قاب محافظ کافی نیست؛ شیائومی می میکس را بیمه کنید!

قاب محافظ کافی نیست؛ شیائومی می میکس را بیمه کنید!

شیائومی می میکس (Xiaomi Mi MIX) که در حال حاضر، جذاب‌ترین اسمارت فون تولید شده توسط کمپانی چینی به نظر می‌رسد، دارای نمایشگر بسیار بزرگی است. این نمایشگر که تقریبا بیش از ۸۴ درصد از پنل کلی این گوشی را تشکیل داده ، علاوه بر زیبایی، آسیب‌پذیری این محصول را هم افزایش داده است.

بیش از یک ماه از معرفی این دیوایس نسبتا گران‌قیمت (نسبت به محصولات پیشین شیائومی) می‌گذرد و کاربران زیادی هنوز هم در نوبت خرید قرار دارند تا بتوانند یک نمایشگر زیبا، بزرگ و پیشرفته را در دستان خود تجربه کنند. مدت کوتاهی بعد از معرفی شیائومی می میکس بود که یکی از اولین خریداران، تصویری را از نمایشگر شکسته‌‌ی گوشی خود منتشر کرد. در آن تصویر مشخص شد که شیائومی محصول جدید خود را با یک صفحه‌ی شیشه‌ای نه چندان مقاوم عرضه کرده است و بدون استفاده از قاب‌های محافظ، حتی برخوردهای کوچک نیز می‌توانند سلامت نمایشگر آن را به شدت تهدید کنند.

شاید با خود بگویید که این موضوع طبیعی است و چنین نمایشگر حساس و بزرگی بدون استفاده از یک قاب محافظ، مطمئنا در اثر برخورد و سقوط از ارتفاع، آسیب می‌بیند. بله حرفتان درست است، اما مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب، احتمالا باعث می‌شود که کمی بیشتر تامل کنید. به تازگی تصویر جدیدی از سوی یکی از دارندگان شیائومی می میکس منتشر شده است که نشان می‌دهد حتی یک قاب محافظ سرتاسری نیز نمی‌تواند گوشی جدید و زیبای شما را از شکستگی و آسیب جدی محافظت کند.

قاب محافظ کافی نیست؛ شیائومی می میکس را بیمه کنید!

این تصویر که در قالب یک پست در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو منتشر شده است، ادعا می‌کند که گوشی می میکس در حالی از ارتفاع ۱.۶۴ فوتی (کمی کمتر از نیم متر) سقوط کرده است، که یک قاب محافظ، از نمایشگر دیوایس محافظت می‌کرده است. با وجود چنین محافظتی، مشاهده می‌کنید که بخشی از شیشه‌ی گوشه‌ی بالایی نمایشگر می میکس آسیب دیده است و یک حفره‌ی بسیار آزاردهنده بر روی بدنه ی گوشی باقی مانده است.

مقصر اصلی این ماجرا کجاست؟

گروهی از کاربران معتقدند که طراحی نمایشگر شیشه‌ای این گوشی به گونه‌ای انجام شده است که حتی قاب‌های محافظ کنونی هم نمی‌توانند از آن محافظت کنند و نمایشگر بعد از سقوط، به طور حتم آسیب می‌بیند. حتی گفته می‌شود که گروهی از مهندسان گوگل نیز به طور غیر رسمی و طی یک دیدگاه عمومی، این فرضیه را تایید کرده‌اند و نقص طراحی را دلیل اصلی این آسیب‌پذیری می‌دانند.

از آنجا که شیشه‌ی مقاوم گوریلا گلس بر روی تمام قسمت‌های این نمایشگر کشیده نشده است، گروهی شیائومی را به عجله و عرضه‌ی یک محصول نه چندان کامل متهم کرده‌اند و حتی آن را با رسوایی انفجار گلکسی نوت ۷ مقایسه کرده‌اند. حالا باید دید که آیا این آسیب‌پذیری می‌تواند آینده‌ی این مدل را در بازارهای جهانی تهدید کند و یا کمپانی‌های سازنده‌ی لوازم جانبی با ساخت قاب‌های محافظ مخصوص، آن را رفع خواهند کرد.

شیائومی می میکس را بیمه کنید

قاب محافظ کافی نیست؛ شیائومی می میکس را بیمه کنید!

بیمه‌ی جهانی این محصول به تازگی آغاز شده است و خریداران می‌توانند با پرداخت ۳۶ دلار برای یک سال، دیوایس خود را بیمه کنند. این بیمه آسیب‌هایی نظیر شکستگی نمایشگر، نفوذ آب و سقوط از ارتفاع را پوشش می‌دهد و خریداران می‌توانند با این سرمایه‌گذاری نسبتا ارزان‌قیمت، خیال خود را از بابت آسیب دیدن این اسمارت فون جذاب و نمایشگر بزرگ آن، راحت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. میخرمش هرچی میشه بذار بشه.
    عاشق شدی نترس

  2. اصلاح کنید شیائومی کمپانی چینی هست نه کره ای