رضوانی بیست آلفا

سوپر خودرو رضوانی بیست آلفا ؛ دورگه ایرانی آمریکایی با قدرت 500 اسب بخار!

بسیاری از کاربران، شرکت رضوانی موتورز (Rezvani Motors) را با ابر خوردروی رضوانی بیست (Rezvani Beast) که خرداد سال گذشته معرفی شد، می‌شناسند. حالا این کمپانی کوچک با معرفی نسخه جدید خودروی بیست، تلاش کرده تا سوپر اسپرت زیبایش را برای رقابت با دیگر محصولات بازار، به میدان فرستد. با گجت نیوز و معرفی رضوانی بیست آلفا (Rezvani Beast Alpha) همراه باشید.

روز اول از نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس (Los Angeles Auto Show 2016) بود که رضوانی بیست آلفا با ظاهری نسبتا متفاوت به قبل معرفی شد. با اینکه سازندگان از پنل جمع‌شونده استایل Targa در ساخت این خودروی کوپه استفاده کرده‌اند، باز هم امکان باز و بسته کردن سقف بیست آلفا وجود دارد. اما شاید هیچ‌کدام از این موارد نتوانند به اندازه درهای SideWinder جذاب باشند، درهایی که برای اولین‌بار برای محصولات رضوانی به‌کار گرفته شده و پس از ببرون آمدن، می‌توانند به‌صورت کشویی عقب و جلو شوند.

رضوانی بیست آلفا با 136 کیلوگرم وزن بیشتر نسبت به نسخه رودستر، 884 کیلوگرم وزن داشته و می‌تواند از سبک‌ترین ابر خودروهایی باشد که تاکنون معرفی شده است. از دیگر تفاوت‌های رضوانی بیست آلفا با نسخه کوپه آن نیز می‌توانیم به استفاده از شاسی Lotus بر خلاف شاسی‌های Ariel Atom اشاره کنیم. همچنین به‌لطف طراحی بسته این خودرو، بیست آلفا با بهره‌گیری از سیستم تهویه مطبوع و پنجره‌های برقی می‌تواند حس لوکس بودن را بیش از نسخه اصلی، به کاربران القا کند. لازم به ذکر است که تمامی مدل‌های این ابر خودرو با سیستم اپل کار پلی (Apple CarPlay) و اندروید اتو (Auto) سازگاری دارد.

از نگاه فنی، موتور 2.4 لیتری و چهار سیلندر شرکت هوندا همراه با یک توربوشارژر، قدرت‌بخش رضوانی بیست آلفا بوده و می‌تواند با نیروی 500 اسب بخاری، سرعت این ابر خودرو را در عرض 3.2 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

با این‌حال نمی‌توان بیست آلفا را قدرتمندترین محصول رضوانی در نظر گرفت چراکه هنوز فروش ابر خودروی بیست ایکس (Beast X) با موتور 700 اسب بخاری ادامه دارد. هرچند، در ساخت این خودرو از درهای SideWinder استفاده نشده اما شتاب فوق‌العاده بالای بیست ایکس می‌تواند کاربران را مبهوت کند.

هم‌اکنون فروش خودروی رضوانی بیست آلفا با قیمت 200 هزار دلار آغاز شده است.

عکس‌های ابر خودروی رضوانی بیست آلفا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*