هواوی سودآورترین شرکت اندرویدی است؛ افت سامسونگ در بازار

هواوی سودآورترین شرکت اندرویدی شد؛ افت سامسونگ در بازار

همان طور که احتمالا می‌دانید شرکت هواوی طی یک سال گذشته رشد بسیار خوبی را در صنعت تولید گوشی های هوشمند داشته است. حالا گزارشات جدید حاکی از آن است که شرکت هواوی جایگاه سامسونگ را تصاحب کرده و در واقع حالا این کمپانی چینی به عنوان سودآورترین شرکت اندرویدی دنیا شناخته می‌‌شود.

البته نباید از این موضوع نیز غافل شویم که شرکت سامسونگ به دنبال حوادث تلخ مربوط به گوشی گلکسی نوت 7، سود بسیار زیادی را در این بازار از دست داده و با کاهش اعتبار در این حوزه روبه‌رو شد. اما در سوی دیگر میدان این سود به جیب شرکت‌هایی همچون هواوی رفت و این دسته از شرکت‌ها از اتفاق به وجود آمده برای سامسونگ رشد قابل توجهی داشتند.

گزارشات نشان می‌دهند، هواوی سودآورترین شرکت اندرویدی دنیاست

بر اساس گزارشات و تحقیقات آماری به دست آمده از سوی وب سایت Strategy Analytics، شرکت هواوی در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر سال جاری میلادی به عنوان دومین شرکت سودآور در عرصه تولید گوشی های هوشمند شناخته می‌شود. در این جدول آماری شرکت اپل در رتبه اول قرار داشته و کمپانی‌های چینی ویوو و اوپو نیز به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

بر این اساس شرکت هواوی طی این سه ماه (سه ماهه سوم سال 2016 میلادی) از فروش گوشی های هوشمند، سود ناخالصی برابر با 200 میلیون دلار را به جیب زده است. البته می‌بایست در ادامه اعداد و ارقام مربوط به مالیات را از آن کم کنیم تا سود خالص این شرکت مشخص شود. طی این سه ماهه، هواوی توانسته است 2.4 درصد از سود بازار گوشی های هوشمند را از آن خود کند. با توجه به کسب رتبه اول توسط اپل، حالا شرکت هواوی به عنوان سودآورترین شرکت اندرویدی دنیا شناخته می‌شود. مقام و رتبه‌ای که شرکت سامسونگ طی دوره‌های متمادی صاحب آن بود.

رشد هواوی در بازار دستگاه‌های اندرویدی به واسطه محصولات سطح بالا و باکیفیت، بازاریابی موثر در این عرضه و زنجیره کارآمد عرضه محصولات این شرکت است. البته این موارد توجیه کننده افت سامسونگ در بازار محصولات اندرویدی نیستند؛ مسلما موارد پیش آمده برای گلکسی نوت 7 نقش مهمی در این افول داشته است. اما با تمامی این اوصاف،‌ این آمار انگیزه خاصی را در سامسونگ ایجاد خواهد کرد تا با عرضه هر چه باشکوه‌تر گلکسی اس 8 برای سال آینده میلادی، دوباره به جایگاه اصلی خود در بازار گوشی های اندرویدی باز گردد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*