لینکدین

لینکدین پیرو قانون محلی سازی داده‌ها، در روسیه مسدود می‌شود

به گزارش نیویورک تایمز، مقامات کشور روسیه  قصد دارند شبکه اجتماعی مایکروسافت، لینکدین (LinkedIn) را بر اساس یک حکم محلی صادر شده (استقرار سرورهای مخصوص کاربران روس لینکدین در خاک روسیه و نقض قوانین حفاظت از داده‌های)، از روز دوشنبه هفته جاری مسدود کنند.

دولت روسیه در ماه سپتامبر قوانین جدیدی را وضع کرده است که بر اساس آن هرگونه اطلاعات شخصی به ثبت رسیده کاربران برای خدمات آنلاین، می‌بایست در دیتاسنترهای مستقر در خاک این کشور ذخیره شده و در همین کشور نیز جا به جا شوند. البته نمی‌توان چنین قانونی را بی‌اساس شمرد؛ ما شاهد آن هستیم که سایر کشورها نیز برای حفظ امنیت شهروندان خود، دست به وضع چنین قوانینی می‌زنند. به عنوان مثال باید به کشور آلمان اشاره کرد که به تازگی قوانین مشابهی را برای شرکت‌های فعال در حوزه فناوری وضع کرده که با استقبال مایکروسافت همراه شده و این کمپانی آمریکایی نیز در جواب آن، دیتاسنتر مخصوص کاربران آلمانیش را در خاک این کشور راه اندازی کرد.

به جز لینکدین ، روسیه به تمامی شرکت های فعال آنلاین هشدار می‌دهد

شاید چنین اقدامی برای ذخیره سازی داده‌های محلی لینکدین جواب دهد؛ اما اگر بخواهیم همین تقاضا را نیز از شبکه‌های اجتماعی بزرگتری نظیر فیسبوک، توییتر و اینستاگرام داشته باشیم، قطعا مشکلاتی بر سر راه اجرای کامل این قانون به وجود خواهد آمد. در حال حاضر گفته می‌شود که تعداد کاربران لینکدین در روسیه چیزی حدود 5 میلیون نفر است که به طبع مشکل زیادی را برای مایکروسافت به وجود خواهد آورد. با این حال دولت روسیه به دیگر شرکت‌های فناوری نیز در خصوص اجرای بی چون و چرای قانون جدید محلی سازی داده‌ها هشدار می‌دهد. مشکل روسیه با شرکت‌هایی نظیر لینکدین که زیر بار حرف دولت روسیه نمی‌روند، به جهت احتمال استفاده‌های نادرست از اطلاعات کاربران و شهروندان این کشور توسط سازمان‌های اطلاعاتی است. به همین جهت هرچند آن‌ها شرایط را برای فعالیت‌های شرکت‌های خدمات آنلاین سخت می‌کنند، ولیکن در سمتی می‌توان این اقدام را هزینه‌ای مثبت برای حفظ حریم خصوصی شهروندان روس دانست.

یکی از سخنگوهای لینکدین می‌گوید:

چشم انداز LinkdIn، ساخت فرصت‌های اقتصادی برای نیروی کار سرتاسر جهان است. تصمیم دادگاه روسیه، پتانسیل آن را دارد که مانع از دسترسی میلیون‌ها نفر از کاربران ما در روسیه به شبکه لینکدین شده و از رشد کسب و کار آن‌ها جلوگیری خواهد کرد. ما علاقه‌مند به ملاقات با مقامات روسیه هستیم تا در خصوص درخواست محلی سازی داده‌ها با آن‌ها به گفتگو بنشینیم.

در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که مسئولین لینکدین چه اقدامی برای جلوگیری از مسدودسازی این پلتفرم تجاری در روسیه انجام خواهند داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*