نسخه ویندوز 10 گوشی آلکاتل آیدل 4 اس

آغاز فروش نسخه ویندوز 10 گوشی آلکاتل آیدل 4 اس با پشتیبانی از واقعیت مجازی

پس از ماه‌ها شایعه، گوشی مجهز به ویندوز 10 آلکاتل آیدل 4 اس (Alcatel Idol 4S) توسط مایکروسافت رونمایی شد. این گوشی ویندوزی از مشخصات بالارده‌ای همچون چیپست اسنپدراگون 820 و رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد. علاوه بر این پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی ویندوز 10 و قابلیت Continuum از دیگر نقاط جذابیت این گوشی ویندوزفونی به حساب می‌آید.

از اوایل سال، اخبار و شایعات مختلفی در ارتباط با عرضه یک گوشی پرچمدار مجهز به ویندوز 10 موبایل توسط شرکت آلکاتل به گوش می‌رسید. امروز مایکروسافت رسما از این گوشی هوشمند با نام آلکاتل آیدل 4 اس رونمایی کرد که می‌تواند نخستین گوشی ویندوزی پشتیبانی‌کننده از پلتفرم واقعیت مجازی نیز لقب بگیرد.

نسخه ویندوز 10 گوشی آلکاتل آیدل 4 اس

آلکاتل آیدل 4 اس (Alcatel Idol 4S) علاوه بر پشتیبانی از واقعیت مجازی، از دیگر ویژگی‌های بالارده و مدرن ویندوز 10 موبایل نظیر سیستم احراز هویت بیومتریک Windows Hello همراه با اسکنر اثر انگشت و قابلیت جذاب Continuum (که به کاربران اجازه اتصال این گوشی به یک صفحه بزرگ‌تر همراه با ماوس و کیبورد برای داشتن یک کامپیوتر ویندوزی کامل می‌دهد) نیز بهره‌مند خواهد بود.

از کلیدی‌ترین مشخصات سخت افزاری گوشی ویندوزی جدید شرکت آلکاتل باید به موارد زیر اشارت کرد:

  • صفحه نمایش 5.5 اینچی آمولد با وضوح فول اچ دی (1920x1080px)
  • چیپست اسنپدراگون 820 همراه با پردازنده 4 هسته‌ای
  • رم 4 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 64 گیگابایت با پشتیبانی از کارت میکرو اس دی برای افزایش تا 128 گیگابایت
  • دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX230
  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی همراه با زاویه گسترده 84 درجه‌ای
  • درگاه USB نوع C با پشتیبانی از شارژ سریع
  • باتری 3.000 میلی‌آمپر ساعت
  • ضخامت عالی 6.9 میلی‌متر

نسخه ویندوزی آلکاتل آیدل 4 اس نیز درست همانند نسخه اندرویدی آن همراه با یک هدست واقعیت مجازی به فروش خواهد رسید. مایکروسافت در این باره توضیح می‌دهد:

گوشی های آلکاتل آیدل 4 اس مجهز به ویندوز 10 همراه با هدست‌های واقعیت مجازی goggles به صورت باندل به فروش خواهند رسید. این هدست طوری طراحی شده که با قرارگیری گوشی درون آن، به کاربران امکان تماشای فیلم‌های 360 درجه‌ای و بازی‌های سه بعدی واقعیت مجازی را می‌دهد.

نسخه ویندوز 10 گوشی آلکاتل آیدل 4 اس

با توجه به اینکه آلکاتل آیدل 4 اس (Alcatel Idol 4S)، نخستین گوشی ویندوزی پشتیبانی‌کننده از پلتفرم واقعیت مجازی است، هنوز مشخص نیست که چه میزان محتوای واقعیت مجازی در اختیار خریداران این دیوایس قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال گوگل رنج وسیعی از بازی‌ها و تجربیات واقعیت مجازی را همراه با پلتفرم Daydream VR خود به ارمغان آورده، اما مایکروسافت هنوز جزئیاتی از پلتفرم خاص خود را منتشر نکرده است. البته این شرکت در رویداد خبری ویندوز 10 عنوان کرده بود که توسعه‌دهندگان زیادی قصد تولید هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر پلتفرم ویندوز 10 را خواهند داشت؛ بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که محتوای مناسبی در دسترس کاربران این پلتفرم قرار گیرد.

نسخه ویندوز 10 گوشی آلکاتل آیدل 4 اس

همچنین گفته می‌شود که خریداران گوشی مبتنی بر ویندوز 10 شرکت آلکاتل یک اشتراک 30 روزه رایگان Microsoft Groove Music، یک اشتراک 45 روزه رایگان Hulu Plus همراه با کپی رایگانی از بازی Halo:Spartan Assault دریافت خواهند کرد.

قیمت آلکاتل آیدل 4 اس

در حالی که این گوشی هوشمند ویندوزفونی با قیمت 469 دلار به فروش خواهد رسید، در سمت دیگر پلتفرم ویندوز 10 موبایل گوشی هوشمند اچ پی الایت ایکس 3 با قیمت 699 دلار وجود دارد که اگر قصد خرید داک رومیزی Continuum را نیز همراه آن داشته باشید، چیزی حدود 800 دلار برای شما آب خواهد کرد و این در حالی است که داک Continuum را بایستی به صورت جداگانه برای گوشی آیدل 4 اس خریداری کنید.

نسخه ویندوز 10 گوشی آلکاتل آیدل 4 اس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*