پایان عمر کره زمین

8 نظریه علمی درباره چگونگی پایان عمر کره زمین

——–نظریه هشتم ——– صفحه قبل

تکه تکه شدن کل کائنات در اثر آخرین مه‌گسست

پایان عمر کره زمیناین بار موضوع تنها پایان عمر کره زمین نیست، چون کل کائنات را شامل شده و هر چه هست و نیست را به نابودی خواهد کشاند. یک نیروی پر رمز و راز به نام انرژی سیاه در حال کشیدن و منبسط کردن کل کائنات با سرعتی روزافزون است، چنان که تمامی کهکشان‌ها، سیارات و تمامی اشیاء در فضا با گذر زمان فاصله بیشتری از یکدیگر پیدا می‌کنند. به عنوان نمونه، طی این اتفاق گستره کهکشان‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود.

پایان عمر کره زمیناگر این اتفاق، همانند آن چه اکنون مشاهده می‌شود، شتاب بیشتری به خود بگیرد، 22 میلیارد سال دیگر نیرویی که اتم‌های را در سراسر کائنات کنار هم قرار نگه می‌دارد در انجام وظیفه خود شکست خورده و همه چیز متلاشی خواهد شد.

پایان عمر کره زمینمه‌گسست (Big Rip) در واقع یک تفکر کیهان‌شناسی پیرامون عاقبت نه فقط کره زمین، بلکه کل کائنات است و در آن مواد تشکیل‌دهنده‌ی جهان، از ستارگان و کهکشان‌ها گرفته تا اتم‌ها و ذره‌های زیراتمی، به‌ یک‌ باره از هم می‌گسلند. به دیگر سخن، در آینده ضریب اندازه در یک زمان متناهی به مقدار بی‌نهایت می‌رسد.

در انتها باید گفت از آنجایی که علم ما در مورد دنیا، تنها محدود به دور دست‌ترین نقطه‌ مشاهده شده توسط تلسکوپ‌ها است، عبارت کائنات به همین دنیای تشکیل شده از اتم و انرژی اشاره دارد. چه کسی می‌داند ماورای میلیاردها کهکشان با این شکل و ساختار، چه چیزها و چه موجوداتی وجود دارند؟

پایان عمر کره زمین