اتفاقات عجیب

اتفاقات عجیب و باورنکردنی در جهان که شما را متحیر خواهد کرد!

9. دوچرخه‌سوار هلندی که از دو حادثه‌ی سقوط هواپیما نجات پیدا کرد

باور کنید یا نه یک دوچرخه‌سوار هلندی به نام مارتن دی یونگ (Maarten de Jonge) از دو حادثه‌ی سقوط هواپیما جان سالم به در برد. او قرار بود در پرواز 370 هواپیمایی مالزی که ناپدید شد حضور داشته باشد اما یک ساعت پیش از پرواز منصرف شد. همچنین این دوچرخه‌سوار هلندی از پرواز 17 هواپیمایی مالزی که در سال 2014 در اوکراین سقوط کرد، جان سالم به در برد و با هواپیمای دیگری پرواز کرد.

اتفاقات عجیب

10. اتفاقات مشابه برای آبراهام لینکولن و جان اف کندی

دو رئیس‌جمهور آمریکا به نام‌های آبراهام لینکولن و جان اف کندی، با اتفاقات عجیب و مشابهی روبرو شدند. هر دوی آنها با شلیک گلوله به پشت سر در روز جمعه کشته شدند. ترور این دو رئیس‌جمهور پیش از برگزاری یک جشن صورت گرفت. کندی در آستانه‌ی جشن شکرگزاری و لینکولن درست پیش از عید پاک کشته شدند. کندی و لینکولن، هردو چهار فرزند و یک دوست به نام بیلی گراهام داشتند. دیگر اتفاق مشابه و عجیب این است که فردی به نام جانسون، جانشین هر دو رئیس‌جمهور به قتل رسیده شد.

اتفاقات عجیب

11. آیا شماره پلاک خودروی فرانس فردیناند، یک پیام مخفی را می‌رساند؟

جنگ جهانی اول پس از ترور دوک بزرگ فرانس فردیناند (Archduke Franz Ferdinand) در سارایوو در روز 28 ژوئن 1914 آغاز شد. وی در زمان به قتل رسیدن سوار ماشینی با پلاک A III 118 بود. جالب اینجاست که جنگ جهانی اول در روز 11 نوامبر 1918 یا به شکل دیگر 11/11/18 به پایان رسید.

اتفاقات عجیب

12. دو تراژدی در سد هوور

در ارتباط با ساخت سد هوور (Hoover)، صد و دوازده نفر کشته شدند. اما یک ارتباط و تصادف عجیب بین اولین نفر و آخرین نفری که در طول ساخت‌وساز این سد جان باختند وجود دارد. اولین کسی که جان خود را از دست داد، یک نقشه‌بردار به اسم جرج تیرنی (George Tierney) بود که در 20 دسامبر 1922 و در حالی که به دنبال مکان مناسب برای ساخت سد بود غرق شد. نفر دیگر، پاتریک تیرنی (Patrick Tierney)، پسر جرج بود که در 20 دسامبر 1935 درگذشت.

 

اتفاقات عجیب

13. اولین و آخرین سربازان جنگ جهانی اول

اولین و آخرین سربازان بریتانیایی کشته شده در جنگ جهانی اول در گورستان سنت سیمفورین بلژیک دفن شده‌اند. قبر این دو سرباز به صورت تصادفی، تنها 6 متر با هم فاصله دارد.

اتفاقات عجیب

14. آمریکایی نجات‌یافته از حادثه‌ی 11 سپتامبر و حادثه‌ی تروریستی پاریس

یک مرد آمریکایی به نام متیو در سال گذشته از حادثه‌ی تروریستی تئاتر Bataclan در پاریس نجات یافت. وی 14 سال قبل از آن نیز در زمان حادثه‌ی 11 سپتامبر 2001 در حالی که می‌خواست خود را به یک جلسه برساند، از حمله‌ی تروریستی به برج‌های دوقلو جان سالم به در برد.

اتفاقات عجیب

15. تصادف عجیب کاترین ادووز و ماری کلی

در حوالی ساعت 8:30 شب 29 سپتامبر 1888، کاترین ادووز (Catherine Eddowes) با حالت مستی در یکی از خیابان‌های لندن دستگیر و طی ساعت 55 دقیقه‌ بامداد و پس از بازگشت به حالت عادی، آزاد شد. او به پلیس یک نام جعلی داده بود و خود را ماری کلی معرفی کرده بود. در یک شب دیگر، کاترین توسط جک قاتل (Jack the Ripper) کشته شد. جک قاتل مدتی بعد، زن دیگری را نیز به قتل رساند که ماری کلی نام داشت!

اتفاقات عجیب

16. کتیبه‌ی هشدار در آرامگاه تیمورلنگ

کشف مقبره‌ی تیمورلنگ در ازبکستان، یکی دیگر از اتفاقات عجیب قرن بیستم بود. در 20 ژوئن 1940 باستان شناسان شوروی، مقبره‌ی تیمورلنگ در ازبکستان امروزی را کشف کردند. تیمور لنگ خود را وارث چنگیزخان می‌دانست و فاتح عثمانی و بنیان‌گذار سلسله‌ی تیموری در ایران و آسیای مرکزی بود. کتیبه‌ای در آرامگاه تیمور وجود دارد که بر روی آن نوشته شده است: «هر آن‌کس که این مقبره را باز کند، یک غارتگر ترسناک‌تر از من را آزاد خواهد کرد.» باستان شناسان شوروی، هشدار را نادیده گرفتند و مقبره را باز کردند و سه روز بعد آدولف هیتلر عملیات بارباروسا را آغاز کرد که بزرگ‌ترین حمله‌ی نظامی در تمام تاریخ شوروی بود.

اتفاقات عجیب

17. دو همسایه‌ی مشهور موسیقی از قرون مختلف

جورج هندل (George Handel) و جیمی هندریکس (Jimi Hendrix) از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین نوازندگان جهان هستند که یکی در آلمان و دیگری در آمریکا متولد شدند؛ اما آنها در دو خانه‌ی کنار هم در خیابان بروک لندن از دنیا رفتند. اگرچه این دو موسیقی‌دان در دو قرن متفاوت از هم می‌زیستند اما این موضوع، عجیب بودن اتفاق رخ داده را تغییر نمی‌دهد تا همواره مرگ این دو را در نزدیکی از یکدیگر به عنوان یکی از اتفاقات عجیب جهان بشناسیم.

اتفاقات عجیب

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. سلام…بابت مطلب ممنون ولی فکر کنم بعضی از عکسها شاید یکم تغییر یا سانسور بخوان…یه بازنگری بکنین لطفاوبا تشکر….

  2. شماره ۶ که اصلا عجیب نیست
    شماره ۷ هم کاملا غلطه، این ماجرا مال سال قبله که ترامپ اعلام کرده بود کاندید میشه

    از یه سایت علمی انتظار میره که حرفهاش مستند باشه نه خرافات و شایعه

  3. تفریبا نصف این اتفاق ها یا توسط ماسون ها انجام شده و یا در تاریخ اینجور گفته شده…
    خدا میدونه که چقدر اونها دیوانه وار سمبلیک هستند

  4. دوقلو هاش خیلی عجیب بود ولی اون شباهت اوزیلش هم شنیده بودم و تازگی نداشت هم عجیب نیست کلی آدم شبیه بهم هست ، شبیه مسی و رونالدوش هم هست همین الان هنوزم زنده ان اینکه چیزی نیست خخخخ

  5. خیلی عجیب و جالب بود ممنون