ربات ها در آینده

ایلان ماسک: ربات ها در آینده تمامی مشاغل را به دست خواهند گرفت

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت‌های اسپیس ایکس (Space X) و تسلا موتورز (Tesla Motors) هشدار داد که ربات ها در آینده تمامی مشاغل را در اختیار خواهند گرفت و به همین دلیل بشریت به یک درآمد ثابت برای مردم جهان نیاز دارد.

ایلان ماسک اظهار کرد که با گسترش استفاده از ربات‌ها، انسان‌ها در آینده زمان بیشتری برای انجام کارهای جالب‌تر و پیچیده‌تر خواهند داشت. به این ترتیب ما باید با جهانی مملو از هوش مصنوعی کنار بیاییم و نوعی همزیستی با هوش دیجیتالی برقرار شود.

ربات ها در آینده از ویژگی خلاقیت برخوردار خواهند بود

هم اکنون نیز ربات‌ها بسیاری از مشاغل را در کارخانه‌ها بر عهده گرفته‌اند و با این رویه به نظر می‌رسد که در آینده تمامی کارها توسط هوش‌های مصنوعی و سیستم رباتیک انجام شود. برخی از ویژگی‌ها مانند خلاقیت در کار تنها توسط انسان‌ها قابل انجام است اما شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا این خصوصیات را نیز به دنیای ربات‌ها وارد کنند.

مدیرعامل «اسپیس ایکس» و «تسلا» اعتقاد دارد که راه‌حل حمایت از کارگرهای انسانی، ایجاد یک درآمد پایه توسط دولت برای همه مردم است. ایده‌ی برخورداری همه‌ی مردم از منابع کافی برای زندگی بدون انجام کار می‌تواند مشکلات فقر و بی‌خانمانی را تا حدود زیادی حل کند اما متاسفانه این بهشت سوسیالیستی دموکراتیک تنها در حد یک رویاست. در واقع ربات‌ها باید با سرعت تصاعدی برای انجام مشاغل تولید شوند تا بحران اقتصادی به وجود آمده و این باور عمومی شکل بگیرد که مردم به کمک دولت‌ها نیاز دارند.

ایلان ماسک افزود که چگونگی دستیابی بشر به این وضعیت درآمدی هنوز مشخص نیست؛ اما در صورت تحقق چنین شرایطی، فصل جدیدی در زندگی انسان‌ها آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*