هدفون بلوتوثی ایرپادز اپل

احتمال تاخیر عرضه هدفون بلوتوثی ایرپادز اپل تا دی ماه!

در حالی که همچنان زمان رسمی عرضه هدفون بلوتوثی ایرپادز اپل (Apple AirPods) مشخص نشده است، محققان شرکت بارکلی ادعا می‌کنند که فروش این هدفون ها از اوایل سال آینده میلادی، مصادف با دی ماه آغاز خواهد شد. گفته می‌شود که قیمت در نظر گرفته شده برای ایرپادز، 159 دلار خواهد بود.

طی سالیان گذشته شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید هدفون های بلوتوثی، در رنج قیمتی مختلف کرده‌اند. اما زمانی که نام اپل به میان می‌آید، موضوع به طور کلی متفاوت‌تر از آن چیزی می‌شود که تا کنون بوده است.

اپل پس از تصمیم خود مبنی بر حذف جک هدفون از نسل جدید تلفن های همراه آیفون، تصمیم گرفت تا برای جذب هرچه بیشتر کاربران، به رونمایی از یک هدفون بلوتوثی جذاب و زیبا به نام ایرپادز (AirPods) بپردازد. این هدفون‌های تو گوشی (یا به اصطلاح ایربادها) علاوه بر استفاده به عنوان یک هدفون بلوتوثی، به لطف تجهیز به یک پردازنده به نام W1 می‌توانند قابلیت‌های جذاب و هوشمندانه‌ای را نیز ارائه کنند.

هرچند اپل همراه با معرفی نسل جدید آیفون، از هدفون دوست داشتنی ایرپادز نیز رونمایی کرد؛ اما تا به امروز به طور دقیقی مشخص نشده است که آن‌ها چه زمانی روانه بازار خواهند شد. اوایل ماه جاری، منابع خبر می‌دادند که هدفون بلوتوثی ایرپادز اپل قطعا تا آخر سال جاری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در ماه اکتبر، اپل رسما اعلام کرد که فروش این هدفون بلوتوثی با تاخیر مواجه خواهد شد. پیش از این اپل اعلام کرده بود:

ما به عرضه محصولاتمان تا پیش از آمادگی کامل آن‌ها اعتقادی نداریم و کمی زمان بیشتری نیاز خواهیم داشت تا بتوانیم AirPods را به دست مشتریان برسانیم.

آیا ایرپادز اپل دی ماه عرضه می‌شود؟

در حال حاضر به نظر می‌رسد که ما نمی‌توانیم هدفون بلوتوثی ایرپادز اپل را تا پیش از سال 2017 میلادی ببینیم. این عین جمله‌ای است که محققان شرکت بارکلی در ارتباط با فروش ایرپادز به کار برده‌اند. این تحلیلگران به نقل از منابع قابل اعتمادی که زنجیره تامین قطعات اپل را در اختیار دارند می‌گویند، نباید انتظار داشته باشید حداقل تا سه الی چهار هفته دیگر این هدفون‌ها آماده‌ی عرضه شوند و این بدان معنا خواهد بود که فروش AirPods رسما به سال 2017 میلادی موکول خواهد شد. بر اساس آنچه که در وبسایت رسمی اپل و صفحه AirPods منتشر شده، این هدفون بلوتوثی با قیمت 159 دلار به فروش خواهد رسید که می‌تواند درآمد خوبی از فروش آن در اوایل سال آینده میلادی عاید شرکت اپل شود.

هدفون بلوتوثی ایرپادز اپل

رقابت شدید اپل و سامسونگ این بار در حوزه هدفون بلوتوثی

البته این تحلیلگران معتقدند که رقیب سرسخت اپل، هدفون بلوتوثی سامسونگ گیر آیکون ایکس (Samsung Gear IconX) نیز با قیمت 199 دلار و چیزی حدود 40 دلار یا 20 درصد بیشتر از ایرپادز اپل، می‌تواند گزینه‌ی ایده آلی برای خرید کاربران در زمانی باشد که عرضه هدفون اپل با تاخیر مواجه شده است.

در انتهای این گزارش آمده است که انتظار می‌رود طی ماه آینده چیزی حدود 10 الی 20 میلیون دستگاه هدفون ایرپادز توسط اپل به تولید برسد. این قضیه نشان دهنده عجله‌ی اپل برای عقب نماندن از قافله و عرضه هدفون‌هایش در زودترین زمان ممکن به عرضه رسمی آیفون است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*