پرینتر جیبی زوتا

با این پرینتر جیبی ، در هر کجا و هر زمان چاپ کنید

یک پرینتر جیبی موبایلی روباتیک که تنها کمی از توپ حاکی بزرگ‌تر است، به کاربران خود اجازه می‌دهد تا هر جایی که هستند و با هر اندازه صفحه‌ای که می‌خواهند به چاپ بپردازند. در حالی که اسمارت فون ها، تبلت ها و لپ تاپ ها کار را برای افراد راحت‌تر کرده‌اند؛ اما به طور سنتی حمل پرینترها از محل کار به بیرون کاری سخت و دشوار است. به همین خاطر جای خالی یک پرینتر کوچک و همراه در بین گجت‌های حال حاضر بازار خالی بود.

یک شرکت حوزه فناوری به نام زوتا لبز (Zuta Labs) مستقر در اورشلیم، بر این باور است امروزه اساسا مردم بیشتر در حال حرکت هستند و چه بهتر که لوازم واجب و مورد نیاز آن‌ها نیز همواره در کنار آن‌ها باشد. بر همین اساس، این شرکت به تازگی مجموعه‌ای رول های کوچک ماشینی را درون یک هد پرینتر قرار داده که می‌تواند در تمام نقاط یک تکه کاغذ به حرکت درآید؛ در نتیجه با این تکنولوژی می‌توان پرینترها را روز به روز کوچکتر کرد. خود زوتا لبز در نخستین اقدام عملی از این فناوری، در ساخت یک پرینتر بسیار کوچک استفاده کرده است. به گفته توریا الباوم، بنیان‌گذار و مدیرعامل اجرایی این کمپانی، اساسا نام زوتا برگرفته از زبان کهن آرامی بوده و به معنی «کوچک» خواهد بود. بنابراین فلسفه این کمپانی بر روی ساخت دستگاه‌هایی کوچک همانند پرینتر به تولید انبوه رسیده آن‌ها بنا شده است.

پرینتر جیبی زوتا

پرینتر جیبی زوتا دارای اندازه‌ای حدود 4 اینچ (10.2 سانتی‌متر)، ارتفاع 3 اینچ (7.5 سانتی‌متر) و وزن 350 گرم است. این پرینتر جذاب قادر خواهد بود تا به صورت بی‌سیم بر بستر وای فای به گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر متصل شود. همچنین برای اتصال شما نیازمند این هستید که دیوایس شما از پلتفرم های اندروید، آی او اس، او اس ایکس و یا ویندوز برخوردار باشد. برای این اتصال، شرکت زوتا یک اپلیکیشن رایگان را ارائه کرده است، کاربران با نصب این اپلیکیشن بر روی دیوایس خود و انتخاب پرینتر جیبی زوتا از طریق آن، می‌توانند عملیات چاپ را به صورت بی سیم انجام دهند.

پرینتر جیبی زوتا

پرینتر جیبی زوتا با سرعت چاپ هر صفحه در 60 ثانیه

کاربران برای چاپ ابتدا باید پرینتر را روشن کرده، گوشه‌های رول کوچک ماشینی را در گوشه‌های صفحه قرار داده و سپس سند مورد نظر را چاپ کنند. این چاپگر شگفت انگیز قادر است هر 50 الی 60 ثانیه، به طور متوسط یک سند را با وضوح 300dpi در یک صفحه A4 با سایزی معادل 21 در 29.7 سانتی‌متر چاپ کند. شرکت زوتا اشاره می‌کند این پرینتر جیبی می‌تواند اسناد شما را بر روی سایر کاغذهایی با اندازه‌های استاندارد و سایر سطوح استاندارد قابل پرینت، به چاپ برساند.

سیستم Omni-Wheels (تمام چرخ) این چاپگر، کمک کرده تا پرینتر جیبی زوتا بتواند بر روی هر سطحی، در هر مسیری به حرکت دربیاید. سنسورهای لیزری به حرکت، سرعت و مکان این دستگاه کمک خواهند کرد. اگر شخصی قصد پرینت چندین صفحه را داشته باشد، پرینتر زمانی که صفحه کاغذ خالی را به سمت بالا کشید، عملیات را انجام می‌دهد، منتظر قرار دادن یک صفحه جدید شده و سپس صفحات بعدی را نیز به این ترتیب چاپ می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از کلید تعبیه شده بر روی اپلیکیشن این پرینتر نیز اقدام به انجام عملیات چاپ کنند.

پرینتر جیبی زوتا

به ادعای شرکت سازنده، عمر باتری لیتیوم پلیمری قابل شارژ این دستگاه می‌تواند در هر بار شارژ، حدود 1 ساعت عمر کند که می‌تواند برای چاپ 60 صفحه مناسب باشد. برای شارژ نیز نیازمند 3 ساعت زمان بوده و یک پورت میکرو USB نیز در اختیار شما قرار خواهد داشت.

با هر کارتریج 100 صفحه چاپ کنید

به گفته‌ی این شرکت سازنده، با هر کارتریج جوهری می‌توانید 100 صفحه چاپ کنید. در حال حاضر این پرینتر تنها قادر به چاپ تصاویر با رنگ سیاه است؛ اگر چه این کمپانی از برنامه‌های خود برای عرضه یک پرینتر جیبی جدید با قدرت چاپ تصاویر رنگی خبر می‌دهد. لازم به ذکر است کارتریج این پرینتر از طریق یک دریچه در قسمت زیرین آن قابل تعویض خواهد بود.

بنیان‌گذاران شرکت زوتا لبز ادعا می‌کنند این ایده را از سال 2013 با خود همراه دارند. این شرکت دو سال پیش موفق شد با راه انداختن یک کمپین کیک استارتر، 511.666 هزار دلار را از سوی بیش از 3 هزار حامی به دست آورد. لازم به ذکر است این شرکت قصد دارد پرینترهای جیبی و بسیار کوچک خود را با آغاز سال 2017 میلادی به فروش برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. در ایران پیدا میشه برای خرید ؟ اگه نمیشه چطور میشه یکی ازینا خرید توی ایران ؟