پشتیبانی آیفون 8 از شارژ بیسیم مستلزم بدنه ای تمام شیشه ای است

آیفون تمام شیشه ای راه حلی برای پشتیبانی آیفون 8 از شارژ بیسیم

بر اساس آخرین گفته‌های مینگ چی کائو (Ming-Chi Kuo) تحلیل‌گر ارشد شرکت تایوانی KGI Securities، اپل جهت پشتیبانی آیفون 8 از شارژ بیسیم ، آیفون های سال آینده خود را به بدنه‌ای تمام شیشه‌ای مجهز خواهد کرد. شارژرهای بیسیم نیز قرار است به صورت انحصاری توسط شرکت پگاترون (Pegatron) ساخته شوند.

پشتیبانی آیفون 8 از شارژ بیسیم راه حل اپل برای فرار از طراحی تکراری

طبق گفته‌های مینگ چی، گذر از بدنه فلزی به بدنه تمام شیشه‌ای، کلیدی‌ترین راه‌حل برای اپل جهت اضافه کردن قابلیت پشتیبانی آیفون 8 از شارژ بیسیم است. البته روشی علمی و ثبت شده برای استفاده از این قابلیت در گوشی‌هایی با بدنه فلزی نیز وجود دارد و هم‌اکنون توسط شرکت‌های مختلفی عملیاتی شده است. با این حال، فلزی بودن بدنه گوشی و کم و زیاد شدن فرکانس در آلیاژهای فلزی، اصلی‌ترین مشکل در این مسیر بوده و باعث محدود شدن سرعت شارژ می‌شود. گذشته از این، علاقه چندین ساله جان آیو (John Ive) به ساخت آیفون تمام شیشه ای دلیلی بر قوت گرفتن این ادعاست.

پشتیبانی آیفون 8 از شارژ بیسیم مستلزم بدنه ای تمام شیشه ای است

ما معتقدیم جهت پشتیبانی آیفون 8 از شارژ بیسیم ، این گوشی باید بدنه‌ای تمام شیشه‌ای داشته باشد. این بهترین فرصت برای سازندگان قطعات آیفون است تا شارژرهایی بیسیم با عملکرد خوب بسازند. همان‌طور که از شرکت هون های (Hon Hai) انتظار می‌رود خط تولید خود را برای ساخت پنل‌های OLED گسترش دهد، پگاترون نیز باید ساخت شارژرهای بیسیم آیفون 8 را به صورت انحصاری تولید کند.

البته هنوز مشخص نیست قابلیت پشتیبانی آیفون 8 از شارژ بیسیم برای همه مدل‌های سال 2017 این گوشی عرضه شود. با این حال، انتظار می‌رود اپل در سال 2018 آیفون های بیشتری را به این قابلیت مجهز کند.

مینگ چی کائو هفته پیش گفته بود اپل قصد دارد آیفون 8 را حداقل در دو مدل 4.7 و 5.5 اینچی با صفحه نمایش LCD و بهره‌گیری از پنل‌های باکیفیت OLED به همراه دوربین‌هایی با لنز دوگانه عرضه کند. او قبلا خبر از وجود آیفون 5.8 اینچی با صفحه نمایش OLED خمیده و بدنه تمام شیشه ای نیز داده بود که بعدها عنوان کرد 5.1 تا 5.2 اینچ از نمایشگر این مدل در دسترس خواهد بود. او گفت این مدل از آیفون 8 دارای نمایشگری بدون حاشیه است.

خبرهای زیادی مبنی بر پشتیبانی آیفون 8 از شارژ بیسیم به گوش میرسد. با این حال اپل در سال 2012 این تکنولوژی سودمند را یک تکنولوژی کم‌اهمیت خوانده بود.

سال 2017 دهمین سال تولد آیفون اپل است. همین امر باعث شده بسیاری از دوستداران تکنولوژی و طرفداران اپل منتظر تغییری بزرگ در طراحی این گوشی موبایل باشند. از اپل انتظار می‌رود با تجهیز آیفون 2017 به صفحه نمایش خمیده و بدون حاشیه از نوع OLED، پشتیبانی از شارژ بیسیم و قرار دادن سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش، تحولی بزرگ در طراحی پرچمدار سال آینده خود ایجاد کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*