انقراض نسل بشر

استیون هاوکینگ: روزشمار انقراض نسل بشر آغاز شده است

مدت‌هاست موضوعی تحت عنوان «نابودی کره زمین» به عنوان یکی از داغ‌ترین مباحث در بین فیزیکدانان و دانشمندان بزرگ جهان مطرح است و هر از چند گاهی، نظریه‌های مختلفی را دراین‌باره می‌شنویم. استیون هاوکینگ فیزیکدان، کیهان شناس و نویسنده مشهور بریتانیایی بر این عقیده است که روزشمار انقراض نسل بشر آغاز شده؛ مگر بتوانیم سیاره جدیدی را برای زندگی پیدا کنیم و انسان را از انقراض فراری دهیم.

انقراض نسل بشر

استیون هاوکینگ

طی یک گفتگو در مباحث اجتماعی اتحادیه آکسفورد این هفته، هاوکینگ از ادعای خود مبنی بر احتمال انقراض نسل بشر در کمتر از یک هزار سال دیگر مباحثی را مطرح کرده است. هاوکینگ 74 ساله، بارها در ارتباط با سرنوشت شوم در انتظار انسان سخن گفته و احتمال می‌دهد نسل ما با مواردی همچون جنگ هسته‌ای و یا تغییرات جوی آب و هوایی جهان به کلی نابود شود.

وی همچنین هشدار داده است که توسعه هوش مصنوعی، می‌تواند به خودی خود زمینه ساز انقراض نسل بشر شود. با این حال این فیزیکدان بزرگ عنوان می‌کند تنها امید ما برای بقای نسل، پیدا کردن یک سیاره جدید با تمام شرایط مورد نیاز و سپس سکنا گزیدن در آن به جای زمین است:

ما باید آینده بشریت را در فضا جستجو کنیم. من فکر نمی‌کنم بدون گریختن از کره زمین، بشر بتواند بیش از 1000 سال دیگر دوام بیاورد.

در همین راستا، ناسا فضاپیمای کپلر را در سال 2009 با یک ماموریت به فضا فرستاد تا این کار را انجام دهد. کپلر طراحی شده تا به جستجو در مجاورت کهکشان ما بپردازد تا با پیدا کردن سیاره‌ای با ابعاد کره زمین همراه با شرایط تابش خورشید را برای سکونت پیدا کند. با توجه به نیازمندی انسان برای ادامه‌ی حیات به مواردی همچون فشار، دما و آب آشامیدنی، محققان نام این منطقه را «منطقه گلدیلاک» (Goldilocks Zone) قرار داده‌اند.

انقراض نسل بشر

سیاره پروکسیما بی – شبیه به کره زمین

سیاره پروکسیما بی، کلید فرار از انقراض نسل بشر ؟

امسال، ستاره شناسان با کشف یک سیاره به نام “Proxima B” (پروکسیما بی)‌ در ابعاد و اندازه‌ای مشابه با کره زمین که در حال چرخش بین ستاره‌های منطقه گلدیلاک است، به شدت هیجان زده شده‌اند. این سیاره در فاصله 4.2 سال نوری ما نهفته است؛ هرچند این مقدار فاصله در فضا بسیار نزدیک خواهد بود. بنابراین در حال حاضر سیاره پروکسیما بی می‌تواند بهترین شانس ما برای بقا پس از کره زمین باشد.

در انتها نیز استیون هاوکینگ با یک جمله سخنرانی خود در جمع دانش آموزان را به پایان رساند:

بجای نگاه کردن به پای خود، ستاره‌ها را ببینید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. متو هم عقده ای ازینکه خودش رو ویلچر کثیف میکرد و ب در و دیواز فحش میداد و انکار میکرد عقده ای شد تا اینک سقط شد

  2. خدا نگهش داره من دوستش دارم

  3. منم نوکر استیون هاوکینگ هستم او نابقست خدا گهش داره اون مارو نجات میده با ایده های جالبش

  4. من به گفته های استیون هاوکینگ ایمان دارم .