کالبدشکافی مک بوک پرو جدید اپل

کالبدشکافی مک بوک پرو جدید اپل توسط تیم iFixit

اپل در رویداد آبان ماه خود با معرفی نسخه جدید مک بوک پرو (MacBook Pro)، قدرت خویش را در طراحی و تولید لپ تاپ ها به نمایش گذاشت. پس از آن هم بسیاری از منتقدان با انتشار بررسی‌های مختلف، محصول جدید اپل را مورد ستایش قرار دادند. اما حال نوبت به کالبدشکافی مک بوک پرو جدید اپل توسط تیم متبحر iFixit رسیده تا ببینیم که این لپ تاپ از نظر تعمیر پذیری تا چه اندازه مورد توجه کارشناسان قرار دارد. با گجت نیوز همراه باشید.

خوشبختانه یا متاسفانه، تیم iFixit از نسخه بدون تاچ بار برای کالبدشکافی استفاده کرده و آن را “Escape Edition” (نسخه گریز) خوانده است. با این حال در کالبدشکافی مک بوک پرو جدید اپل اطلاعات بسیار جذابی همچون باتری جدید با 27 درصد قدرت کمتر نسبت به قبل و کیبورد Butterfly 2.0 با ویژگی‌های بسیار خوب را در اختیار کاربران قرار گرفته است.

با باز کردن درب پشتی، مهندسان iFixit اطلاعات بسیاری از باتری مک بوک پرو جدید اپل را در اختیارمان قرار داده‌اند. اینطور که مشخص شده، ظرفیت باتری این لپتاپ 54.5 وات ساعت بوده که ظرفیت آن نسبت به نسل قبل این لپ تاپ کاهش پیدا کرده است. همچنین ظرفیت باتری نسخه 13 اینچی مک بوک پرو با نوار تاچ بار، 49.2 وات ساعت اعلام شده. این در حالی‌ست که چیپ 15 واتی این لپ تاپ نسبت به چیپ 28 واتی سال پیش، کارایی بالاتری داشته و در کنار کاهش ظرفیت، مصرف انرژی نیز تا حد زیادی بهینه شده است.

کالبدشکافی مک بوک پرو جدید اپل

علاوه بر آن، تیم iFixit با ادامه کالبدشکافی مک بوک پرو جدید اپل، از وجود مکانیزم جدیدی در اطراف لولا خبر داده‌اند. اینطور که مشخص شده، زمانی که صفحه نمایش لپ تاپ بسته است، کابلی تخت به دور آن چرخیده  و زمان باز شدن، به حالت قبلی بر می‌گردد. به واسطه وجود چنین سیستمی نه تنها باز و بسته کردن لپ تاپ آسان‌تر می‌شود، بلکه می‌توان به وزن پایین‌تر و نیروی مورد نیاز برای بسته شدن آن، پی برد.

یکی دیگر از مواردی که تیم iFixit به آن اشاره داشته به صفحه کلید به‌روز شده Butterfly 2.0 مربوط می‌شود. به لطف این صفحه کلید، ارتفاع کلیدهای مک بوک پرو جدید نسبت به نسخه 2015 آنها افزایش داشته و کاربران می‌توانند بدون نگاه مستقیم به کیبورد، کلید مورد نظر را پیدا کنند. همچنین افزایش کیفیت و کارایی بالای این سیستم، می‌تواند لپ تاپ جدید اپل را به رقیبی جدی برای دیگر سازندگان تبدیل کند.

کالبدشکافی مک بوک پرو جدید اپل

به علاوه، تیم iFixit با نگاهی دقیق به هارد جامد مک بوک جدید اپل، از امکان تعویض آن توسط کاربران خبر داد. در ساخت این هارد جامد نیز از حافظه‌های 64GB NAND شرکت سن دیسک (SanDisk) و کنترلر اختصاصی اپل استفاده شده است. در ادامه، مهندسان به دنبال معماری حرارتی پیشرفته که پیشتر در کنفرانس اپل بدان اشاره شد، بودند، اما خبری از این سیستم نبوده و به نظر اپل با استفاده از بورد موجود در مک بوک پرو 2015، تنها جای پیچ‌های هیت سینک را تغییر داده است. در نهایت تیم iFixit با اشاره به وجود ماژول مربوط به جک 3.5 میلی‌متری در بخش پایینی دستگاه، از احتمال حذف آن در سال آینده و بهره‌گیری از پورت USB Type-C سخن گفتند.

امتیازی که مک بوک پرو بدون نوار تاچ بار در این بررسی دریافت کرده، 2 از 10 است که نشان می‌دهد تعمیر لپ تاپ جدید اپل کار بسیار سختی خواهد بود.

عکس های کالبدشکافی مک بوک پرو جدید اپل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*