همکاری سونی پیکچرز و نوکیا

سونی پیکچرز با همکاری نوکیا محتوای واقعیت مجازی تولید می‌کند

سونی پیکچرز (Sony Pictures Entertainment)، شرکت پخش و تولید رسانه‌ای وابسته به شرکت مادر، سونی است که طی سال‌های اخیر سازنده فیلم‌های معروفی نظیر خیابان جامپ شماره 21، اسکای فال، هتل ترنسیلوانیا، سری فیلم‌های مردان سیاه پوش و غیره بوده است. این کمپانی روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد برای تولید محتوای واقعیت مجازی با برند مطرح نوکیا همکاری دوجانبه‌ای را آغاز کند. همکاری سونی پیکچرز و نوکیا همچنین استریم زنده ویدیوهای 360 درجه‌ای را نیز پوشش خواهد داد؛ بنابراین طرفداران واقعیت مجازی حالا باید حساب ویژه‌ای بر روی سونی پیکچرز باز کنند. گفتنیست طی این همکاری سونی قصد دارد از  دوربین واقعیت مجازی OZO شرکت نوکیا برای تولید محتوای واقعیت مجازی همه جانبه استفاده کند.

سونی همچنین به دنبال اضافه کردن SDK نوکیا به اپلیکیشن “Privilege Plus” خود است که به صورت انحصاری در اختیار تلفن های هوشمند اندرویدی قرار دارد. پیت وود، معاون ارشد بخش فروش سرگرمی‌های دیجیتالی خانگی شرکت سونی در این باره می‌گوید:

مشارکت با شرکت‌های فناوری باتجربه و برنده‌ای نظیر نوکیا برای ما بسیار مهم است تا بتوانیم بازار محتوای واقعیت مجازی مدنظرمان را تشکیل دهیم و مقیاس بزرگی از توزیع را در اختیار داشته باشیم.

شرکت نوکیا با فاصله گرفتن از بازار تلفن های همراه تصمیم گرفت تا فعالیت خودش را در بخش‌های دیگر حوزه تکنولوژی گسترش دهد. این کمپانی فنلاندی در همین راستا، سال گذشته از یک دوربین واقعیت مجازی به نام Nokia OZO رونمایی کرد. این یک سیستم حرفه‌ای و متفاوت از دوربین سرگرم کننده سامسونگ گیر 360 (Samsung Gear 360) است و بر خلاف دوربین سامسونگ که به راحتی می‌توان در بازار آن را خریداری کرد، برای خریداری این دوربین نیازمند پرداخت هزینه هنگفتی هستید. دوربین حرفه‌ای نوکیا اوزو در حال حاضر با قیمت 60 هزار دلار به فروش می‌رسد که بدون شک این می‌تواند دلیلی بر قدرت بالای آن در تولید محتوای واقعیت مجازی باشد. این همه چیز نیست. تجهیزات اضافی نیز وجود دارد که می‌تواند به قابلیت‌های این دوربین اضافه کرده و هزاران دلار به قیمت آن بیافزاید.

همکاری سونی پیکچرز و نوکیا

همکاری سونی پیکچرز و نوکیا به واسطه دوربین Nokia OZO

این دوربین کروی از هشت دوربین و میکروفون در سراسر قسمت‌های خود تشکیل شده است تا از هر زاویه‌ای بتوانید صدا و تصویر منحصر به فردی تهیه کنید. نکته جذابی که در خصوص این دوربین وجود دارد، قابلیت تماشای محتوای در حال ضبط آن به صورت زنده توسط یک هدست واقعیت مجازی است که می‌تواند به جذابی‌های آن بیش از پیش بیافزاید. نوکیا امید زیادی داشت تا دوربین واقعیت مجازی حرفه‌ای این شرکت بتواند سازندگان و کارگردانان بزرگ سینمای جهان را برای استفاده متقاعد کند.

همکاری سونی پیکچرز و نوکیا به عرضه بخش عظیمی از محتوای واقعیت مجازی خواهد انجامید

اینک به نظر می‌رسد سونی پیکچرز، نخستین همکار بزرگ نوکیا برای برداشتن گام اول این کمپانی فنلاندی در دنیای فیلم و سینما است و می‌تواند نقش یک سکوی پرتاب بلند را برای این شرکت حوزه فناوری ایفا کند. بی‌تردید سونی پیکچرز به عنوان بخشی از این همکاری، برنامه‌های بزرگی را در سر می‌پروراند؛ بنابراین ما مشتاقانه در انتظار خواهیم ماند تا در آینده‌ای نزدیک ثمره‌ی این همکاری جذاب را مشاهده کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*