تعطیلی بلندترین سرسره آبی جهان بعد از قربانی کردن یک پسر ۱۰ ساله!

تعطیلی بلندترین سرسره آبی جهان بعد از قربانی کردن یک پسر ۱۰ ساله!

مگر می‌شود در سال ۲۰۱۶ باشید و در یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان، سوار بر یک سرسره در پارک آبی شوید و جان خود را از دست بدهید؟ بله در کمال تاسف باید بگوییم که می‌شود. این دقیقا سرنوشت پسربچه‌ی ۱۰ ساله‌ای است که با هیجانی فراوان سوار بر بلندترین سرسره آبی جهان در پارک آبی کانزاس سیتی در ایالات میزوری کشور آمریکا شد و تنها چند ثانیه‌ی بعد، این جسد بی‌جان او بود که از سرسره خارج شد.

احتمالا اکثر شما عزیزان گجت نیوزی، کلیپ معرفی این سرسره را دیده‌اید. منظورمان همان کلیپی است که یک گونی شن برای آزمایش نحوه‌ی عملکرد این سرسره، به پایین فرستاده می‌شود. بلندترین سرسره آبی جهان که دارای ۱۷ طبق ارتفاع است و در پارک آبی شهر کانزاس سیتی کشور آمریکا قرار دارد، در تمام آن آزمایش‌ها سربلند بیرون آمد و به ظاهر مشکلی برای افتتاح یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی قرن بیست و یکم دیده نمی‌شد.

اما غافل از این که مهندسی بسیار دقیق این سرسره، یک نظارت بسیار دقیق را هم نیاز دارد و استفاده از این سرسره‌ی دیوانه (لقب این سرسره که با نام سرسره‌ی Verrückt شناخته می‌شود)، چندان هم ساده بدون دردسر نیست. این همان نکته‌ای است که در ماه آگوست و توسط اپراتورهای آن در نظر گرفته نشد تا بلندترین سرسره آبی جهان به عنوان قاتل یک پسر ۱۰ ساله شناخته شود و از همان زمان تا به حال، به مدت سه ماه در تعطیلی مطلق به سر ببرد.

تعطیلی بلندترین سرسره آبی جهان بعد از قربانی کردن یک پسر ۱۰ ساله!

مسئولان پارک اعلام کرده‌اند که سرسره‌ی Verrückt از زمان تعطیل شده است و به زودی نیز قطعات آن جدا شده و با جدا کردن آن از برج، بلندترین سرسره آبی جهان به طور کامل از پارک آبی کانزاس سیتی خارج می‌شود. جالب است بدانید که کار ساخت این سرسره در سال ۲۰۱۴ به پایان رسید و با افتتاحش، پارک آبی Schlitterbahn در ایالات میزوری آمریکا به عنوان یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین پارک‌های آبی جهان قد علم کرد.

اگر می‌خواهید عظمت این سازه‌ی قاتل را بدانید، کافی است مقدار دقیق ارتفاع آن را یادداشت کنید. سرسره‌ی دیوانه با برخورداری از ارتفاع ۱۶۸ فوت و ۷ اینچی (تقریبا ۵۲ متر) علاوه بر بلندترین سرسره آبی جهان، به عنوان چهارمین سازه‌ی بلند شهر کانزاس سیتی نیز شناخته می‌شود و شاید هم حالا لقب بلندترین قاتل فلزی جهان نیز به عناوین قبلیش اضافه شوند!

بلندترین سرسره آبی جهان چگونه به یک قاتل تبدیل شد؟

تعطیلی بلندترین سرسره آبی جهان بعد از قربانی کردن یک پسر ۱۰ ساله!

جان اسکولی (John Schooley) که به عنوان مهندس اصلی مسئولیت طراحی و ساخت سرسره‌ی دیوانه را بر عهده داشته است، افتتاحیه‌ی این سرسره را نیز خودش به انجام رسانده است. تجربه‌ی جذاب و هیجان‌انگیزی که خود او در گفتگو با خبرنگاران گیزمودو، آن را «بسیار وحشتناک» توصیف کرده‌ است! البته در ساخت این سرسره تمام جوانب ایمنی رعایت شده بوده است و مهندسان با انجام انواع تست‌ها، مطمئن بوده اند که قرار نیست این حس‌ وحشتناک به یک تجربه‌ی «کشنده» تبدیل شود.

به سبب ارتفاع بسیار بالا و سرعت فوق‌العاده شدیدی که استفاده‌کنندگان از این سرسره آن را تجربه می‌کنند، نیاز است که قبل از سوار شدن بر روی سرسره‌ی دیوانه، وزن آنها به طور دقیق چک شود و نحوه‌ی نشستن آنها نیز به گونه‌ای باشد که تعادل به طور کامل برقرار شود. این کار بر عهده‌ی اپراتورهایی است که هم بر روی زمین و قبل از ورود به برج و هم در بالای برج و قبل از سوار شدن سرنشینان، وزن آنها را چک می‌کنند. حتی گفته می‌شود که سنسورهای کامپیوتری در صورت عدم تطابق وزن سرنشینان با مقدار مناسب، نسبت به ورود آنها هشدار می‌دهند.

حالا این که چگونه تمام این چک‌های امنیتی نمی‌توانند جان یک پسر ۱۰ ساله به نام کیلب شواب (Caleb Schwab) را نجات دهند، سوالی است که ماموران پلیس به دنبال جواب آن هستند. او در ماه آگوست و به همراه چند نفر دیگر سوار این سرسره شده بود و ابتدا همه چیز نرمال به نظر می‌رسید. اما با رسیدن آنها به قسمت میانی این سرسره، ناگهان پدی که بر روی آن سوار بودند، از روی سطح سرسره به هوا بلند می‌شود و این کودک نگون‌بخت که جلوتر از همه بر روی پد نشسته بود، تعادلش را از دست می‌دهد و با یک میله‌ی فلزی که به سقف توری سرسره متصل بوده است، برخورد کرده و متاسفانه جان خود را از دست می‌دهد.

دلیل رخ دادن حادثه چه بوده است؟

تعطیلی بلندترین سرسره آبی جهان بعد از قربانی کردن یک پسر ۱۰ ساله!

گویا نشستن این کودک در ردیف جلو و در حالی که سرنشینان سنگین‌تر در ردیف‌های عقبی نشسته بودند، باعث ایجاد یک حالت عدم تعادل شده و این تصادف وحشتناک را رقم زده است. در گزارش آمده است که مجموع وزن تمام سرنشینان نیز به میزان ۴ پوند (حدود یک کیلو و هشت‌صد گرم) از حداقل میزان مورد قبول برای سوار شدن بر روی بلندترین سرسره آبی جهان کمتر‌ بوده است و این موضوع نیز در وقوع این حادثه دخیل بوده است.

گفتنی است که پلیس از سه ماه پیش تا به حال در حال بررسی مرگ این کودک ۱۰ ساله بوده است و از آن زمان تا به حال، این سرسره در وضعیت تعلیق قرار دارد و سوار شدن بر روی آن ممنوع اعلام شده است؛ ممنوعیتی که مطمئنا نمی‌تواند ذره‌ای از مصیبت وارد شده به خانواده‌ی این کودک را کاهش دهد.

d2d89ea73a1248b99c399012a7a7c5c4

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اول بیاین خود ایران شهربازی هاشمو پلمب کنید تا کسی نره شهربازی های اینجا خیلی کشته داده به جای اینکه پلمب کنید میخندید و انگار که نه انگار

  2. اخه اون بچه رفته اونجا چه کودی بخوره

  3. توی شهربازی های ما سالانه چندین نفر میمیرن!! اما بجای تعطیلی ، موجب تبلیغات میشه و مردم زیاد تری میان و میمیرند!!