راکت Long March 5

راکت Long March 5 با موفقیت به فضا پرتاب شد؛ چین یک گام به رویای سفر به مریخ نزدیک‌تر شد

چینی‌ها قدرتمندترین راکت ساخت خود را به فضا پرتاب کردند. راکت Long March 5 با طول 56 متر قابلیت حمل 25 تن بار را دارد و یکی از قوی‌ترین راکت‌های ساخت دست بشر است. این راکت بخشی از برنامه فضایی روبه رشد چین خواهد بود.

در سال‌های اخیر، چین یکی از قدرت‌های نوظهور عرصه‌ی فضا و اکتشافات فضایی بوده و امروزه این کشور نیز همانند ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) به دورنمایی فراتر از مدار زمین فکر می‌کند.

اینک چینی‌ها در راستای تحقق بخشیدن به رویای سفر به مریخ، راکت Long March 5 را به فضا پرتاب کردند. این راکت قوی‌ترین راکت چین و یکی از قدرتمندترین راکت‌هایی است که تاکنون توسط انسان ساخته شده است. بنابراین به جز آمریکایی‌ها با کمپانی اسپیس ایکس، حال چینی‌ها را نیز باید به عنوان یکی از نامزدهای سفر به مریخ اعلام کرد.

راکت Long March 5 طولی به اندازه 56 متر دارد و از مرکز پرتاب فضایی ونچانگ (Wnchang) در چین با موفقیت به فضا پرتاب شد. دانشمندان چینی ادعا می‌کنند که این راکت توانایی حمل 25 تن محموله‌ی باری به مدار پایین زمین را دارد.

راکت Long March 5 ، یک ماهواره را با خود به مدار زمین می‌برد 

همراه با راکت Long March 5 ، یک ماهواره هم راهی مدار زمین شد که از آن برای آزمایش طیف متنوعی از فناوری‌ها و اهداف علمی استفاده می‌شود. از جمله اهداف این ماهواره می‌توان به مشاهده دقیق زباله‌های فضایی و پیش‌رانش الکتریکی اشاره کرد.

این پروژه بخشی از برنامه فضایی چین به شمار می‌رود که با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت و توسعه است. چینی‌ها قصد دارند که تا سال 2022 ایستگاه فضایی سرنشین‌دار خود را در مدار زمین راه‌اندازی کنند. دیگر برنامه‌ی مهم این کشور بزرگ شرق آسیا، انجام ماموریت بدون سرنشین در مریخ در فاصله‌ی سال‌های 2024 تا 2030 است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*