خانه ها ی هوشمند آینده چگونه خواهند بود

خانه های آینده ممکن است به زودگی به همسایگی شما بیایند ، تعدادی از شرکتها از جمله  AT&T, Comcast, Lowe's و Verizon قصد دارند خانه شما را تبدیل به یک خانه هوشمند کنند . تصور کنید هنگامی که درب گاراژ  باز مانده زنگ هشدار نوانخته می شود ، یا پدر و مادر مسن شما از پله ها سقوط می کنند و یا به ابزار و وسایل شخصی شما توشط اشخاصی دست درازی می شود ، اتصال خانه ها به کنترل از راه دور ترموستات ، چراغ ها ، قفل درب منازل و … از طریق تلفن های  هوشمند کاملا امکان پذیر است .

هر روز صبح زود شما از خواب بیدار می شوید و خانه را برای انجام کارهای روز مره ترک می کنید ، گلن لوری مدیر شرکت نوظهور AT&T  گفت بسیاری از مردم هنگام خانه وقت خود را صرف چک کردن قفل بودن درب ها ، روشن بودن آژیر هاای هشدار دهنده و … می کنند ، در حالی که شما می توانید تمام این کارها را به راحتی با گوشی های هوشمند خود انجام  دهید .
صاحبان خانه به وسیله این سیستم می توانند در هر نقطه از جهان وضعیت باز و بسته کردن درها ، غذا داده و رسیدگی به حیوانات هنگام مسافرت و حتی کنترل از راده دور تمام لوازم خانگی خود را انجام دهند ، هزینه نصب و  راه اندازی این سیستم بین 100 تا 500 دلار و اشتراک ماهیانه بیین 10 تا 50 دلار بدون در نظر گرفتن هزینه لوازم و تجهیزات انجام این کاراست ، ولی آیا مردم برای انجام اینگونه کارهای سریع اشتیاق دارند ؟
البته نه زیاد ، با توجه به  مطالعات انجام شده توسط پیو اینترنت و پروژه زندگی آمریکایی با توجه به پیچیدگیاستفاده از این فن آوری و نیز هزینه بالای استفاده  نظر کارشناسان این است که تا سال 2020 عملا تعداد کمی از افراد مایل به انجام این کار خواهند بود .


منبع : cnet

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*