حذف صفحه نمایش دوم در ال جی وی 30

ال جی وی 30 نمایشگر دوم نخواهد داشت؛ آیا ویژگی بهتری در راه است ؟

صنعت گوشی‌های هوشمند مدت‌ها است به مرحله‌ای رسیده که شدیدا به ایده‌های تازه و نو احتیاج دارد؛ گوشی‌ها همه شبیه یکدیگر شده و از سیستم‌ عامل‌های یکسانی استفاده می‌کنند. پردازنده‌ها، دوربین‌ها، حافظه‌های موقت (رم) و دائمی همه توسط برخی کمپانی‌ها ساخته شده و تولیدکنندگان تقریبا تبدیل به متصل‌کنندگان قطعات شده‌اند! در این میان، برخی کمپانی‌های نوآور اقدام به ارائه ویژگی‌هایی منحربفرد در محصولاتشان کرده‌اند. به عنوان نمونه، می‌توان به استفاده از قلم در سری نوت (Note) سامسونگ و یا استفاده از دوربین دوگانه در سری آنر (Honor) هواوی (برای اولین بار) اشاره کرد. ال جی نیز به عنوان یکی از سازندگان برتر بیکار ننشسته و در سری وی (V) خود قابلیت جالبی را به محصولاتش افزود، قابلیتی که از قرار معلوم با وجود کاربر پسند بودن با حذف صفحه نمایش دوم در ال جی وی 30 (LG V30) از بین خواهد رفت.

احتمال حذف صفحه نمایش دوم در ال جی وی 30

معرفی اولین گوشی سری V ال جی با معرفی یک قابلیت جدید همراه بود؛ صفحه نمایش 5.7 اینچی ال جی وی 10 در واقع متشکل از دو صفحه نمایش است، یکی صفحه نمایش اصلی و متداول و دیگری نواری نازک (و جزئی از همین 5.7 اینچ) که در بالاترین قسمت گوشی قرار گرفته و قابلیت‌های جالبی را به کاربر ارائه می‌کند. نمایشگر دوم که در واقع صفحه‌ نمایشی کمکی محسوب می‌شود، میان‌برهای مختلف برای اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام، دوربین، آب و هوا، پخش فیلم و سایر موارد مشابه را در دل خود جای داده است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که گوشی‌های اج سامسونگ (مثل گلکسی نوت 5 اج، گلکسی اس 6 اج و گلکسی اس 7 اج) هم عملکرد مشابهی را در در لبه‌های کناری صفحه نمایش خود دارند.

با استقبال کاربران از این صفحه نمایش ثانویه، ال جی استفاده از آن را در ال جی وی 20 (LG V20) نیز تکرار کرد، اما به نظر می‌رسد که با حذف صفحه نمایش دوم در ال جی وی 30 این ایده جالب به دست تاریخ سپرده خواهد شد.

حذف صفحه نمایش دوم در ال جی وی 30اگر که گفته‌های ایوان بلاس (Evan Blass) به عنوان یکی از بلاگرهای حرفه‌ای و افشاگران معروف مشخصات گوشی‌های هوشمند درست باشد، حذف صفحه نمایش دوم در ال جی وی 30 تغییر اساسی این گوشی در مقایسه با دو مدل پیشین خواهد بود. البته، ال جی قرار نیست تا دست از سر نوآوری بردارد، چون تصمیم گرفته تا با حذف صفحه نمایش دوم در ال جی وی 30 ، آن را با چیزی جدیدتر و جذاب‌تر جایگزین کند. سوال اصلی این است که با وجود استقبال بی‌نظیر کاربران از این ایده نوآورانه و خرید V10 و V20 اغلب تنها به خاطر همین ویژگی، چرا ال جی باید با حذف صفحه نمایش دوم در ال جی وی 30 استفاده از آن را پایان بدهد، چنان که می‌توان قابلیت جدید را در کنار صفحه نمایش دوم در V30 استفاده کرد.

حذف صفحه نمایش دوم در ال جی وی 30ال جی به گونه‌ای متفاوت برای متفاوت ظاهر شدن عمل می ‌کند. به عنوان نمونه، اولین بار شاهد استفاده از دوربین دوگانه در دوربین سلفی وی 10 بودیم و بعد از آن با معرفی جی 5 (LG G5) دوربین دوتایی را در پشت یک دستگاه ساخت ال جی و به عنوان دوربین اصلی دیدیم. همچنین برای اولین بار بود که گوشی جی 5 به عنوان یک گوشی ماژولار معرفی شد تا هر کاربر بتواند آن را بنابر سلیقه خود شخصی سازی کند؛ جی 5 این قابلیت را دارد تا ابزارهای جانبی را به آن متصل کرده و به امکانات پیشفرض آن بیفزاییم. به عنوان نمونه، یک کاربر طرفدار موزیک می‌تواند ماژول اسپیکر را برای جی 5 تهیه کرده یا یک طرفدار عکاسی می‌تواند ماژول افزایش توان دوربین را انتخاب خود قرار دهد. این قابلیت نیز شدیدا از طرف کاربران مور توجه قرار گرفت، اما از قرار معلوم، همانطور که تصمیم حذف صفحه نمایش دوم در ال جی وی 30 گرفته شده، ماژولار بودن ال جی جی 6 (LG G6) نیز تنها یک خواب و خیال خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*