سگا جنسیس

تولد دوباره کنسول قدیمی سگا جنسیس در برزیل

به دنبال عرضه نسخه کلاسیک از کنسول قدیمی نینتندو (که بسیاری از ما آن را با نام میکرو می‌شناسیم)، حالا شرکت برزیلی Tectoy که پیش از این در زمینه عرضه بازی‌ها و کنسول‌های شرکت سگا فعالیت داشت، از عرضه دوباره کنسول قدیمی سگا مگا درایو (که در کشور آمریکا بیشتر با نام سگا جنسیس شناخته می‌شود) خبر داده است. این کنسول قرار است به همراه کنترلرهای سیمی (یا شاید بهتر باشد بگوییم دسته‌های سیمی!) و با پشتیبانی از فیلم‌های بازی قدیمی در اختیار کاربران قرار بگیرد. به علاوه مهندسان با تعبیه اسلات کارت حافظه میکرو اس دی و نصب 22 بازی مختلف به صورت پیش‌فرض، توجه بسیاری از گیمرهای برزیلی را به خود جلب کرده‌اند.

نسخه احیا شده کنسول قدیمی سگا جنسیس قرار است با قیمت 120 دلار و همراه با 22 بازی روانه بازار شود

با اینکه نمی‌توان این کنسول را با نینتندو NES یا همان میکرو که در سال‌های 1990 روانه بازار شده بود مقایسه کرد، اما باز هم سگا جنسیس یا مگا درایو (Mega Drive) جایگاه ویژه‌ای در قلب بازی خورهای قدیمی مخصوصا شهروندان برزیلی دارد. مردم این کشور همانطور که به فوتبال علاقه خاصی دارند، از بزرگ‌ترین هواداران بازی‌های ویدیویی نیز بوده و مالیات بسیاری را برای خرید کنسول‌های ایکس باکس وان (Xbox One) و پلی استیشن 4 (Play Station 4) پرداخت می‌کنند.

مهندسان شرکت برزیلی Tectoy تمام تلاش خود را داشته‌اند تا کنسول جدید Mega Drive Limited Edition را مشابه نسخه 25 سال پیش آن طراحی کنند. حتی این شرکت در طراحی مدارهای داخلی نیز سعی کرده از سیستم‌های قدیمی استفاده کند تا حس زنده شدن آن به کاربران القا شود.

سگا جنسیس

بدون شک مشخصات فنی Mega Drive Limited Edition هم می‌تواند برایتان جالب باشد. نسخه احیا شده این کنسول به 64 کیلوبایت حافظه رم (که کمتر از حافظه 72 کیلوبایتی نسخه اصلی‌ست) با پشتیبانی از نمایشگرهایی با نسبت تصویر 4:3 و رزولوشن 224×256 مجهز شده و کاربران می‌توانند به کمک کابل‌های قدیمی و مرسوم AV به بازی کردن بپردازند. اگرچه امکان اضافه کردن درگاه HDMI نیز وجود داشته اما Tectoy برای حفظ اصالت، این کار را انجام نداده است.

یک کنترلر شش کلیده با ظاهری قدیمی در اختیار تمام خریداران نسخه جدید کنسول سگا جنسیس قرار خواهد گرفت، اما خبر خوش این است که در صورت تمایل می‌توانید انباری خانه خود را زیر و رو کرده و از دسته قدیمی و البته دوست‌داشتنی خودتان استفاده کنید. به‌علاوه این کنسول می‌تواند بسیاری از فیلم‌های بازی قدیمی شما را اجرا کند.

سگا جنسیس

نباید فراموش کنید که شما با یک شبیه‌ساز بازی‌های قدیمی سگا رو به رو نیستید و Tectoy دستگاهی را تولید کرده که همانند کنسول نوستالژیک سگا جنسیس ، می‌تواند بازی‌ها را اجرا کند. با این حال 22 بازی مختلف از جمله Golden Axe ،Altered Beast ،Alex Kidd و البته Sonic the Hedgehog 3 به صورت پیش‌فرض بر روی این کنسول وجود داشته و امکان اضافه کردن بازی‌های دیگر نیز وجود دارد.

هم اکنون پیش فروش Mega Drive Limited Edition آغاز شده و کاربران می‌توانند با پرداخت 120 دلار، از اولین افرادی باشند که کنسول بازی خاطره انگیز سگا جنسیس یا سگا مگا درایو را در تابستان آینده دریافت می‌کنند.

سگا جنسیس

اما شاید بتوان این کنسول را بیشتر مخصوص بازی‌خورهای برزیلی در نظر گرفت چرا که پیش از این شاهد عرضه کنسول Sega Mega Drive Classic همراه با بازی سونیک برای بازار کشورهای اروپایی، آمریکا، انگستان و استرالیا و البته با قیمتی بسیار کمتر بودیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*