امنیت گوگل پلی استور

آخرین اقدامات غول دنیای اینترنت برای افزایش امنیت گوگل پلی استور

گفته می‌شود که غالب گوشی‌های هوشمند امروزی را موبایل های اندروید با داشتن سهم هشتاد درصدی از بازار تشکیل می‌دهند؛ سیستم عاملی که توسط غول دنیای اینترنت و وب توسعه پیدا کرده و تنها یک مرجع رسمی برای دسترسی به اپلیکیشن‌های آن در نظر گرفته شده است. امنیت گوگل پلی استور (Google Play Store) از این جهت مورد توجه کمپانی پشتیبان است که بالغ بر دو میلیون اپلیکیشن و بازی اندرویدی در آن آپلود شده و دارای یک پروفایل اختصاصی برای معرفی خود هستند. در چنین وضعیتی، کنترل مجموعه کمی دشوار شده و راه برای عرض اندام افراد سودجو باز می‌شود.

بهبود وضعیت امنیت گوگل پلی استور و مبارزه با اسپمرها

با هدف مقابله موثرتر با کلاهبرداری افراد فرصت طلب و همچنین مبارزه با اسپمرها، گوگل عرضه به روز رسانی جدیدی را برای افزایش امنیت گوگل پلی استور آغاز کرده است. در این به روز رسانی، علاوه بر ظاهر کلی فروشگاه، پیشرفت قابل توجهی در سیستم های تشخیص و فیلتر آن مشاهده خواهد شد.

با گذر زمان، افزایش مراجعه مردم سراسر دنیا به گوشی‌های هوشمند اندرویدی و در پی آن افزایش توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های این پلتفرم، مشاهده می‌شود که دسته‌ای از توسعه دهندگان هم برای مقاصد مالی و هم برای کسب شهرت در میان کاربران، به روش‌های فیک و تقلبی اقدام به بهبود وضعیت اپلیکیشن‌های خود در میان ده‌ها و یا حتی صدها و هزاران اپلیکیشن مشابه در همان دسته‌ بندی می‌کنند. بهبود وضعیت امنیت گوگل پلی استور از این بابت است تا با پیاده سازی سیستم فیلترینگ هوشمندتر نسبت به گذشته، از گذاشتن کامنت‌های تقلبی، نقد و بررسی‌های غیر واقعی و رتبه دادن (امتیاز دادن از یک تا پنج با انتخاب ستاره) دروغین توسط خود تولید کننده اپلیکیشن جلوگیری شود.

امنیت گوگل پلی استوربا انجام این اقدامات، نه تنها شرایط و قوانین فروشگاه مرجع اندروید گوگل نقض می‌شود، بلکه سیستم برای تشخیص درست برترین توسعه دهندگان و همچنین برترین اپلیکیشن‌ها با مشکل مواجه می‌شود. با وضعیت امنیتی گوگل پلی استور کنونی، برنامه نویسان ارزشمند این مرجع که تنها هدفشان بهبود پروژه‌های تولید شده است، در سایه اسپمرها گم شده و اپلیکیشن‌های توانمند آن‌ها از نظر رتبه، نقد و بررسی و همچنین تعداد کامنت، که فاکتورهای مهمی در توسعه یک اپلیکیشن هستند، در سطح پایین‌تری نسبت به آیتم‌های توسعه یافته به صورت تقلبی می‌ایستند.

باید در نظر داشت که دود این اقدامات تنها به چشم برنامه نویسان نرفته و نبود یک سیستم فیلترینگ هوشمند برای بهبود وضعیت امنیت گوگل پلی استور ، کاربران را بیشتر تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، چنان که به فرض واقعی و قابل اطمینان بودن سیستم نظر و امتیازدهی، از میان چندین اپلیکیشن یکی را برمی‌گزینند، حال آن که آیتم انتخاب شده واقعا بهترین مورد در دسته بندی خود نیست.

گفته شده با به روز رسانی جدیدی که به زودی به کل سیستم فروشگاه اعمال شده و بهبود وضعیت امنیت گوگل پلی استور را در پی خواهد داشت، گوگل به طور قدرتمندتری می‌تواند نصب یک اپلیکیشن تنها به منظور بهبود وضعیت آن در فروشگاه را تشخیص داده تا کاربر واقعی از کاربری متقلبی که با چندین دستگاه واقعی و مجازی (شبیه ساز) اپلیکیشن خود را نصب کرده و اقدام به امتیاز دهی به آن می‌کند تشخیص داده شود. در ادامه، با اطمینان از دنبال کردن این رویه توسط یک توسعه دهنده، به طور حتم تمامی اپلیکیشن‌های وی از فروشگاه حذف خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*