کروم بوک ایسر R13

کروم بوک ایسر R13 به طور کامل از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند

در حالی که مدت کوتاهی از آغاز فروش کروم بوک ایسر R13 نمی‌گذرد، این لپ تاپ تا پیش از این قادر به پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویدی نبود؛ اما اینک به لطف به‌روزرسانی موجود در کانال آزمایشی سیستم عامل کروم، کاربران Acer Chromebook R13 می‌توانند اپلیکیشن‌های ذکر شده را نیز در لپ تاپ خود اجرا کنند. گفته می‌شود نسخه پایدار این قابلیت تا ماه دسامبر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به لطف استفاده آسان، قیمت مقرون به صرفه و عملکردی بسیار خوب، کروم بوک‌ها روز به روز در حال کسب محبوبیت بیشتری به خصوص در بین قشر محصل جهان هستند. آمارها نشان می‌دهند که در حال حاضر چیزی بالغ بر 20 میلیون دانش آموزش از این لپ تاپ‌ها استفاده می‌کنند که به خودی خود، نشان از محبوبیت این دیوایس‌های ارزان‌قیمت دارد.

در سال 2015 میلادی بیش از پنج میلیون کروم بوک به خریداران فروخته شد و به نقل از آخرین مطالعه، انتظار می‌رود که فروش آن‌ها تا سال 2023 به 17 میلیون لپ تاپ در سال نیز برسد. یکی از دلایلی که به هرچه بیشتر محبوب شدن این لپ تاپ‌های مبتنی بر پلتفرم کروم (Chrome OS) کمک می‌کند به ماه مه گذشته و جایی که گوگل رسما اعلام کرد اپلیکیشن‌های اندرویدی قابل اجرا بر روی این پلتفرم خواهند بود، بازمی‌گردد.

پس از این خبر از سوی گوگل، ما شاهد عرضه تعداد بیشتری کروم بوک تازه تولید شده در بازار بودیم. یکی از آنها کروم بوک ایسر R13 بود که در واقع برای نخستین بار طی نمایشگاه IFA 2016 با آن ملاقات کردیم. شرکت ایسر اخیرا فروش این دیوایس را نیز آغاز کرده بود اما متاسفانه هیچ خبری از پشتیبانی و اجرای اپلیکیشن‌های اندروید توسط آن نبود تا به نوعی کاربران از آن نا‌امید شوند.

کروم بوک ایسر R13

کروم بوک ایسر R13 و دریافت پشتیبانی از اپ اندرویدی بر روی کانال پایدار تا ماه دسامبر

این قضیه باعث شد تا به شدت فروش کروم بوک ایسر R13 کاهش پیدا کند؛ اما ایسر در همان زمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال کار بر روی به‌روزرسانی است که موجب به ارمغان آوردن پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی توسط این لپ تاپ خواهد شد. خوش‌بختانه شرکت تولیدکننده کامپیوتر ایسر به عهد خود وفا کرد و طولی نکشید که بالاخره این قابلیت در دسترس کاربران قرار گرفت. در حال حاضر کروم بوک ایسر R13 می‌تواند از طریق کانال آزمایشی Chrome OS، به صورت کامل از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی کند و انتظار می‌رود تا ماه دسامبر آینده نیز قابلیت ذکر شده در کانال پایدار این سیستم عامل قرار گیرد. بنابراین باید کروم بوک ایسر R13 را نیز به لیست سایر پشتیبانی کنندگان اپلیکیشن‌های پلتفرم اندروید نظیر کروم بوک پیکسل 2015، کروم بوک ایسر R11، کروم بوک ایسوس فلیپ و چندین لپ تاپ خاص دیگر اضافه کرد.

کسانی که در حال حاضر صاحب این لپ تاپ هستند و می‌خواهند به این قابلیت دست یابند بایستی در ابتدا به مسیر Settings > About Chrome OS > More Info > Change Channel  رفته و گزینه Beta را برگزینند. پس از چند دقیقه، به‌روزرسانی دانلود شده و با ریستارت کردن دیوایس شما، فرآیند مورد نظر را تکمیل می‌کند. حال می‌توانید تا عرضه این قابلیت بر روی کانال پایدار سیستم عامل کروم، از اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی بر روی لپ تاپ کروم خود لذت ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*