پیاپی در عرض یک ثانیه، می‌توان مطمئن بود حداقل در یکی از عکس‌ها هیچ چشم بسته‌ای دیده نمی‌شود. پاشیده قطره‌های باران حین برخورد به زمین، به پرواز درآمدن دسته‌ی پرنده‌ها در آسمان و دیگر موارد این چنینی تنها نمونه‌هایی از بی‌شمار کاربر Burst Mode هستند.

ترفندهای دوربین ال جی وی 20فراموش نکنید به دلیل ثبت پیاپی چند عکس در زمانی بسیار کوتاه، تمرکز لنز در جمع‌آوری نور و تطبیق خود با شرایط کمتر می‌شود، از همین رو باید شرایط و نور محیطی را در بهترین حالت قرار داد. در حالت وجود نور کم، اشیا متحرک در فریم به احتمال بسیار زیاد تار خواهند شد. پیشنهاد می‌شود حالت عکس‌برداری HDR را غیرفعال کرده و با زدن ضربه بر روی صفحه، نقطه فوکوس را برای عکس‌برداری پشت سر هم مشخص کنید. فراموش نکنید که عکس‌برداری RAW و همچنین روشن کردن فلش در Burst Mode امکان‌پذیر نیست.

سرهم بندی به وسیله تنظیمات

در نظر داشته باشید ویژگی های جدید دوربین ال جی وی 20 به وسیله امکانات و آیتم‌های ریز و درشت موجود در رابط کاربری آن فراهم شده‌اند.

ترفندهای دوربین ال جی وی 20از جمله ویژگی های دوربین ال جی وی 20 می‌توان به قابلیتی با نام ردیابی فوکوس (Tracking Focus) اشاره کرد که پیشنهاد می‌شود تا همواره آن را بر روی حالت فعال قرار دهید. در حالت پایه، این قابلیت، فوکوس دستی و عادی با زدن ضربه بر روی صفحه نمایش را با یک فوکوس ردیابی‌کننده هوشمند جایگزین می‌کند. به این وسیله جسمی را که با زدن ضربه بر روی آن در نقطه فوکوس خود قرار می‌دهید، همواره در نقطه تمرکز لنز خواهد ماند، حتی اگر یکی از شما (کاربر یا شی) نسبت به محل ابتدایی خود حرکت کند. Tracking Focus مخصوصا برای عکس‌برداری از کودکان، صحنه‌های ورزشی و در کل هر لحظه‌ای که امکان حرکت غیرمنتظره سوژه وجود دارد، بسیار کاربردی و موثر خواهد بود.

از دیگر قابلیت های دوربین ال جی وی 20 که شدیدا روشن نگه داشتن آن پیشنهاد می‌شود، حالت اچ‌دی‌آر (HDR Mode) است، چرا که در حالت پیشفرض این حالت غیرفعال است. بد نیست بدانید در حالت HDR چندین عکس در شرایط و نوردهی‌های مختلف گرفته شده و در نهایت با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا یک عکس تکی پویا و زنده به دست بیاید. عکاسان حرفه‌ای این کار را به صورت دستی انجام می‌دهند، به این معنی که در شرایط نوری مختلف (با تنظیم دوربین) چندین عکس گرفته و سپس با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری آن‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کنند. نقاط کم نور در تصاویر لزوما همیشه تاریک نیستند و نقاط پر نور نیز همواره به صورت طبیعی ثبت نمی‌شوند. با فعال کردن حالت آچ‌دی‌آر، دوربین با ثبت چند عکس تشخیص صحیحی ار نقاط روشن و تاریک خواهد داشت.

شدیدا به عکاسان حرفه‌ای فعال‌کردن آپشن Grid نیز توصیه می‌شود. با شبکه‌بندی کردن صفحه نمایش یک راهنمای بسیار خوب خواهید داشت تا به این وسیله خط افق را در عکاسی خود همواره مستقیم و صاف نگه داشته و به این ترتیب چشم‌انداز مورد نظر را در بهترین حالت ممکن ثبت کنید.

ترفندهای دوربین ال جی وی 20

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام بسیار معرفی کامل و مفیدی بود
    خیلی ممنون

  2. باید یه مقایسه ببن پرچمداران کمپانی های بزرگی مثل سونی، سامسونگ، اپل، گوگل و از همه مهمتر GLX ماد (G6)
    قرار بدید! مطمئنم جی ال ایکس میبره!
    خخخخخخخخ ?