مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس؛ اندروید در مقابل آی‌اواس

مدتی قبل گوشی وان پلاس 3 تی معرفی و به بازار گوشی‌های هوشمند یک مدل چینی مقرون به صرفه دیگر اضافه شد. شاید در نظر اول قیمت 439 دلاری این گوشی با کلمه مقرون به صرفه ارتباط خوبی نداشته باشد، اما نباید سخت افزار قدرتمند این مدل را فراموش کرد؛ وان پلاس 3 تی همانند دیگر گوشی‌های چینی با مشخصات قابل توجهی عرضه شده و ارزش خرید بالایی نسبت به قیمت مطالبه شده دارد. این گوشی تازه وارد را پیشتر با مدل‌های معروف و سرشناس اندرویدی مقایسه کردیم، اما هر چه باشد نوبت به مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس (OnePlus 3T & iPhone 7 Plus) رسیده است.

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس

گوشی‌های شرکت اپل که همگی با نام آیفون شناخته می‌شوند، فقط بر روی تکنولوژی متمرکز بوده و میانه خوبی با جیب مشتریان ندارند، در حالی که کمپانی‌های چینی اغلب هدف خود را جذب بازار بیشتر به کمک ارائه محصولات مقرون به صرفه قرار می‌دهند. با مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس مشخص خواهد شد که کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد.

اندازه

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسهر دو گوشی از لحاظ اندازه در دسته بندی فبلت‌ها قرار می‌گیرند، با این تفاوت که محصول اپل، با کمی اختلاف سایز بزرگ‌تری دارد. مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس در بحث اندازه تنها به اعداد و ارقام ختم می‌شود، چون 5 میلی‌متر اختلاف طول و 3 میلی‌متر اختلاف ضخامت از نظر کاربران قابل تشخیص نیستند.

وزن

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاساما در مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس از نظر وزن، تفاوت زیادی مشاهده می‌شود، چرا که گوشی ساخت اپل به میزان 17 درصد سنگین‌تر از محصول وان‌ پلاس ظاهر شده است. مجددا اختلاف 30 گرمی چیزی نیست تا بتواند برتری یکی را نسب به دیگری نشان دهد، اما ورزشکاران هنگام قرار دادن آیفون 7 پلاس در جیب خود کمی تفاوت را احساس خواهند کرد، چون هنگام تحرک، سنگینی گوشی کاملا خودنمایی می‌کند.

ساخت

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسدر بحث بدنه و ساخت نمی‌توان ماجراجویی انجام داد، چرا که هر دو مدل به صورت یک دست از آلومینیوم ساخته شده‌اند.

مقاومت در مقابل آب

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسدر مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس اگر چه محصول اپل را برای افراد ماجراجو و پرتحرک (به خاطر وزن آن) مناسب ندانستیم، قابلیت مقاوت در برابر آب و ضربه‌های کوچک برتری است که آیفون 7 پلاس را برای این دسته از افراد انتخابی عاقلانه‌تر قرار می‌دهد؛ تا عمق یک متر و تا 30 دقیقه زیر آب، هیچ اتفاقی برای این گوشی نخواهد افتاد.

رنگ

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسوان پلاس در بحث تنوع ظاهری کمی ساده‌تر ظاهر شده و تنها به دو رنگ طوسی تیره و طلایی بسنده کرده است، در حالی که آیفون 7 پلاس بسیار متنوع بوده و در رنگ‌های سیاه مات، مشکی بسیار تیره براق (جت بلک)، طلایی، رز گلد و نقره‌ای عرضه شده است.

اندازه صفحه نمایش

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسبا مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس از نظر اندازه صفحه نمایش، برتری نسبی گوشی چینی مشخص می‌شود، چرا که درصد صفحه نمایش نسبت به بدنه بیشتری را ارائه کرده است. با وجود بزرگ‌تر بودن اندازه آیفون 7 پلاس، این گوشی نیز همانند وان پلاس 3 تی از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی بهره برده است.

رزولوشن صفحه نمایش

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسمقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس از نظر اعداد و ارقام مربوط به صفحه نمایش، یک تشابه عمیق را بین این دو مدل نشان می‌دهد، چرا که هر دو دارای رزولوشن 1920 در 1080 بوده و با تراکم پیکسلی 401 پی‌پی‌آی عرضه شده‌اند. باید اعتراف کرد محصول اپل اگر چه بر روی کاغذ نسبت به مدل چینی برتری ندارد، در بررسی‌های اولیه از لحاظ نسبت کنتراست، تعادل رنگ سفید، دقت و صحت رنگ و دیگر موارد بسیار قدرتمند ظاهر شده است. باید منتظر ماند تا بعد از بررسی تخصصی وان پلاس 3 تی قضاوت کاملی داشته باشیم، اما بعید به نظر می‌رسد که گوشی چینی بتواند اپل را در کیفیت صفحه نمایش شکست دهد. در بهترین حالت، مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس از نظر کیفیت صفحه نمایش به برابری این دو ختم خواهد شد.

نوع صفحه نمایش

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسبرتری کاملی بین این دو نوع صفحه نمایش استفاده شده نمی‌توان عنوان کرد. می‌دانیم که اپل مدت‌ها است به صفحه نمایش IPS در ساخت محصولات سری اپل وابسته شده، در حالی که وان پلاس 3 تی همانند برادر کوچک‌تر خود از صفحه نمایش AMOLED استفاده کرده است.

صفحه نمایش حساس به فشار (3D Touch)

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاساز زمان عرضه مدل‌های 6 اس و 6 اس پلاس، قابلیت جالب و کاربردی به نام 3D Touch در سری آیفون معرفی شد که با استفاده از آن، با تغییر دادن میزان فشار بر روی صفحه نمایش دستوراتی متفاوت به گوشی ارسال می‌شود. نه تنها وان پلاس 3 تی، بلکه تمامی گوشی‌های هوشمند بازار به جز آیفون‌های معرفی شده اخیر از داشتن این قابلیت محروم هستند، پس در مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس ایرادی از این لحاظ به گوشی ضربدر خورده وارد نمی‌شود.

مگاپیکسل دوربین

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسهمچون صفحه نمایش، در مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس از نظر دوربین نیز باید فاکتورهای کیفی را مد نظر گرفت، اما از لحاظ کمی و عددی گوشی چینی به طور جد چند پله بالاتر می‌ایستد، چرا که نه تنها گوشی‌های آیفون، بلکه در بازار اندرویدی‌ها نیز گوشی با دوربین سلفی 16 مگاپیکسل یافت نمی‌شود (مگر یک یا دو مورد). حتی دوربین پشتی این مدل نیز فوق‌العاده ظاهر شده و نسب به خیلی از گوشی‌های بازار بالاتر می‌ایستد. طرفداران عکاسی سلفی باید به خرید وان پلاس 3 تی با تامل بیشتری فکر کنند.

دیافراگم دوربین پشتی

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسنه تنها در مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس ، بلکه در بسیاری از مواقع دیافراگم دوربین بالاتر به معنی عکاسی بهتر در شرایط عدم وجود نور کافی است. از آنجایی که هر چه معیار f-stop پایین‌تر باشد، دیافراگم بالاتر می‌رود، در این مقایسه آیفون 7 پلاس برنده مسابقه است. البته، باز هم به اعداد و ارقام تکیه نکرده و برای قضاوت نهایی باید تا زمان نقد و بررسی کامل وان پلا 3 تی و مشاهده عکس‌های ثبت شده با آن منتظر بمانیم.

تثبیت کننده تصویر نوری

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاستکنولوژی OIS با تکان خوردن دوربین به مبارزه پرداخته و از مات شدن عکس‌ها جلوگیری خواهد کرد. خوشبختانه هر دو مدل به این قابلیت مجهز شده‌اند.

دوربین دو لنز برای زوم اپتیکال

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاساین بار در مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس ، برتری عدی به برتری کیفی می‌انجامد، چرا که استفاده از دوربین دو لنز (دوربین دوگانه) سبب می‌شود تا یکی از لنزها استاندارد معادل 28 میلی‌متری بوده و دیگری برای زوم حین عکاسی (لنز تله فوتو) مورد استفاده قرار بگیرد. دوربین دو لنز به صورت یکپارچه، زوم اپتیکال 2x و زوم دیجیتال 10x را مهیا می‌کند. گفتنی است این قابلیت در ترکیب با حالت عکس‌ برداری پرتره مبتنی بر نرم افزار آیفون 7 پلاس، کیفیت بسیار بهتری حین عکس برداری از سوژه‌های دور ارائه می‌کند. هنگام صحبت از دوربین، نباید از ذکر قابلیت بوکه (bokeh) در دوربین آیفون 7 پلاس غافل شویم.

باتری

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاساز زمانی که به یاد داریم، اپل تلاشی برای افزایش میزان ظرفیت باتری بر روی محصولات سری آیفون نداشته است، اما کمپانی‌های چینی همواره تمرکز خاصی بر روی این موضوع داشته و هر از گاه خبری پیرامون عرضه یک گوشی با باتری 6 هزار، 8 هزار و حتی 10 هزار میلی‌آمپرساعتی از یکی از کمپانی‌های چینی شناخته شده یا ناشناس می‌شنویم. مدل پیشین وان پلاس (وان پلاس 3) با باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی خود عملکرد مناسبی داشت و حالا با رسیدن به عدد 3400 در مدل T، عملکردی به مراتب بهتری نیز ارائه می‌کند.

تکنولوژی شارژ سریع

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسمتاسفانه اپل در گوشی تکنولوژیک خود این تکنولوژی را از قلم انداخته است، در حالی که وان پلاس در آخرین محصول خود، با قرار دادن قابلیت شارژ سریع، طی نیم ساعت اتصال به برق نیروی کافی برای استفاده مداوم یک روزه از وان پلاس 3 تی را فراهم می‌کند. برای درک بهتر سرعت شارژ (غیرقابل قبول) آیفون 7 پلاس، حتما این ویدیو را ببینید.

پردازنده

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاستا مدتی قبل تنها شاهد پردازنده‌های 2 هسته‌ای در محصولات سری آیفون بودیم، پردازنده‌هایی که نسبت به خیلی از 4 و یا حتی 8 هسته‌ای های بازار برتری داشتند. اپل این بار پا را فراتر گذاشته و محصول خود را به یک پردازنده 4 هسته‌ای مجهز کرده که علاوه بر سرعت، با میزان مصرف باتری کم خود ما را شگفت زده کرده است. از طرف دیگر استفاده از پردازنده Snapdragon 821 به عنوان یکی از مشخصه‌های چشم نواز وان پلاس 3 تی بوده و آن را نسبت به دیگر محصولات اندرویدی در رده بالاتری قرار می‌دهد.

حافظه رم

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسباز هم مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس از نظر اعداد و ارقام! از نظر میزان حافظه رم، وان پلاس 3 تی دقیقا دو برابر آیفون 7 پلاس ظاهر شده است، با این حال مثل همیشه هیچ نوع کندی در عملکرد محصول اپل مشاهده نشده و این گوشی را باید همانند برادران خود به عنوان روان‌‎ترین گوشی‌های هوشمند بازار یاد کنیم. با این وجود نمی‌توان از میزان عددی حافظه رم وان پلاس 3 تی چشم پوشی کرد، چرا که تعداد انگشت شماری اکنون به 6 گیگابایت حافظه رم مجهز شده‌اند.

حافظه داخلی

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسدر بحث تنوع مدل از لحاظ میزان حافظه داخلی، آیفون 7 پلاس بهتر ظاهر شده است، با این حال اگر انتخاب سرسختانه شما رنگ جت بلک باشد، باید بابت مدل‌های 128 و 256 گیگابایتی هزینه بیشتری پرداخت کنید.

پشتیبانی از حافظه خارجی

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسسقف حافظه داخلی این دو گوشی به اندازه‌ای هست تا نیاز به استفاده از کارت حافظه (SD Card) را از بین ببرد.

پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسهیچ کدام از این دو گوشی با هدست‌های واقعیت مجازی موبایل سازگاری ندارند.

جک هدفون

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسوان پلاس 3 تی از جک استاندارد 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند، اما اپل در شماره 7 آیفون، تصمیم گرفته تا گوش دادن به موزیک و یا صحبت کردن بدون دخالت دست را به صورت بی‌سیم فراهم کند.

نوع دکمه هوم و محل قرارگیری آن

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسکلید هوم هر دو گوشی در مرکز قسمت پایینی صفحه نمایش قرار دارد. در مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاس این نکته را باید مد نظر داشته باشید که دکمه هوم محصول اپل، تنها وانمود به فیزیکی بودن کرده و کاربران قادر است تا حساسیت آن را نسبت به لمس مشخص کند و نیازی به فشردن کامل آن برای صدور دستور نیست.

حسگر اثر انگشت

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسحسگر اثر انگشت هر دو گوشی در کلید هوم واقع شده است.

قابلیت پرداخت همراه

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسکاربران هر دو گوشی می‌توانند بعد از خرید کردن در هر فروشگاهی، با استفاده از اندروید پی (Android Pay) بر روی وان پلاس 3 تی و یا اپل پی (Apple Pay) بر روی آیفون، هزینه را به راحتی پرداخت کنند.

دستیار مجازی

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسگوگل جدیدترین گوشی خود (گوگل پیکسل – Google Pixel) را به نسخه ارتقا یافته دستیار صوتیش مجهز کرده است، در حالی که دیگر مدل‌ها هنوز از مدل قدیمی این دستیار مجازی بهره می‌برند. آیفون 7 پلاس، البته، همانند دیگر گوشی‌های آیفون از قابلیت‌های فراوان دستیار صوتی سیری (Siri) استفاده می‌کند. برای درک بهتر قابلیت‌های دستیار صوتی آیفون 7 پلاس این ویدیو را مشاهده کنید.

سیستم عامل

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسدلیل برتری آیفون از بسیاری جهات استفاده از سیستم عامل انحصاری اپل، یعنی آی‌اواس (iOS) است، در حالی که دیگر گوشی‌های هوشمند بازار همگی (بالای 90 درصد) به اندروید وابسته هستند. گفتنی است خوشبختانه وان پلاس 3 تی به آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید 7 نوقا مجهز شده است.

شبکه

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاستنها کاربران اپراتور وریزون (Verizon) یا اسپرینت (Sprint) در کشور آمریکا قادر نخواهند بود تا از وان پلاس 3 تی استفاده کنند.

تاریخ عرضه

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسوان پلاس 3 تی در روز 16 نوامبر (3 روز پیش) معرفی شد، در حالی که زمان عرضه آیفون 7 پلاس به 16 سپتامبر (2 ماه پیش) برمی‌‎گردد.

قیمت پایه

مقایسه وان پلاس 3 تی و آیفون 7 پلاسنکته ذکر شده در ابتدای مطلب را باید در انتهای آن نیز مجددا یادآور شویم. گوشی‌های آیفون معمولا با جیب کاربران میانه خوبی ندارند، در حالی که گوشی‌های ساخت کمپانی‌های چینی همواره نسبت به سخت افزاری ارائه شده، بسیار مقرون به صرفه به نظر می‌رسند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*