سیارک فلزی Psyche

کشف آب بر روی سیارک فلزی Psyche

دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود، بر روی سیارک فلزی Psyche آب پیدا کردند. پس از کشف آب در بزرگترین سیارک فلزی منظومه شمسی، ناسا تصمیم دارد تا ماموریتی را برای اکتشافات بیشتر بر روی این سیارک انجام دهد.

در رصدهایی که قبلا انجام شد، هیچ نشانه‌ای از وجود آب و مواد غنی بر روی بزرگترین سیارک فلزی منظومه شمسی دیده نمی‌شد؛ اما بررسی‌های جدید که در تاسیسات تلسکوپ مادون قرمز ناسا در ایالت هاوایی صورت گرفت، نشان می‌دهد که آب یا هیدروکسیل بر روی سطح Psyche وجود دارد.

سیارک فلزی Psyche

هنوز منشأ این مولکول‌های کشف شده در سیارک فلزی Psyche مشخص نشده است ،اما دانشمندان فرضیه‌ها و مکانیسم‌های احتمالی مختلفی را برای شکل‌گیری آن ارائه کرده‌اند. مواد غنی از آب که بر روی این سیارک مشاهده شده، ممکن است توسط سیارک‌های کربن دار که در گذشته دور با این جسم برخورد کرده‌اند، بر روی آن منتقل شده باشد.

سیارک فلزی Psyche از نیکل و آهن تشکیل شده و 300 کیلومتر مساحت دارد

سیارک فلزی Psyche بزرگترین سیارک فلزی منظومه شمسی بوده و حدود 300 کیلومتر مساحت دارد. این سیارک از فلز خالص نیکل و آهن تشکیل شده است. دانشمندان عقیده دارند که این صخره‌ی آسمانی که در کمربند سیارکی قرار گرفته می‌تواند بقایای هسته‌ی یک سیاره در حال شکل‌گیری باشد؛ سیاره‌ای که میلیاردها سال پیش بر اثر برخورد با سنگ‌های آسمانی از هم پاشیده شده و به شکل سیارک‌های کوچک‌تر درآمده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*